Voor het eerst is de BMW M5 een plug-in hybride. De zevende generatie combineert een V8 met elektromotor: goed voor 727 pk en 1.000 Nm. Wat blijft er over van de beleving waar de M5 al ruim veertig jaar om bekendstaat?
De nieuwe BMW X3 is groter, krachtiger en slimmer dan ooit. Met zijn strakke design, digitale cockpit en sportieve rijgedrag mikt hij op liefhebbers van luxe én rijplezier. Een SUV die zijn premiumstatus waarmaakt, maar nog steeds verrassend praktisch blijft.
Dat de elektrische BMW i7 het startschot is voor de nieuwe 7-serie en niet een versie met zes of acht cilinders, toont aan dat ook een directiewagen met zijn tijd mee moet. Maar pas op met het grote tv-scherm ...
De BMW iX1 is dé nieuwe concurrent van de populaire elektrische Volvo XC40 Recharge Pure Electric. Dat zal hem niet lekker zitten, want de BMW X1 elektrisch overtuigt op een aantal punten die jij als EV-rijder beslist wél ziet zitten.
BMW maakt rijden geweldig. Met deze zin prijst BMW in Nederland zijn modellen aan. Gaat dat ook op voor de elektrische BMW i4? En hoe weerhoudt de BMW i4 zich tegenover de Polestar 2? We zochten het voor je uit.
Hoe goed is de BMW i4? De BMW i4 gaat in deze eerste vergelijkende test de strijd aan met de Polestar 2. Hoe rijdt de BMW i4? Heel behoorlijk, maar de BMW i4 struikelt juist in het testonderdeel dat BMW normaliter fluitend wint.
Kopers van grote, luxe suv’s willen hun vingers niet meer branden aan de dieselmotor. Op dit moment is de plug-in hybride een aantrekkelijk alternatief, mede door het halftarief voor de wegenbelasting. Resteert de vraag: welke moet het worden als het vooral om comfort draait?