Kilometerstand
170.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
12/2004
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
300 kW (408 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 170.000 km
- Bouwjaar
- 12/2004
- APK
- 10/2024
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 300 kW (408 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.997 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.447 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 3
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
10,9 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 258 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Mitsubishi Lancer Evolution 8 – 405 WHP – Nieuwe APK – Steeds zeldzamer – Cultheld – N-256-HR
Te koop: een serieuze Evo 8 voor de liefhebber. Deze Japanse cultheld wordt steeds zeldzamer op de wegen — zeker in deze staat, met een bewezen 400+ WHP, veel hoogwaardige upgrades en gewoon netjes op Nederlands kenteken (N-256-HR).
Origineel RHD en voorzien van de sterkere 5-bak in plaats van de zwakke 6-bak. De auto is onlangs voorzien van een nieuwe APK, rijdt strak en is motorisch in topvorm. Niet nieuw, maar wel eerlijk: hier en daar wat plekjes, zoals je mag verwachten bij een echte rijdersauto.
Highlights
• 405,5 WHP / 400 Nm (vermogensuitdraai aanwezig)
• Top gemeten: 283 km/u
• Rijdt, remt en schakelt perfect
• Nieuwe APK
• Geen proefritjes voor de lol – serieuze interesse alleen
• Inruil bespreekbaar
• WhatsApp werkt het snelst
Motorisch
• JM Fabrications twin-scroll RVS spruitstuk
• Kinugawa ball bearing turbo
• GSC Power-Division S1 (268°) nokkenassen
• Helix verstelbare nokkenastandwielen met clear timing cover
• RC Engineering 1000cc injectoren
• AEM fuel rail + brandstofdrukregelaar
• APS 255 LPH brandstofpomp
• Autobahn88 intercooler met aluminium buizen
• Mishimoto performance radiateur (aluminium)
• Vergrote oliekoeler
• DC Sports RVS downpipe + catback
• Exedy stage 1 organic koppeling (mei 2024)
Onderstel & Remmen
• MeisterR ZetaCRD coilovers
• Energy Suspension Hyperflex polybush set
• Brembo remklauwen
• Girodisc geventileerde schijven vóór
• Gevlochten remleidingen
• Hawk Performance remblokken
• Verstelbare endlinks
Exterieur
• VIS Racing Voltex widebody fenders
• Seibon carbon motorkap
• Carbon: Do Luck frontlip, canards, bumper ducts, vortex generator, front logo
• Evo 9 JDM achterbumper
• Evo 8 MR achterlichten
• 18.2 kentekenplaat vóór (originele plaat aanwezig)
• OEM xenon projector koplampen
• Rota GTR 18x9.5 velgen met Vitour Tempesta Enzo semi-slicks (245/40ZR18)
Interieur
• Originele Recaro Evo 8 stoelen (stof perfect, kunststof achterkanten beschadigd)
• Aftermarket sportstuur + spacer
• Dashboard/console deels bekleed met alcantara
• Extra meters voor turbodruk en olietemperatuur
Een unieke kans op een Evo 8 die rijdt zoals hij eruitziet. Geen misbruikte import, maar een goed onderhouden en aangepaste wagen die klaar is voor de volgende liefhebber.
Stuur gerust een bericht via WhatsApp voor meer info of om iets af te spreken.
Te koop: een serieuze Evo 8 voor de liefhebber. Deze Japanse cultheld wordt steeds zeldzamer op de wegen — zeker in deze staat, met een bewezen 400+ WHP, veel hoogwaardige upgrades en gewoon netjes op Nederlands kenteken (N-256-HR).
Origineel RHD en voorzien van de sterkere 5-bak in plaats van de zwakke 6-bak. De auto is onlangs voorzien van een nieuwe APK, rijdt strak en is motorisch in topvorm. Niet nieuw, maar wel eerlijk: hier en daar wat plekjes, zoals je mag verwachten bij een echte rijdersauto.
Highlights
• 405,5 WHP / 400 Nm (vermogensuitdraai aanwezig)
• Top gemeten: 283 km/u
• Rijdt, remt en schakelt perfect
• Nieuwe APK
• Geen proefritjes voor de lol – serieuze interesse alleen
• Inruil bespreekbaar
• WhatsApp werkt het snelst
Motorisch
• JM Fabrications twin-scroll RVS spruitstuk
• Kinugawa ball bearing turbo
• GSC Power-Division S1 (268°) nokkenassen
• Helix verstelbare nokkenastandwielen met clear timing cover
• RC Engineering 1000cc injectoren
• AEM fuel rail + brandstofdrukregelaar
• APS 255 LPH brandstofpomp
• Autobahn88 intercooler met aluminium buizen
• Mishimoto performance radiateur (aluminium)
• Vergrote oliekoeler
• DC Sports RVS downpipe + catback
• Exedy stage 1 organic koppeling (mei 2024)
Onderstel & Remmen
• MeisterR ZetaCRD coilovers
• Energy Suspension Hyperflex polybush set
• Brembo remklauwen
• Girodisc geventileerde schijven vóór
• Gevlochten remleidingen
• Hawk Performance remblokken
• Verstelbare endlinks
Exterieur
• VIS Racing Voltex widebody fenders
• Seibon carbon motorkap
• Carbon: Do Luck frontlip, canards, bumper ducts, vortex generator, front logo
• Evo 9 JDM achterbumper
• Evo 8 MR achterlichten
• 18.2 kentekenplaat vóór (originele plaat aanwezig)
• OEM xenon projector koplampen
• Rota GTR 18x9.5 velgen met Vitour Tempesta Enzo semi-slicks (245/40ZR18)
Interieur
• Originele Recaro Evo 8 stoelen (stof perfect, kunststof achterkanten beschadigd)
• Aftermarket sportstuur + spacer
• Dashboard/console deels bekleed met alcantara
• Extra meters voor turbodruk en olietemperatuur
Een unieke kans op een Evo 8 die rijdt zoals hij eruitziet. Geen misbruikte import, maar een goed onderhouden en aangepaste wagen die klaar is voor de volgende liefhebber.
Stuur gerust een bericht via WhatsApp voor meer info of om iets af te spreken.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.