Kilometerstand
122.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
04/2005
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
295 kW (401 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Voertuigtype
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 122.000 km
- Bouwjaar
- 04/2005
- APK
- 11/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 12/2025
- Vorige eigenaren
- 3
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 01/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 295 kW (401 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 4.200 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.970 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
15,8 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 370 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Beige
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Standaard items:
Kleur: Grigio Palladio Metallic
Technische informatie
Vermogen: 294 kW (400 PK)
Koppel: 451 Nm
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 90 liter
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 275 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 455 kg
GVW: 2.400 kg
Afmetingen (LxB): 505 x 190 cm
Wielbasis: 306 cm
Interieur
Interieurkleur: Leder Beige
Aantal zitplaatsen: 5
Historie
Als Ferrari in 1997 een belang neemt in Maserati zijn er al 4 generaties van de Quattroporte uitgebracht en daarmee is het een belangrijk model in de stal. Ferrari besluit dan ook een vijfde generatie te ontwikkelen. Pininfarina krijgt de opdracht om het koetswerk te ontwerpen. De styling is belangrijk, maar de Quattroporte moet wel in staat zijn om mensen op de achterbank te vervoeren. De 5e generatie wordt met 5.06 meter ruim een halve meter langer dan zijn voorganger.
Ook de historie van dit specifieke exemplaar is uitstekend te noemen. In 2005 is de Maserati in Italië nieuw geleverd en later verhuisd naar Nederland. Met zijn prachtige metallic lak genaamd Grigio Palladio Metallic gecombineerd met licht beige leder en prachtige houtafwerking
Beroemde motor
In de eerste jaren was er welgeteld één uitvoering leverbaar. De Quattroporte is net als de Maserati Coupé en de Spyder voorzien van de briljante 4.2 liter F136 V8 uit de stallen van Ferrari. Het is een sportwagen in sedan verpakking. De motor is goed voor 400 pk bij 7.000 tpm en 450 NM bij 4.500 tpm. Via de F1 stijl Duo-Select sequentiële automaat met schakelflippers wordt de 400 pk naar het wegdek gestuurd. Een sprintje van 0 naar 100 km/h wordt in slechs 5,2 seconden afgewerkt en pas bij 275 km/h stopt deze Italiaan in maatpak met accelereren. De Duo Select accellereert dan ook sneller dan de ZF, is beter geschikt voor rijden op het circuit vanwege de dry sump motor en heeft een betere wegligging dan de ZF.De Duo Select automated manual was volgens Ferrari de juiste keuze voor de Quattroporte. Een handbak aanbieden in een een grote sedan is niet handig en een conventionele automaat is erg zwaar en sluit niet goed aan bij de hoge toerentallen van de atmosferische drysump motor. Wat deze limousine uniek maakt is de plaatsing van de DuoSelect transmissie, deze is op de achteras gemonteerd. Deze Quattroporte is een sedan met een transaxle! Dit komt niet alleen de gewichtsverdeling ten goede (47% voor en 53% achter), maar ook de balans. De wegligging van deze auto is dan ook superieur.Je zou kunnen zeggen dat de Duo Select de enige echte Ferrari 4 deurs is met een Maserati logo. De ZF is eigenlijk een creatie van Fiat. Maserati werd door Ferrari gemanaged van 1997 tot 2005. De wijziging naar de ZF kwam vooral voort uit onbegrip bij veel klanten. De Maserati QP V was door Ferrari als volbloed sportwagen ontwikkeld om daarna pas er voor het oog een sedan met vier deuren van te maken. Bij de meeste AMG of M versies van de bekende merken zijn het gewone sedan auto’s waar daarna de motor wordt opgevoerd, remmen verbeterd, sport schokbrekers etc worden toegevoegd. Andersom dus. Daarom was de Duo Select niet gemaakt voor een file, niet gemaakt om langzaam mee te rijden, niet gemaakt voor de stad. De meeste mensen begrepen dit niet. Zoek je een QP voor dagelijks gebruik, koop dan een ZF. Zoek je een QP die exotisch is en geweldig om mee te rijden en over 15 jaar waarschijnlijk het meeste waard is, koop dan een Duo Select.
De interieurafwerking is van het hoogste niveau, met premium lederen zetels van Poltrona Frau, hoogwaardige afwerking en geavanceerde technologie. Dit is de perfecte plek om te ontspannen, of je nu een lange rit maakt of gewoon de stad doorkruist. Moderne opties zoals navigatie, climate control, BOSE geluidsinstallatie, elektrische verstelbare stoelen met geheugenfunctie, massage functie, cruise control, boordcomputer, opklaptafeltjes (zeldzaam) en een elektrisch zonnescherm voor de achterruit zijn aanwezig.
Het interieur is grotendeels gerestaureerd. Het bekende sticky buttons probleem is voor altijd verdwenen doordat alle knoppen en schermen opnieuw zijn gespoten. Met laser engraving zijn de afbeeldingen er weer op gemaakt zodat bij donker de knopjes groen oplichten. Ook al het leer van de stoelen, interieur en stuurwiel zijn opnieuw met speciale leerverf behandeld. (op de foto's van de auto in deze advertentie is dit werk nog niet te zien) Alleen de hemel zou nog kunnen worden vervangen. De auto is in zijn geheel overgespoten waardoor er geen steenslag puntje te vinden is, de velgen zijn ook gerestaureerd en natuurlijk geen deuken en/of krassen. Uiteraard is er niet in de auto gerookt en zijn er geen huisdieren in vervoerd. De uitlaat dempers zijn vervangen met aftermarket valve tronic dempers die je met een kleine afstandbediening open en dicht kan zetten. Je kan dus kiezen tussen een beschaafde roffel of race circuit hard! Tenslotte is er een Loudlink bluetooth unit gemonteerd die te bedienen is via het entertainment systeem dat standaard met de auto is meegeleverd. Deze unit vervangt de cd wisselaar.
YOUNGTIMER
Omdat dit exemplaar de 15 jaar is gepasseerd, kunt u de auto zakelijk rijden als youngtimer. U betaald dan 35% bijtelling over de 'waarde in het economisch verkeer' ofwel de handelswaarde. Deze ligt nog fors lager dan de aanschafprijs, waardoor u voor een zeer laag bedrag aan bijtelling zakelijk én privé kan rijden in deze unieke sportwagen in maatpak. De BTW is niet terug te vragen, het betreft een marge-auto.
- Airbags
- Airconditioning
- Lichtmetalen velgen
- Cruise Control
- Alarm
- Climate control
- Electronic Stability Program (ESP)
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen bekleding
- Metallic lak
- Navigatiesysteem
- Radio
- CD speler
- Regensensor
- Schuifdak
- Xenon verlichting
- elektrisch zonnescherm achterruit
- Bose speakers
- Stoelverwarming
- Klaptafels achter
- Loudlink Bluetooth audio system en handsfee bellen
- Valve Tronic uitlaatsysteem
- Achterbank electrisch verstelbaar
- Multizone climate change
- Massage stoelen voor
- Koude lucht ventilatie stoelen voor en achter
- Stoelverwarming achter
- Geheugen stoelstand linksvoor
Kleur: Grigio Palladio Metallic
Technische informatie
Vermogen: 294 kW (400 PK)
Koppel: 451 Nm
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 90 liter
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 275 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 455 kg
GVW: 2.400 kg
Afmetingen (LxB): 505 x 190 cm
Wielbasis: 306 cm
Interieur
Interieurkleur: Leder Beige
Aantal zitplaatsen: 5
Historie
Als Ferrari in 1997 een belang neemt in Maserati zijn er al 4 generaties van de Quattroporte uitgebracht en daarmee is het een belangrijk model in de stal. Ferrari besluit dan ook een vijfde generatie te ontwikkelen. Pininfarina krijgt de opdracht om het koetswerk te ontwerpen. De styling is belangrijk, maar de Quattroporte moet wel in staat zijn om mensen op de achterbank te vervoeren. De 5e generatie wordt met 5.06 meter ruim een halve meter langer dan zijn voorganger.
Ook de historie van dit specifieke exemplaar is uitstekend te noemen. In 2005 is de Maserati in Italië nieuw geleverd en later verhuisd naar Nederland. Met zijn prachtige metallic lak genaamd Grigio Palladio Metallic gecombineerd met licht beige leder en prachtige houtafwerking
Beroemde motor
In de eerste jaren was er welgeteld één uitvoering leverbaar. De Quattroporte is net als de Maserati Coupé en de Spyder voorzien van de briljante 4.2 liter F136 V8 uit de stallen van Ferrari. Het is een sportwagen in sedan verpakking. De motor is goed voor 400 pk bij 7.000 tpm en 450 NM bij 4.500 tpm. Via de F1 stijl Duo-Select sequentiële automaat met schakelflippers wordt de 400 pk naar het wegdek gestuurd. Een sprintje van 0 naar 100 km/h wordt in slechs 5,2 seconden afgewerkt en pas bij 275 km/h stopt deze Italiaan in maatpak met accelereren. De Duo Select accellereert dan ook sneller dan de ZF, is beter geschikt voor rijden op het circuit vanwege de dry sump motor en heeft een betere wegligging dan de ZF.De Duo Select automated manual was volgens Ferrari de juiste keuze voor de Quattroporte. Een handbak aanbieden in een een grote sedan is niet handig en een conventionele automaat is erg zwaar en sluit niet goed aan bij de hoge toerentallen van de atmosferische drysump motor. Wat deze limousine uniek maakt is de plaatsing van de DuoSelect transmissie, deze is op de achteras gemonteerd. Deze Quattroporte is een sedan met een transaxle! Dit komt niet alleen de gewichtsverdeling ten goede (47% voor en 53% achter), maar ook de balans. De wegligging van deze auto is dan ook superieur.Je zou kunnen zeggen dat de Duo Select de enige echte Ferrari 4 deurs is met een Maserati logo. De ZF is eigenlijk een creatie van Fiat. Maserati werd door Ferrari gemanaged van 1997 tot 2005. De wijziging naar de ZF kwam vooral voort uit onbegrip bij veel klanten. De Maserati QP V was door Ferrari als volbloed sportwagen ontwikkeld om daarna pas er voor het oog een sedan met vier deuren van te maken. Bij de meeste AMG of M versies van de bekende merken zijn het gewone sedan auto’s waar daarna de motor wordt opgevoerd, remmen verbeterd, sport schokbrekers etc worden toegevoegd. Andersom dus. Daarom was de Duo Select niet gemaakt voor een file, niet gemaakt om langzaam mee te rijden, niet gemaakt voor de stad. De meeste mensen begrepen dit niet. Zoek je een QP voor dagelijks gebruik, koop dan een ZF. Zoek je een QP die exotisch is en geweldig om mee te rijden en over 15 jaar waarschijnlijk het meeste waard is, koop dan een Duo Select.
De interieurafwerking is van het hoogste niveau, met premium lederen zetels van Poltrona Frau, hoogwaardige afwerking en geavanceerde technologie. Dit is de perfecte plek om te ontspannen, of je nu een lange rit maakt of gewoon de stad doorkruist. Moderne opties zoals navigatie, climate control, BOSE geluidsinstallatie, elektrische verstelbare stoelen met geheugenfunctie, massage functie, cruise control, boordcomputer, opklaptafeltjes (zeldzaam) en een elektrisch zonnescherm voor de achterruit zijn aanwezig.
Het interieur is grotendeels gerestaureerd. Het bekende sticky buttons probleem is voor altijd verdwenen doordat alle knoppen en schermen opnieuw zijn gespoten. Met laser engraving zijn de afbeeldingen er weer op gemaakt zodat bij donker de knopjes groen oplichten. Ook al het leer van de stoelen, interieur en stuurwiel zijn opnieuw met speciale leerverf behandeld. (op de foto's van de auto in deze advertentie is dit werk nog niet te zien) Alleen de hemel zou nog kunnen worden vervangen. De auto is in zijn geheel overgespoten waardoor er geen steenslag puntje te vinden is, de velgen zijn ook gerestaureerd en natuurlijk geen deuken en/of krassen. Uiteraard is er niet in de auto gerookt en zijn er geen huisdieren in vervoerd. De uitlaat dempers zijn vervangen met aftermarket valve tronic dempers die je met een kleine afstandbediening open en dicht kan zetten. Je kan dus kiezen tussen een beschaafde roffel of race circuit hard! Tenslotte is er een Loudlink bluetooth unit gemonteerd die te bedienen is via het entertainment systeem dat standaard met de auto is meegeleverd. Deze unit vervangt de cd wisselaar.
YOUNGTIMER
Omdat dit exemplaar de 15 jaar is gepasseerd, kunt u de auto zakelijk rijden als youngtimer. U betaald dan 35% bijtelling over de 'waarde in het economisch verkeer' ofwel de handelswaarde. Deze ligt nog fors lager dan de aanschafprijs, waardoor u voor een zeer laag bedrag aan bijtelling zakelijk én privé kan rijden in deze unieke sportwagen in maatpak. De BTW is niet terug te vragen, het betreft een marge-auto.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
Meer informatie
Aanbiedingen
- Homepage
- Resultaten
- Maserati
- Quattroporte
- Maserati Quattroporte 4.2 Duo Select

