Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Skoda Enyaq Coupé RS iV: 3 voordelen, 3 nadelen

De Skoda Enyaq Coupé RS iV is heus niet perfect. Al doet hij sommige dingen wel beter dan de Volkswagen ID.5. Hier zijn 3 voordelen én 3 nadelen.

De sportieve Skoda Enyaq Coupé RS iV is al uitgebreid aan de tand gevoeld. We hebben de Skoda Enyaq Coupé RS iV-actieradius gemeten en een review van de Skoda Enyaq Coupé RS iV gepubliceerd. Wat dan nog overblijft, zijn de 3 pluspunten en 3 minpunten van de auto. Dit is ons bijgebleven:

Voordeel 1: Enyaq iV heeft meer fysieke knoppen dan VW ID.5

Onder het touchscreen zit nog een onhandige slider, maar Skoda geeft je wel een cruisecontrolhendel en een stuur met fysieke knoppen. In de Volkswagen ID.5 zit je te klunzen met touchknoppen.

Voordeel 2: Bescherm de batterij met softwareversie 3.0

Elke coupéversie van de Enyaq iV verlaat de fabriek met softwareversie 3.0. Daarmee kun je een bovengrens instellen voor het opladen (bv. 80%) om zo de batterij te schermen. En de batterijlading wordt uitgedrukt in kilometers én in procenten - dat zou het instrumentarium van elke EV moeten doen.

Voordeel 3: Mooi én praktisch

Iedere auto-ontwerper kan een fraaie coupé-achtige daklijn tekenen, maar de ontwerpers van Skoda zijn erin geslaagd om genoeg hoofdruimte over te laten voor de passagiers op de achterbank.

Nadeel 1: Voor wie is nu eigenlijk het glazen dak?

Elke Enyaq Coupé iV heeft een glazen dak, maar het glas begint pas boven de hoofden van de bestuurder en bijrijder. Dus het zijn vooral de passagiers op de achterbank die hun ogen uitkijken.

Nadeel 2: Wie mooi wil zijn …

De optionele 21-inch velgen zijn eigenlijk te groot. Je voelt elke klinker door het dunne laagje rubber. Doe jezelf een plezier en ga niet groter dan 20-inch wielen (standaard op de RS iV).

Nadeel 3: Liever parkeer je niet onder bomen

Vallende boomblaadjes plakken massaal aan de grote achterruit. Die waaien er tijdens het rijden wel af, toch? Nou, nee. Deze foto is gemaakt 60 kilometer na vertrek. We willen een wisser!

skoda-enyaq-coupe-rs-iv-2023-7

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Review Skoda Karoq - Zó goed dat je hem snel weer vergeten bent

Review Skoda Karoq - Zó goed dat je hem snel weer vergeten bent

Autotests · Skoda
Review Skoda Fabia - Waarom zou je nog een Volkswagen Polo willen?

Review Skoda Fabia - Waarom zou je nog een Volkswagen Polo willen?

Autotests · Skoda
Skoda Enyaq iV: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h

Skoda Enyaq iV: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h

Autotests · Skoda
Ontdek meer