Kilometerstand
54.400 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/2009
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
254 kW (345 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikGaranties en certificaten

Porsche Youngtimer & Classic Approved certificeert jonge tweedehands auto's. Met deze auto's profiteert u van een technische controle en garantie.
Uitgebreide auto inspectie
Garantie

Deze auto heeft alle belangrijke onderhoudsbeurten op tijd gekregen volgens het voorschrift van de fabrikant en de normen van stichting 100% onderhouden .
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- GP-296-T
- Garantie
- Ja
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 54.400 km
- Bouwjaar
- 03/2009
- APK
- Nieuw
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 254 kW (345 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.600 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.415 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 5
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 242 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- Donker Basaltzwart metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De 997 Carrera.
In een tijd waarin sportwagens steeds zwaarder, gecompliceerder en elektronischer werden, bleef de Porsche 997 Carrera trouw aan de kern. Geen turbo’s, geen elektronische stuurbekrachtiging, geen overdadige schermen. Gewoon een atmosferische zescilinder boxermotor, handgeschakelde versnellingsbak, hydraulische besturing en een koets die voelt alsof hij om je heen is gevouwen. Dit is geen supercar die indruk wil maken – het is een rijdersauto die je uitnodigt om te rijden. Elke kilometer opnieuw.
De basisversie van de 997 – simpelweg “Carrera” – was nooit bedoeld als ondergrens, maar als maatstaf. De 3.6-liter atmosferische zescilinder levert 345 pk, gekoppeld aan een handbak die zó mechanisch en direct aanvoelt, dat je hem bijna met gesloten ogen zou kunnen bedienen. Geen vermogensgeweld, geen trucjes. Enkel jij, de auto en de weg. Je voelt het direct bij het wegrijden: de balans, de lichtvoetigheid, het lineaire karakter van de motor. Elke input wordt direct vertaald – het gaspedaal, de koppeling, het stuur. Geen tussenkomst van systemen die het overnemen, corrigeren of filteren. Het is een analoge ervaring in de zuiverste zin van het woord.
Wat de 997 Carrera zo bijzonder maakt, is hoe licht en levendig hij aanvoelt. Vergeleken met zijn opvolgers is hij bescheiden van formaat, met een drooggewicht van circa 1.420 kg. Hierdoor voelt hij wendbaar, alert en speels, zeker op bochtige wegen waar de nauwkeurige besturing en achterwielaandrijving tot hun recht komen.
In een wereld vol launch controls en rijmodi, is de 997 gewoon... echt. Starten, rijden, voelen. Het onderstel communiceert. De neus duikt bij aanremmen op hoge snelheid en de kont ‘walst’ wat meer dan je gewend bent t.o.v. modellen met PASM. Je wordt als bestuurder uitgedaagd, betrokken, beloond.
Ook vanbinnen is de 997 Carrera ingetogen. Geen digitale overload, maar duidelijke klokken, stevige stoelen en een stuur zonder knoppen. Het interieur voelt nog klassiek aan, maar zonder ouderwets te zijn. Alles is functioneel en gericht op rijden – niet op indruk maken.
De 997 is misschien wel de laatste 911 die die gulden middenweg bewandelt tussen klassiek en modern. De perfecte brug tussen luchtgekoeld en high-tech. De basis Carrera belichaamt dat het niet gaat om het meeste vermogen, maar om de juiste balans. En dat is misschien wel waarom deze generatie bij liefhebbers zo’n bijzondere plek heeft.
Opties op deze 911 Carrera aanwezig:
ParkAssistent
Getinte baan op voorruit
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels met geïntegreerde regensensor
Automatisch dimmende binnen- buitenspiegels
Voorbereiding Vehicle Tracking System
Adaptieve sportstoelen
Stoelverwarming
Vloermatten
Uitgebreide navigatie module
Telefoonmodule
Universele audio-ingang (AUX)
Fabrieksaflevering Zuffenhausen
Bedrijfsinformatie
Onze prijzen zijn inclusief 1 jaar Porsche Approved garantie (t.w.v. 1695 euro) . Daarnaast zorgen wij bij aflevering dat u minimaal 1 jaar of 15.000 KM onderhoudsvrij (o.a. onderhoudsbeurt, banden en remmen) kunt rijden. Zo kunt u zorgeloos genieten van uw Porsche.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 2009 - 2025
Technische informatie
Koppel: 390 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 64 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 289 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 405 kg
GVW: 1.820 kg
Afmetingen (LxBxH): 444 x 181 x 131 cm
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Interieur zwart (icm P07/P10/P76)
Milieu
Energielabel: G
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 240 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
In een tijd waarin sportwagens steeds zwaarder, gecompliceerder en elektronischer werden, bleef de Porsche 997 Carrera trouw aan de kern. Geen turbo’s, geen elektronische stuurbekrachtiging, geen overdadige schermen. Gewoon een atmosferische zescilinder boxermotor, handgeschakelde versnellingsbak, hydraulische besturing en een koets die voelt alsof hij om je heen is gevouwen. Dit is geen supercar die indruk wil maken – het is een rijdersauto die je uitnodigt om te rijden. Elke kilometer opnieuw.
De basisversie van de 997 – simpelweg “Carrera” – was nooit bedoeld als ondergrens, maar als maatstaf. De 3.6-liter atmosferische zescilinder levert 345 pk, gekoppeld aan een handbak die zó mechanisch en direct aanvoelt, dat je hem bijna met gesloten ogen zou kunnen bedienen. Geen vermogensgeweld, geen trucjes. Enkel jij, de auto en de weg. Je voelt het direct bij het wegrijden: de balans, de lichtvoetigheid, het lineaire karakter van de motor. Elke input wordt direct vertaald – het gaspedaal, de koppeling, het stuur. Geen tussenkomst van systemen die het overnemen, corrigeren of filteren. Het is een analoge ervaring in de zuiverste zin van het woord.
Wat de 997 Carrera zo bijzonder maakt, is hoe licht en levendig hij aanvoelt. Vergeleken met zijn opvolgers is hij bescheiden van formaat, met een drooggewicht van circa 1.420 kg. Hierdoor voelt hij wendbaar, alert en speels, zeker op bochtige wegen waar de nauwkeurige besturing en achterwielaandrijving tot hun recht komen.
In een wereld vol launch controls en rijmodi, is de 997 gewoon... echt. Starten, rijden, voelen. Het onderstel communiceert. De neus duikt bij aanremmen op hoge snelheid en de kont ‘walst’ wat meer dan je gewend bent t.o.v. modellen met PASM. Je wordt als bestuurder uitgedaagd, betrokken, beloond.
Ook vanbinnen is de 997 Carrera ingetogen. Geen digitale overload, maar duidelijke klokken, stevige stoelen en een stuur zonder knoppen. Het interieur voelt nog klassiek aan, maar zonder ouderwets te zijn. Alles is functioneel en gericht op rijden – niet op indruk maken.
De 997 is misschien wel de laatste 911 die die gulden middenweg bewandelt tussen klassiek en modern. De perfecte brug tussen luchtgekoeld en high-tech. De basis Carrera belichaamt dat het niet gaat om het meeste vermogen, maar om de juiste balans. En dat is misschien wel waarom deze generatie bij liefhebbers zo’n bijzondere plek heeft.
Opties op deze 911 Carrera aanwezig:
ParkAssistent
Getinte baan op voorruit
Automatisch dimmende binnen- en buitenspiegels met geïntegreerde regensensor
Automatisch dimmende binnen- buitenspiegels
Voorbereiding Vehicle Tracking System
Adaptieve sportstoelen
Stoelverwarming
Vloermatten
Uitgebreide navigatie module
Telefoonmodule
Universele audio-ingang (AUX)
Fabrieksaflevering Zuffenhausen
Bedrijfsinformatie
Onze prijzen zijn inclusief 1 jaar Porsche Approved garantie (t.w.v. 1695 euro) . Daarnaast zorgen wij bij aflevering dat u minimaal 1 jaar of 15.000 KM onderhoudsvrij (o.a. onderhoudsbeurt, banden en remmen) kunt rijden. Zo kunt u zorgeloos genieten van uw Porsche.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: 2009 - 2025
Technische informatie
Koppel: 390 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 64 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,9 s
Topsnelheid: 289 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 405 kg
GVW: 1.820 kg
Afmetingen (LxBxH): 444 x 181 x 131 cm
Wielbasis: 235 cm
Interieur
Interieurkleur: Interieur zwart (icm P07/P10/P76)
Milieu
Energielabel: G
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 217 - € 240 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Anti verbl.spiegels/regensensor
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Groene baan voorruit
- koplampreiniging
- Parkeerhulp
Infotainment
- Audio-installatie
- Telefoonmodule pcm
- Uitgebreide navigatiemodule (incl. 670)
- Universele audio interface
Interieur
- Adaptieve sportstoelen
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- Matten
- Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
Veiligheid
- Airbag(s) hoofd voor
- Alarm klasse 3
Overige
- Fabriekslevering
- Voorbereiding voertuig volgsys
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 1.592,- p/mLeasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfPorsche Centrum Twente
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2011ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.