Kilometerstand
93.022 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1985
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
160 kW (218 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- SX-723-S
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 93.022 km
- Bouwjaar
- 01/1985
- APK
- Nieuw
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 160 kW (218 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.430 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.415 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Delphin metallic (grijs metall
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
English/German below.
A Coupé Beyond Illusion —
De BMW E24 6-serie? Die doet beide — zonder excuses.
Gelanceerd in München in 1976, zette deze grand tourer de standaard voor een perfecte balans tussen schoonheid en kracht. Van de herkenbare sharknose en de klassieke nieren, tot de lange, vloeiende daklijn die bij velen een “bad boys, bad boys” op de lippen bracht — de E24 is niets minder dan rijdende kunst.
De eerste modellen verschenen als 630 CS en 633 CSi. Maar in 1983 kwam het absolute hoogtepunt: de 635 CSi. Het kloppend hart? Een motor rechtstreeks afgeleid van de legendarische M1, opgeboord tot 3,5 liter. Het resultaat: 33 extra Beierse paarden, en de beroemde “i” — symbool voor Bosch-injectie, een schoolvoorbeeld van Duitse degelijkheid en precisie.
Achterwielaandrijving. Zes-in-lijn. Handbak.
Dit is geen nostalgie — dit is een les in hoe je een GT-coupé hoort te bouwen.
Hoewel de productie doorliep tot eind jaren ’80, weten kenners het al lang: de modellen van vóór 1986 zijn het meest begeerd. Waarom? Geen katalysator die de symfonie van de zescilinder smoort. Vol vermogen. Vol karakter. Ongefilterd en puur.
En die van ons? Matching numbers. Technisch perfect. BBS velgen. Voor het grootste deel nog in originele lak. Aantrekkelijke kilometerstand. Gedocumenteerde historie.
Een eerlijke, zeldzame verschijning, en nu op zoek naar een nieuwe eigenaar!
Een echte gentleman's outlaw.
Bis bald.
--
English.
A Coupé Beyond Illusion —
The BMW E24 6 Series? It delivers both — without apology.
Launched in Munich in 1976, this grand tourer set the standard for the perfect balance between beauty and power. From the iconic sharknose and the classic kidney grille to the long, flowing roofline that had many humming “bad boys, bad boys” — the E24 is nothing short of rolling art.
The first models appeared as the 630 CS and 633 CSi. But in 1983, the pinnacle arrived: the 635 CSi. Its beating heart? An engine directly derived from the legendary M1, bored out to 3.5 litres. The result: 33 extra Bavarian horses and the famed “i” — standing for Bosch injection, a textbook example of German precision and reliability.
Rear-wheel drive. Straight-six. Manual gearbox.
This isn't nostalgia — it's a masterclass in how a GT coupé should be built.
While production continued into the late ’80s, true connoisseurs know: the pre-1986 models are the ones to own. Why? No catalytic converter to muffle the symphony of the six-cylinder. Full power. Full character. Raw and pure.
And ours?
Matching numbers. Technically excellent. BBS wheels. Largely original paint. Attractive mileage. Documented history.
An honest, rare example — now looking for a new custodian.
A true gentleman’s outlaw.
See you soon.
--
German.
Ein Coupé jenseits der Illusion —
Die BMW E24 6er-Reihe? Sie vereint beides — ohne Kompromisse.
1976 in München vorgestellt, setzte dieser Grand Tourer neue Maßstäbe für die perfekte Balance zwischen Schönheit und Kraft. Von der markanten Sharknose und den klassischen Nieren bis zur langgezogenen, fließenden Dachlinie, die so manchem ein „bad boys, bad boys“ auf die Lippen zauberte — der E24 ist nichts weniger als fahrende Kunst.
Die ersten Modelle kamen als 630 CS und 633 CSi auf den Markt. Doch 1983 folgte das absolute Highlight: der 635 CSi. Sein Herzstück? Ein Motor, direkt abgeleitet vom legendären M1, auf 3,5 Liter aufgebohrt. Das Ergebnis: 33 zusätzliche bayerische Pferdestärken und das berühmte „i“ — Zeichen für Bosch-Einspritzung, ein Paradebeispiel deutscher Ingenieurskunst und Zuverlässigkeit.
Hinterradantrieb. Reihensechszylinder. Handschaltung.
Das ist keine Nostalgie — das ist eine Lehrstunde darin, wie ein GT-Coupé gebaut sein muss.
Obwohl die Produktion bis Ende der 1980er lief, wissen Kenner längst: Die Modelle vor 1986 sind am begehrtesten. Warum? Kein Katalysator, der die Symphonie des Sechszylinders dämpft. Volle Leistung. Volles Temperament. Ungefiltert und rein.
Und unserer?
Matching Numbers. Technisch einwandfrei. BBS-Felgen. Weitgehend Originallack. Attraktive Laufleistung. Dokumentierte Historie.
Ein ehrliches, seltenes Exemplar — jetzt auf der Suche nach einem neuen Besitzer.
Ein echter Gentleman’s Outlaw.
Bis bald.
Meer informatie
Maten
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Laadvermogen: 435 kg
GVW: 1.850 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 650 kg)
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Veiligheid
Overig
A Coupé Beyond Illusion —
De BMW E24 6-serie? Die doet beide — zonder excuses.
Gelanceerd in München in 1976, zette deze grand tourer de standaard voor een perfecte balans tussen schoonheid en kracht. Van de herkenbare sharknose en de klassieke nieren, tot de lange, vloeiende daklijn die bij velen een “bad boys, bad boys” op de lippen bracht — de E24 is niets minder dan rijdende kunst.
De eerste modellen verschenen als 630 CS en 633 CSi. Maar in 1983 kwam het absolute hoogtepunt: de 635 CSi. Het kloppend hart? Een motor rechtstreeks afgeleid van de legendarische M1, opgeboord tot 3,5 liter. Het resultaat: 33 extra Beierse paarden, en de beroemde “i” — symbool voor Bosch-injectie, een schoolvoorbeeld van Duitse degelijkheid en precisie.
Achterwielaandrijving. Zes-in-lijn. Handbak.
Dit is geen nostalgie — dit is een les in hoe je een GT-coupé hoort te bouwen.
Hoewel de productie doorliep tot eind jaren ’80, weten kenners het al lang: de modellen van vóór 1986 zijn het meest begeerd. Waarom? Geen katalysator die de symfonie van de zescilinder smoort. Vol vermogen. Vol karakter. Ongefilterd en puur.
En die van ons? Matching numbers. Technisch perfect. BBS velgen. Voor het grootste deel nog in originele lak. Aantrekkelijke kilometerstand. Gedocumenteerde historie.
Een eerlijke, zeldzame verschijning, en nu op zoek naar een nieuwe eigenaar!
Een echte gentleman's outlaw.
Bis bald.
--
English.
A Coupé Beyond Illusion —
The BMW E24 6 Series? It delivers both — without apology.
Launched in Munich in 1976, this grand tourer set the standard for the perfect balance between beauty and power. From the iconic sharknose and the classic kidney grille to the long, flowing roofline that had many humming “bad boys, bad boys” — the E24 is nothing short of rolling art.
The first models appeared as the 630 CS and 633 CSi. But in 1983, the pinnacle arrived: the 635 CSi. Its beating heart? An engine directly derived from the legendary M1, bored out to 3.5 litres. The result: 33 extra Bavarian horses and the famed “i” — standing for Bosch injection, a textbook example of German precision and reliability.
Rear-wheel drive. Straight-six. Manual gearbox.
This isn't nostalgia — it's a masterclass in how a GT coupé should be built.
While production continued into the late ’80s, true connoisseurs know: the pre-1986 models are the ones to own. Why? No catalytic converter to muffle the symphony of the six-cylinder. Full power. Full character. Raw and pure.
And ours?
Matching numbers. Technically excellent. BBS wheels. Largely original paint. Attractive mileage. Documented history.
An honest, rare example — now looking for a new custodian.
A true gentleman’s outlaw.
See you soon.
--
German.
Ein Coupé jenseits der Illusion —
Die BMW E24 6er-Reihe? Sie vereint beides — ohne Kompromisse.
1976 in München vorgestellt, setzte dieser Grand Tourer neue Maßstäbe für die perfekte Balance zwischen Schönheit und Kraft. Von der markanten Sharknose und den klassischen Nieren bis zur langgezogenen, fließenden Dachlinie, die so manchem ein „bad boys, bad boys“ auf die Lippen zauberte — der E24 ist nichts weniger als fahrende Kunst.
Die ersten Modelle kamen als 630 CS und 633 CSi auf den Markt. Doch 1983 folgte das absolute Highlight: der 635 CSi. Sein Herzstück? Ein Motor, direkt abgeleitet vom legendären M1, auf 3,5 Liter aufgebohrt. Das Ergebnis: 33 zusätzliche bayerische Pferdestärken und das berühmte „i“ — Zeichen für Bosch-Einspritzung, ein Paradebeispiel deutscher Ingenieurskunst und Zuverlässigkeit.
Hinterradantrieb. Reihensechszylinder. Handschaltung.
Das ist keine Nostalgie — das ist eine Lehrstunde darin, wie ein GT-Coupé gebaut sein muss.
Obwohl die Produktion bis Ende der 1980er lief, wissen Kenner längst: Die Modelle vor 1986 sind am begehrtesten. Warum? Kein Katalysator, der die Symphonie des Sechszylinders dämpft. Volle Leistung. Volles Temperament. Ungefiltert und rein.
Und unserer?
Matching Numbers. Technisch einwandfrei. BBS-Felgen. Weitgehend Originallack. Attraktive Laufleistung. Dokumentierte Historie.
Ein ehrliches, seltenes Exemplar — jetzt auf der Suche nach einem neuen Besitzer.
Ein echter Gentleman’s Outlaw.
Bis bald.
Meer informatie
Maten
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Laadvermogen: 435 kg
GVW: 1.850 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 650 kg)
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Veiligheid
- Differentieel blokkering
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- analoge klok
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 788,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.