Financing disclaimer

Maserati Spyder
4.2 Cambiocorsa

VOORSCHOTEN
€ 59.000
Peet Classics
Kilometerstand
92.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/2003
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
287 kW (390 PK)
Type verkoper
Autobedrijf

Koop met vertrouwen

Kwaliteitsrapporten

Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.

Gratis autorapport van Finnik

Financiering

Bereken je autolening

Hoeveel wil je lenen?

Basisgegevens

Carrosserietype
Cabrio
Categorie
Gebruikt
Stoelen
2
Deuren
2

Voertuiggeschiedenis

Kilometerstand
Bouwjaar
02/2003
APK
11/2024

Technische Gegevens

Vermogen kW (PK)
287 kW (390 PK)
Transmissie
Handgeschakeld
Cilinderinhoud
4.244 cm³
Versnellingen
6
Cilinders
8
Leeggewicht
1.749 kg

Energieverbruik

Emissieklasse
Euro 3
Brandstof
Benzine
CO2-emissie
305 g/km (gem.)

Kleur en Bekleding

Kleur
Geel
Kleur interieur
Zwart

Beschrijving

Maserati Spyder
De Maserati Spyder en Coupé werden respectievelijk in 2001 en 2002 aan het grote publiek voorgesteld, en zijn een doorontwikkeling van de in 1998 geïntroduceerde 3200 GT. Met een zeer fraai, door Giorgetto Giugiaro ontworpen koetswerk en een prachtig interieur bekleed met het mooiste van Poltrona Frau afkomstige leer, deed Maserati met deze twee nieuwe modellen haar naam eer aan als luxemerk van Ferrari. Ten opzichte van de voorgaande 3200 GT, kregen de Coupé en Spyder een geheel nieuwe krachtbron. Dit betrof een direct van Ferrari afkomstige 4.2 liter grote V8, die in tegenstelling tot de uitgaande 3.2 liter V8 nu atmosferisch was. Met een vermogen van 390 pk en een koppel van 450 Nm, waren de prestaties niet minder dan zeer indrukwekkend. De acceleratie van 0-100 km/h nam slechts 4,9 seconden in beslag en de topsnelheid bedroeg een indrukwekkende 285 km/h. Naast het niet minder dan zeer indrukwekkende CV, beschikte de nieuwe 4.2 V8 ook over een dry-sump smering en door de toepassing van aluminium en andere lichtgewicht materialen, lag het gewicht lager dan van de uitgaande 3.2 V8. Medio 2004 kregen de Spyder en Coupé modellen een kleine facelift. De grille werd iets groter dan voorheen en de Spyder kreeg een volledig glazen achteruit in plaats van een exemplaar van kunststof. Het uit de zestiger jaren afkomstige Maserati-logo werd bij de Coupé op de C-stijl geplaatst en ook de achterbumper werd licht geretoucheerd. Een belangrijke toevoeging van het programma was de tevens in 2004 geïntroduceerde GranSport.
Dit nieuwe topmodel beschikte over een volledig herzien onderstel, aangepaste motor- en transmissie en een sportiever uitziend interieur. Ook het exterieur werd aangepast, wat de GranSport een ander voorkomen gaf dan de reguliere modellen. Met diverse uitloopmodellen viel in 2007 het doek voor de Maserati Spyder en Coupé die een opvolging zouden vinden in de GranTurismo en GranCabrio.
Vanuit ons netwerk krijgen wij met enige regelmaat fraaie en zeer bijzondere Maserati’s aangeboden, en deze Spyder, uitgevoerd in het zeer attractieve ‘Giallo’ voldoet zonder meer aan deze criteria.
Dat komt niet alleen door de kleur, maar ook door de handgeschakelde zesversnellingsbak. Van de in totaal 3.889 ooit geproduceerde Spyders, werden 3.134 stuks verkocht als ‘Cambiocorsa’ wat in een totaal van slechts 574 stuks resulteert welke als handbak verkocht werden. Onze Spyder is in februari 2003 nieuw geleverd in Dubai conform de Europese specificaties uit die tijd. In Dubai is de Maserati lang in eigendom geweest van een uit Duitsland afkomstige liefhebber, die er medio 2020 afscheid van nam vanwege andere verplichtingen. Kosten noch moeite werden vervolgens gespaard door de nieuwe Nederlandse eigenaar, die de Spyder besloot tot in detail terug te brengen naar nieuwstaat inclusief diverse verbeteringen. Niet alleen werd de carrosserie volledig opnieuw gespoten in het oorspronkelijke ‘Giallo’, ook het cabriodak werd vernieuwd en nu voorzien van een glazen achterruit. Ook het onderstel werd volledig vernieuwd. Voor dit laatste werd gekozen voor veren van ‘Formula Dynamics’, welke het weggedrag in belangrijke maten verbeterd hebben. De auto ligt veel vlakker op de weg en helt bij bochtenwerk aanzienlijk minder over.
Naast de uitgebreide historie is een totaaloverzicht beschikbaar waarin al het uitgevoerde werk en de vervangen onderdelen worden opgesomd.
Een belangrijke, en in onze ogen zeer geslaagde uiterlijke aanpassing, betreft de montage van de van de 3200 GT afkomstige, ‘boomerang’ achterlichten. Dit onderscheid onze Spyder zeer van andere exemplaren en maken het exterieur nog fraaier. Een van de absolute attracties van deze Maserati is toch wel de 4.2 liter en van Ferrari afkomstige V8. Diens hoogtoerige karakter, bijgestaan door een waanzinnig fraai, diep en donker klinkend en typisch achtcilinder geluid, zorgen voor een onvergetelijke ervaring.
Het verschil in rijden met een Cambiocorsa is levensgroot, daar de bestuurder hier zelf de volledige controle heeft over die fantastische V8, en iedere keer opnieuw kan genieten van de fraaie vermogensopbouw en de prachtige klanken die de motor en het uitlaatsysteem laten horen. Gezeten in zeer fraai uitziende en heerlijk zittende stoelen, omringd door het mooiste en van
Poltrona Frau afkomstige leer, laat deze Spyder zien hoe autorijden toch eigenlijk bedoeld is. Deze Maserati verdiend het om in bezit te komen van een nieuwe en net zo liefhebbende eigenaar, die deze ‘Bella Macchina’ voor plezierreisjes meeneemt naar zijn thuisland. Daar, in zonnig Toscane, is het waar de aanvankelijke en zeer begrijpelijke verliefdheid over zal gaan in een passionele liefde….
Maserati Spyder
Maserati introduced its new Spyder and Coupé models to the public in 2001 and 2002 respectively, as the replacement of the previous 3200 GT from 1998. The very attractive exterior was designed by Giorgetto Giugiaro, creating a sporty looking and timeless car. The interior was fully upholstered with the finest leather available from Poltrona Frau, which showed just how luxurious the Maserati brand within the Ferrari group really was. Whereas the 3200 GT was powered by a twin-turbocharged 3.2 litre V8, the Spyder and Coupé models where given a brand new, Ferrari designed and atmospheric 4.2 litre V8. Featuring 390 BHP with 450 Nm’s of torque, the new V8 delivered outstanding performance, just as the figures of a 0-100 km/h acceleration of 4.9 seconds and a top speed of 285 km/h shows. The new engine had a dry-sump system and with several components made from aluminium, it was even lighter than its predecessor.
For the upcoming 2004 model year, Maserati decided to give the Spyder and Coupé models a small facelift. The grille was slightly larger than before, and the Spyder models where now fitted with a glass rear screen instead of the earlier fitted plastic one. Also, the rear bumper was refreshed and new wheels where added to the option list.
In 2004, the ‘GranSport’ model was introduced. With the GranSport, Maserati wanted to create a more sporty version of both Spyder and Coupé models which was created by a tuned engine, different suspension and gearbox set-up. Both exterior and interior where changed, which made the latter considerably less luxurious. Through several Special Editions, the year 2007 saw the production come to an end. The full range was replaced by the much larger but certainly less attractive GranTurismo and GranCabrio models.
Through our network, we are regularly offered beautiful and very special Maserati’s, and this Spyder, finished in the very attractive ‘Giallo ’definitely meets these criteria.
This is not only because of the colour, but also because of the six-speed manual transmission. With a total of 3,889 Spyders ever produced, 3,134 were sold as ‘Cambiocorsa ’which results in a total of just 574 sold with a manual gearbox. Our Spyder was sold new in Dubai in February 2003 in accordance with the European specifications of that time. In Dubai, the Maserati was long owned by an enthusiast originally from Germany, who parted with it at the beginning of 2020, due to other commitments.
No expenses where spared by the new Dutch owner, who decided to give the Spyder a very thorough overhaul. Not only was the body completely repainted in the original ‘Giallo’ colour, the convertible roof was renewed as well and is now fitted with a glass rear window from the 2004 facelift model. The entire chassis was renewed also. For the latter, springs from ‘Formula Dynamics ’were chosen, which improved the handling significantly. Besides the extensive history, a total overview is available that lists all work carried out and parts replaced.
An important, and in our opinion very successful exterior modification, concerns the fitting of the 3200 GT boomerang tail lights. This sets our Spyder very much apart from other examples and makes the exterior even more attractive. Surely, one of the best things about this Maserati must be the 4.2-litre and Ferrari-derived V8. Its high-revving character, assisted by an insanely beautiful, deep and dark-sounding and typical V8 noise, make for an unforgettable experience.
The difference with driving a Cambiocorsa (automated manual gearbox) model is day and night, as with our Spyder the driver himself is in full control of that fantastic V8, and can enjoy the beautiful power build-up and the wonderful sounds made by the engine and exhaust system over and over again.
Seated in very fine-looking and wonderfully comfortable seats, surrounded by the finest and best quality Poltrona Frau leather, this Spyder shows just how motoring is actually meant to be after all. This Maserati deserves to be owned by a new and equally loving owner, who will take this ‘Bella Macchina ’for glorious trips back to its homeland. There, in sunny Tuscany, is where we think that the owner will love this Maserati for ever…

Verzekering

Autoverzekering van de ANWB

Bereken je premie

Kenteken


Type verkoper

Autobedrijf
Peet Classics
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2019
Werplaats

Gesloten

Opent om 8:30

ContactPeter Van Egmond
  1. BTW verrekenbaar
  2. Prijs voor handelaren
  3. Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
  4. Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
{"sthp":"390","leasing":"false","seg":"sport","stmak":"Maserati","did":"28312336","stmil":"92000","gear":"M","stmod":"Spyder","cost":"59000","stmon":"2","styea":"2003","ken":"j612ks","make":"45","ad":"dealer","vat":"0","art":"2","carby":"0","fr":"5","stccm":"4244","buyonline":"false","stkw":"287","zip":"NL2251 AP","model":"16620","mia":"false","miles":"5","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/8a6116f4-a2bf-414f-a7b9-20b641e3f957_526f065a-1bcc-4b03-8098-b8b717935513.jpg/720x540.webp","price":"8","rnd":"70","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","acc":"U","hp":"9","type":"U","atsd":"","zip2":"2251 AP","articleType":"C","cockpit":"F"}