Actueel aanbod van Informatie over schadeauto's
-
BMW 520 520i Executive
€ 5.000,-- 260.000 km
- 04/2012
- 135 kW (184 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6,7 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
156 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-9406JE Assen -
Volkswagen Golf GTI 2.0 gti bull-x
€ 8.000,-- 156.000 km
- 03/2009
- 221 kW (300 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
170 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-5622 Eindhoven -
BMW 320 320i High Executive “Motor defect”
€ 5.995,-- 269.720 km
- 05/2012
- 135 kW (184 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
6 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
141 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3925 GD SCHERPENZEEL -
Peugeot 308 1.6 BlueHDI BL Ex.P.
€ 4.250,-- 138.000 km
- 05/2015
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-3035pk Rotterdam -
Chevrolet El Camino // Barnfind // LPG // V8 //
€ 3.500,-- 88.000 km
- 03/1978
- 200 kW (272 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- - (Transmissie)
- LPG
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-5915es Venlo -
Mercedes-Benz CLK 270 Coupé CDI Elegance
€ 1.500,-- 422.090 km
- 01/2003
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- 4 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
-
7,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
188 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4921 XE MADE -
Mercedes-Benz CLK 430 Elegance
€ 7.000,-- 257.000 km
- 01/1999
- 205 kW (279 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
-
11,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-7244AE barchem -
Chevrolet Camaro
€ 7.500,-- 44.000 km
- 11/1977
- 212 kW (288 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-1853ad Heiloo -
Jaguar XJ 5.3 V12 HE Vandenpl.
€ 1.799,-- 100.000 km
- 04/1985
- 217 kW (295 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-1094pt Amsterdam -
Volvo V60 2.0 D5 R-DESIGN, Panorama, Leder, Navi
€ 8.900,-- 236.483 km
- 12/2015
- 165 kW (224 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
4,8 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
125 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7678 TJ GEESTEREN -
Saab 900 2.0 Turbo SE
€ 400,-- 230.000 km
- 07/1995
- 136 kW (185 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-2970VV Schilde -
Pontiac Firebird
€ 4.750,-- 100.000 km
- 04/1979
- 85 kW (116 PK)
- Oldtimer
- 3 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-9244EJ Beetsterzwaag -
BMW 116 116i + LEES TEKST AUB !
€ 1.500,-- 199.563 km
- 12/2006
- 85 kW (116 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
7,5 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
180 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-2401 LK ALPHEN AAN DEN RIJN -
BMW 120 120i High Executive
€ 2.100,-- 270.000 km
- 06/2007
- 125 kW (170 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
6,4 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
152 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-1871 GL Schoorl -
Mazda 818 1.3 S Stationwagon
€ 6.250,-- 102.811 km
- 06/1976
- 44 kW (60 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-5492JM Sint-Oedenrode -
Mercedes-Benz E 250 BlueTEC 4Matic 7G-TRONIC Avantgarde
€ 14.500,-- 239.000 km
- 01/2015
- 150 kW (204 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Diesel
-
5,1 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
135 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Particulier, NL-4614EK Bergen op Zoom -
Porsche 924 2.0 Coupé
€ 4.800,-- 66.665 km
- 06/1986
- 60 kW (82 PK)
- Oldtimer
- 4 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-1645vk Ursem koggenland -
Audi A3 2.0 FSI Ambition Pro Line | Trekhaak | 17” LM | St
€ 1.950,-- 165.469 km
- 08/2003
- 110 kW (150 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
-
6,9 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
166 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3861 SH NIJKERK GLD -
Jaguar XK 4.2 Coupe
€ 17.000,-- 131.000 km
- 03/2007
- 219 kW (298 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
11,3 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Particulier, NL-1411AX Naarden -
Peugeot 206 1.6-16V XS Premium
€ 1.549,-- 235.000 km
- 02/2003
- 80 kW (109 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-6932ne westervoort
Wat is een schadeauto?
De definitie van een schadeauto is in principe vrij simpel: “Een schadeauto is een voertuig dat betrokken is geraakt bij een ongeval en daarbij beschadigd werd.” Hierbij wordt juridisch gezien elk voorval als ongeval aangeduid dat plotseling, ongewild en met mechanisch geweld blijvende schade veroorzaakt.
Omdat volgens de juridische definitie elke auto die ooit een kras of deuk opliep een “schadeauto” zou kunnen zijn, spreken we in de praktijk vaak van een aantal drempelwaarden. Zo wordt er pas écht van een ongeval gesproken als er voor minimaal 200 euro schade is. Daarnaast is de verkoper van een voertuig pas vanaf een schadebedrag van 1.500 euro verplicht om de schade bij de koper kenbaar te maken.
Om die reden noemt men normaal gesproken een auto met een ongevalschade van meer dan 1.500 Euro pas een schadeauto. Auto’s die een kleine deuk, kras of ander klein technisch mankement hebben opgelopen worden dan ook geen schadeauto genoemd.
Wat is het verschil tussen een schadeauto en een wrak?
Is de schade aan een auto dusdanig groot dat het niet meer veilig te repareren valt? Of is de prijs van de reparatie hoger dan de waarde van de auto voor het ongeval? Dan spreken we van een wrak (in de volksmond beter gekend als een total-loss).
Het grote verschil tussen een schadeauto en een wrak is dat een schadeauto als dusdanig nog te repareren valt binnen een economisch te verantwoorden plaatje.
Bij de meeste all-verzekeringen neemt de verzekeraar het op zich om het wrak van zijn cliënt te verkopen. De verzekeraar neemt de rompslomp dan op zich en betaalt de schadevergoeding dan aan je uit.
Bij een WA-verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheid) sta je meestal zelf in voor de verkoop. Vaak zal de verzekeringsexpert verschillende professionele handelaars op de hoogte brengen die dan een bod uitbrengen. Daarna dien je dan zelf contact op te nemen met de handelaar die het hoogste bod uitbracht om de verkoop af te handelen.
Hoe herken ik een schadeauto?
Als consument is het vaak lastig om een gerepareerde auto te herkennen. Toch zijn er enkele simpele tips van Autoscout24 die er voor zorgen dat je sneller een totaalbeeld krijgt van je potentiële occasion.
De meest simpele check die je kunt doen is letten op kleurverschil op de carrosserie. Als een paneel is vervangen (en/of opnieuw werd gespoten) na een ongeval kan het zijn dat er een subtiel kleurverschil ontstaat. Doe zeker ook eens de deuren van de wagen open en kijk of de lak in de openingen van kleur of dikte verandert. Dat is vaak ook een goede indicator dat er lakwerk is uitgevoerd.
Daarnaast loont het ook om goed te kijken naar de aansluiting van de carrosseriepanelen (naden). Sluit bijvoorbeeld de bumper aan de ene kant van de auto mooi aan maar aan de andere kant niet meer, dan kan het zijn dat de wagen bij een ongeval betrokken was.
Kun je een testrit maken met het voertuig, probeer dan verschillende snelheden te halen (30 km/u, 50 km/u, 70 km/u) en kijk of het stuur tijdens rechtdoor rijden last heeft van vibratie. Dat kan erop duiden dat de ophanging of de uitlijning van de auto niet meer helemaal in orde is. Let wel: vaak zorgen nieuwe banden al voor een wereld van verschil. Staar je hier dus ook niet blind op.
Klinkt dit allemaal wat overweldigend, dan hebben we nog twee geruststellende tips. Neem bijvoorbeeld iemand uit je familie- of vriendenkring mee die iets van auto’s kent én - niet onbelangrijk - vraag voor het keuringsbewijs van de auto. Daarop staat vaak/ meestal info over de mechanische staat van de wagen.
Tenslotte nog een niet onbelangrijk detail: Als een schadeauto professioneel is gerepareerd, kan hij wat betreft kwaliteit met een normale occasion-auto worden vergeleken en daarom een prima alternatief zijn.
Hoe verkoop ik een schadeauto?
Bij de verkoop van een schadeauto zijn eerlijkheid en vertrouwen zeer belangrijk. Als een schadeauto voor verkoop gerepareerd wordt, moet je de schade en het reparatiewerk zo nauwkeurig mogelijk documenteren en nadien aan de koper voorleggen. Werd de schade gerepareerd door een erkende schadehersteller, dan kan je bijvoorbeeld het schaderapport en de bijhorende facturen gebruiken. Potentiële kopers appreciëren tenslotte eerlijkheid en transparantie.
Verkoop je een schadeauto die nog niet werd gerepareerd, vermeld dit dan ook duidelijk in je advertentie (in de beschrijving én met foto’s). Daarmee schrik je an sich potentiële kopers niet af. Zo zijn er autoliefhebbers en hobbyisten die maar al te graag een “project” kopen. Besef wel dat een niet herstelde schadewagen een aanzienlijk lagere verkoopprijs heeft dan een herstelde schadewagen. De kosten voor de herstellingen vallen tenslotte op de schouders van de koper.
Waarom een schadeauto kopen?
Als een schadeauto professioneel is gerepareerd, kan hij wat betreft kwaliteit met een normale occasion-auto worden vergeleken en daardoor een prima alternatief zijn. Autoliefhebbers en hobbyisten vinden in een niet gerepareerde schadewagen dan weer een interessant project voor een aanzienlijk lagere prijs. Tenslotte is schade een subjectief begrip. Zo valt niet iedereen over een deuk of kras. Uiteindelijk: als de wagen voldoet aan de APK-keuring, mag hij wettelijk de weg op.