Financing disclaimer
Ga naar hoofdinhoud

Triumph TR6
- Exquisite Condition - Perfection -

NAARDEN
€ 38.500
Cool Classic Club
Kilometerstand
12.781 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
06/1974
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
121 kW (165 PK)
Type verkoper
Autobedrijf

Koop met vertrouwen

Kwaliteitsrapporten

Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.

Gratis autorapport van Finnik

Financiering

Bereken je autolening

Hoeveel wil je lenen?

Basisgegevens

Carrosserietype
Cabrio
Categorie
Oldtimer
Aandrijving
Achter
Stoelen
2
Deuren
2
Advertentienr.
85-YA-04

Voertuiggeschiedenis

Kilometerstand
Bouwjaar
06/1974
APK
Nieuw
Volledige onderhoudshistorie
Ja

Technische Gegevens

Vermogen kW (PK)
121 kW (165 PK)
Transmissie
Handgeschakeld
Cilinderinhoud
2.500 cm³
Versnellingen
4
Cilinders
6
Leeggewicht
1.100 kg

Energieverbruik

Brandstof
Benzine

Opties

Comfort en gemak
  • Airconditioning
  • Armsteun
  • Elektrische ramen
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
Entertainment en Media
  • Radio
Veiligheid en beveiliging
  • Mistlampen

Kleur en Bekleding

Kleur
Rood
Oorspronkelijke kleur
Tartan Red
Kleur interieur
Zwart
Materiaal
Leder

Beschrijving

English/German Below.

“One Triumph Leads to Another" - Triumph

We zullen maar meteen met de deur in huis vallen. Zo’n mooie TR6 hebben we nog nooit gezien. De auto is in 2024 getaxeerd en kreeg een Top-1 concours waardering. Hoe dat komt? Dat lichten we graag toe.

Er zijn namelijk restauraties, en er zijn wedergeboorte. Deze Triumph TR6 uit 1974 werd in Californië geboren, maar vond zijn ware bestemming in Friesland, waar tussen 2001 en 2003 Triumph-goeroe Piet Mozes de auto transformeerde tot een rijdend meesterwerk. De hele auto werd gestript tot op het chassis, versterkt, gepoedercoat en met meer dan €60.000 aan liefde en techniek herbouwd tot iets wat verder gaat dan 'fabrieksnieuw'. Sindsdien is er nog eens blijvend in de auto geïnvesteerd in verdere verfijning, waardoor dit exemplaar de overtreffende trap is van wat een TR6 ooit kon zijn.

Onder de motorkap ligt een fraai opgebouwde 2.5 liter zes-in-lijn met verhoogde compressie, snelle nokkenas, SU-carburateurs met K&N-filters en een roestvrijstalen uitlaat die klinkt als een concertzaal voor benzineverslaafden. De motor draait op moderne brandstof, gekoeld door een aluminium Wizard-radiator, en is gekoppeld aan een handgeschakelde vierbak met elektrische overdrive op de derde en vierde versnelling. Het onderstel werd compleet geüpgraded met Revington-ophanging, AVO-schokdempers, geventileerde schijfremmen vóór, gevlochten remleidingen, een Nissan 350Z-differentieel, een aluminium benzinetank, en een versterkte 1310 aandrijfas.Deze upgrades zijn geen opsomming, maar een liefdesverklaring aan de rijbeleving. Alleen gebouwd door – en voor – mensen die het écht begrijpen en weten dat dit een hele zeldzame voltreffer is.

Binnenin zit je op lederen BF Torino sportstoelen, kijk je uit over een Moto-Lita stuurwiel en bedien je elektrische ramen alsof het de normaalste zaak van de wereld is – wat het in deze auto ook is. Hij rijdt als een moderne sportwagen, maar ademt de charme van 1974. Sinds zijn hergeboorte werd slechts circa 7.000 mijl gereden, altijd gekoesterd, nooit verwaarloosd. Getaxeerd op €49.750, maar dat dekt nauwelijks de waarde van de uren, upgrades en ziel die erin zit. Een TR6 zonder compromissen – voor wie weet wat hij in handen heeft. Of wil krijgen.

“It was a lot of car in the beginning and it’s a lot more car today”

--

English.

“One Triumph Leads to Another” – Triumph

Let’s get straight to the point: we’ve never seen a TR6 this beautiful. The car was appraised in 2024 and received a Top-1 concours rating. Why? Allow us to explain.

There are restorations – and then there are rebirths. This 1974 Triumph TR6 was born in California but found its true calling in Friesland, the Netherlands, where, between 2001 and 2003, Triumph guru Piet Mozes transformed it into a rolling masterpiece. The entire car was stripped down to the chassis, reinforced, powder-coated, and rebuilt with more than €60,000 worth of love and engineering — creating something far beyond "factory new." Since then, it has continuously been refined, making this TR6 the ultimate evolution of what the model could ever aspire to be.

Under the hood lies a beautifully built 2.5-liter straight-six with increased compression, a performance camshaft, SU carburetors with K&N filters, and a stainless steel exhaust that sounds like a concert hall for petrolheads. It runs on modern fuel, cooled by a Wizard aluminum radiator, and is mated to a 4-speed manual gearbox with electric overdrive on third and fourth gears. The chassis has been completely upgraded with Revington suspension, AVO shocks, ventilated front disc brakes, braided brake lines, a Nissan 350Z differential, an aluminum fuel tank, and a reinforced 1310 driveshaft.
These upgrades aren’t just a list — they’re a love letter to driving. Built by and for those who truly understand. This is a rare gem.

Inside, you’ll find leather BF Torino sport seats, a Moto-Lita steering wheel, and electric windows that feel completely natural — as they should in this car. It drives like a modern sports car, yet exudes the timeless charm of 1974. Since its rebirth, it has covered just about 7,000 miles — always cherished, never neglected. Appraised at €49,750, though that barely covers the value of the hours, upgrades, and soul poured into it.
A no-compromise TR6 — for those who know what they have. Or want to have.

“It was a lot of car in the beginning – and it’s a lot more car today.”


--

German.

„One Triumph Leads to Another“ – Triumph

Kommen wir gleich zur Sache: Einen so schönen TR6 haben wir noch nie gesehen. Das Fahrzeug wurde 2024 begutachtet und mit einer Top-1-Concours-Bewertung ausgezeichnet. Warum? Das erklären wir gern.

Es gibt Restaurationen – und es gibt Wiedergeburten. Dieser Triumph TR6 aus dem Jahr 1974 wurde in Kalifornien geboren, fand aber seine wahre Bestimmung in Friesland, wo der Triumph-Guru Piet Mozes ihn zwischen 2001 und 2003 in ein rollendes Meisterwerk verwandelte. Das gesamte Fahrzeug wurde bis auf das Chassis zerlegt, verstärkt, pulverbeschichtet und mit über 60.000?€ an Leidenschaft und Technik wieder aufgebaut – besser als neu. Seitdem wurde weiterhin investiert, was dieses Exemplar zur ultimativen Version dessen macht, was ein TR6 je sein konnte.

Unter der Haube steckt ein sorgfältig aufgebauter 2,5-Liter-Reihensechszylinder mit erhöhter Verdichtung, scharfer Nockenwelle, SU-Vergasern mit K&N-Filtern und einer Edelstahlauspuffanlage, die klingt wie ein Konzertsaal für Benzinliebhaber. Der Motor läuft mit modernen Kraftstoffen, wird von einem Wizard-Aluminiumkühler gekühlt und ist gekoppelt an ein manuelles Vierganggetriebe mit elektrischem Overdrive im dritten und vierten Gang. Das Fahrwerk wurde komplett aufgerüstet – mit Revington-Federung, AVO-Stoßdämpfern, belüfteten Scheibenbremsen vorn, Stahlflexbremsleitungen, einem Nissan-350Z-Differenzial, einem Aluminiumtank und einer verstärkten 1310-Antriebswelle.
Diese Upgrades sind keine bloße Aufzählung, sondern eine Liebeserklärung an das Fahrerlebnis. Gebaut von – und für – Menschen, die es wirklich verstehen. Eine seltene Volltreffer-TR6.

Im Innenraum sitzt man auf Leder-Sportsitzen von BF Torino, greift zu einem Moto-Lita-Lenkrad und bedient elektrische Fensterheber – ganz selbstverständlich in diesem Fahrzeug. Er fährt sich wie ein moderner Sportwagen, atmet aber den Charme von 1974. Seit seiner Wiedergeburt wurden nur etwa 7.000 Meilen gefahren – stets gepflegt, niemals vernachlässigt. Bewertet mit 49.750?€, doch das spiegelt kaum den Wert der unzähligen Stunden, Upgrades und Seele wider, die in diesem Wagen stecken.
Ein kompromissloser TR6 – für alle, die wissen, was sie in den Händen halten. Oder halten möchten.

„Am Anfang war es schon viel Auto – und heute ist es noch viel mehr.“

Meer informatie

Tellerstand: 7.942 mijlen
Max. trekgewicht: 1.000 kg
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank

Aanvullende opties en accessoires

Comfort & Interieur
  • Armsteun voor
  • Hoofdsteunen voor
  • Toerenteller

Overig
  • 3 punts veiligheidsgordel
  • analoge klok
  • Sportuitlaatsysteem

Verzekering

Autoverzekering van de ANWB

Bereken je premie

Kenteken


Type verkoper

Autobedrijf
Cool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018
Verkoop (Zondag op afspraak)

Gesloten

Opent om 9:00

ContactRobbert Buijs
  1. BTW verrekenbaar
  2. Prijs voor handelaren
  3. Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
  4. Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
{"sthp":"165","leasing":"false","seg":"sport,oldtimer","stmak":"Triumph","did":"26122074","stmil":"12781","gear":"M","stmod":"TR6","cost":"38500","stmon":"6","styea":"1974","ken":"85-YA-04","make":"2120","ad":"dealer","vat":"0","art":"2","carby":"0","fr":"3","stccm":"2500","buyonline":"false","stkw":"121","zip":"NL1411 AN","model":"2122","equi":"5,10,142,13,134,19,6,120,49","mia":"false","miles":"2","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/126737d9-44d8-4ba3-b548-0781fcfa6bf8_effb421b-5abc-46ee-9b01-0eb6b34ea58a.jpg/720x540.webp","price":"6","rnd":"89","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","acc":"U","hp":"7","type":"O","atsd":"","zip2":"1411 AN","articleType":"C","cockpit":"F"}