Kilometerstand
40.948 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1991
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
287 kW (390 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 2
- Landversie
- Italië
- Advertentienr.
- 090604
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 40.948 km
- Bouwjaar
- 06/1991
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 287 kW (390 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 4.942 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 12
- Leeggewicht
- 1.580 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Oorspronkelijke kleur
- Giallo Modena 102
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Hierbij verkopen wij deze unieke "Giallo Modena 102" Ferrari Testarossa.
Het betreft een minimale hoeveelheid geproduceerd in het merkeigen geel!
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Dit specifieke exemplaar, chassisnummer 90604 geproduceerd in Giallo Modena over zwart leer, is een laat productie-exemplaar, gemaakt op 19-06-1991 en werd nieuw geleverd via Sa.Mo.CAR S.P.A. Via Stimigliano 24, Roma op 17-09-1991 aan de eerste eigenaar, die er onder kenteken ROMA1D8520 mee reed.
De auto bleef in Rome tot 1997, waarna hij werd verkocht aan een nieuwe eigenaar in Londen (kenteken AG598SC). Vervolgens ging de auto naar Epsom (kenteken H248BGN) en bleef daar tot 1999 waarna hij werd verkocht aan een volgende eigenaar in Sutton. Deze eigenaar heeft de auto tot 2003 gehouden. In 2003 is de auto geëxporteerd naar Spanje waar hij onder kenteken H7REO zijn Spaanse reis begon. Na enkele jaren wisselde de auto wederom van eigenaar en werd gekentekend 5000DVN.
Uiteindelijk hebben wij de auto in Barcelona kunnen kopen, uitgebreid onderhoud uitgevoerd en de auto gedetailleerd om hem naar een hoger niveau te tillen.
De originele boordmap inclusief onderhouds- en instructieboekwerk, vele facturen en de onderhoudsgeschiedenis zijn bij deze auto aanwezig.
Deze Testarossa in Giallo Modena is uniek in zijn soort en niet alleen, enorm leuk om in te rijden, maar vooral een geweldige investering!
Deze Testarossa is Classiche te certificeren.
Voor meer informatie:
Bel +31(0)74-2555370 of mail:
Robin Schurink R.schurink@munsterhuis.nl
Rik Hettema R.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik W.struik@munsterhuis.nl
Meer informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Koppel: 490 Nm
Wielbasis: 255 cm
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Het betreft een minimale hoeveelheid geproduceerd in het merkeigen geel!
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Dit specifieke exemplaar, chassisnummer 90604 geproduceerd in Giallo Modena over zwart leer, is een laat productie-exemplaar, gemaakt op 19-06-1991 en werd nieuw geleverd via Sa.Mo.CAR S.P.A. Via Stimigliano 24, Roma op 17-09-1991 aan de eerste eigenaar, die er onder kenteken ROMA1D8520 mee reed.
De auto bleef in Rome tot 1997, waarna hij werd verkocht aan een nieuwe eigenaar in Londen (kenteken AG598SC). Vervolgens ging de auto naar Epsom (kenteken H248BGN) en bleef daar tot 1999 waarna hij werd verkocht aan een volgende eigenaar in Sutton. Deze eigenaar heeft de auto tot 2003 gehouden. In 2003 is de auto geëxporteerd naar Spanje waar hij onder kenteken H7REO zijn Spaanse reis begon. Na enkele jaren wisselde de auto wederom van eigenaar en werd gekentekend 5000DVN.
Uiteindelijk hebben wij de auto in Barcelona kunnen kopen, uitgebreid onderhoud uitgevoerd en de auto gedetailleerd om hem naar een hoger niveau te tillen.
De originele boordmap inclusief onderhouds- en instructieboekwerk, vele facturen en de onderhoudsgeschiedenis zijn bij deze auto aanwezig.
Deze Testarossa in Giallo Modena is uniek in zijn soort en niet alleen, enorm leuk om in te rijden, maar vooral een geweldige investering!
Deze Testarossa is Classiche te certificeren.
Voor meer informatie:
Bel +31(0)74-2555370 of mail:
Robin Schurink R.schurink@munsterhuis.nl
Rik Hettema R.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik W.struik@munsterhuis.nl
Meer informatie
Modelreeks: jan. 1985 - jun. 1992
Koppel: 490 Nm
Wielbasis: 255 cm
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfFrans Munsterhuis Sportcars
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2005ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.