Kilometerstand
7.650 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
11/1980
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
140 kW (190 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 7.650 km
- Bouwjaar
- 11/1980
- APK
- 05/2027
- Laatste onderhoudsbeurt
- 04/2025
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 140 kW (190 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 5.700 cm³
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.620 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Oranje
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Chevrolet Corvette C3 – 1980 – 5.7L L48 – NL kenteken
Met zorg en liefde onderhouden Chevrolet Corvette C3 uit 1980, al 17 jaar in mijn bezit.
In het verleden is de auto body-off gerestaureerd: het chassis is professioneel gepoedercoat,
de ophanging volledig vernieuwd, en mechanisch is werkelijk álles aangepakt.
Denk aan: stuurbekrachtiging incl. pomp, alle rubbers, remleidingen, remsysteem, waterpomp, dynamo, radiateur, enzovoorts.
Geen project of stallingkoning, maar een betrouwbare klassieker die al jaren rijdt zoals het hoort, strak rechtdoor op de snelweg. Rijdt krachtig, schakelt goed, remt recht, en komt zonder moeite tweejaarlijks door de APK.
De auto is gespoten in een opvallende oranje kleur, staat op aftermarket velgen, en is uitgerust met sidepipes — die een indrukwekkend V8-geluid produceren, maar verrassend beschaafd klinken bij normaal rijden.
Er is uitgebreide documentatie aanwezig van de restauratie: foto’s en stapels bonnen van onderdelen. Geen matching numbers, wél een auto waar alles werkt, rijdt en klopt.
Interieur: zwart, met gebruikssporen, leer stoelen in prima staat – deurpanelen zijn slecht en verdienen aandacht
met Nederlands kenteken
Strakke basis: geen roest aan het chassis en ophanging, altijd binnen gestald
T-top in goede staat
Start, rijdt, schakelt en remt zoals het hoort (zonder bekrachtiging) — instappen en genieten
Auto is goed onderhouden, maar is geen trailer queen — lichte gebruikssporen passend bij leeftijd
Extra onderdelen (los bij interesse)
Kunststof wielkuip voor reservewiel
Edelbrock Performer EPS inlaatspruitstuk
Edelbrock 1406 carburateur
nog niet aanbrachte tapijtdelen
en nog wat kleiner spul
Bouwjaar: 1980
Kenteken: 15-DG-HF (Nederlandse registratie)
Motor: 5.7L V8 (350 cu in)
Transmissie: Automaat TH 350
Vermogen: 190 pk
Kleur: Oranje
Interieur: Zwart met nette leren stoelen.
Kilometerstand: 7.650km
Carrosserie: Coupé met T-top panelen
Aandrijving: Achterwiel
reden van verkoop: na het restaureren en jaren met veel plezier te hebben gereden, Merk ik dat ik er steeds minder gebruik van ga maken.
Om deze reden ben ik op zoek naar een vervangende oldtimer. dit zal een 4x4 worden
Vraagprijs: €18.750
Bieden mag, maar alleen serieus. Geen inruil aub.
Bezichtiging / proefrit:
Auto is te bezichtigen in Cruquius. Proefrit alleen mogelijk bij serieuze interesse.
Graag van tevoren even contact opnemen via berichten, bij Serieuze interesse zal ik
Met zorg en liefde onderhouden Chevrolet Corvette C3 uit 1980, al 17 jaar in mijn bezit.
In het verleden is de auto body-off gerestaureerd: het chassis is professioneel gepoedercoat,
de ophanging volledig vernieuwd, en mechanisch is werkelijk álles aangepakt.
Denk aan: stuurbekrachtiging incl. pomp, alle rubbers, remleidingen, remsysteem, waterpomp, dynamo, radiateur, enzovoorts.
Geen project of stallingkoning, maar een betrouwbare klassieker die al jaren rijdt zoals het hoort, strak rechtdoor op de snelweg. Rijdt krachtig, schakelt goed, remt recht, en komt zonder moeite tweejaarlijks door de APK.
De auto is gespoten in een opvallende oranje kleur, staat op aftermarket velgen, en is uitgerust met sidepipes — die een indrukwekkend V8-geluid produceren, maar verrassend beschaafd klinken bij normaal rijden.
Er is uitgebreide documentatie aanwezig van de restauratie: foto’s en stapels bonnen van onderdelen. Geen matching numbers, wél een auto waar alles werkt, rijdt en klopt.
Interieur: zwart, met gebruikssporen, leer stoelen in prima staat – deurpanelen zijn slecht en verdienen aandacht
met Nederlands kenteken
Strakke basis: geen roest aan het chassis en ophanging, altijd binnen gestald
T-top in goede staat
Start, rijdt, schakelt en remt zoals het hoort (zonder bekrachtiging) — instappen en genieten
Auto is goed onderhouden, maar is geen trailer queen — lichte gebruikssporen passend bij leeftijd
Extra onderdelen (los bij interesse)
Kunststof wielkuip voor reservewiel
Edelbrock Performer EPS inlaatspruitstuk
Edelbrock 1406 carburateur
nog niet aanbrachte tapijtdelen
en nog wat kleiner spul
Bouwjaar: 1980
Kenteken: 15-DG-HF (Nederlandse registratie)
Motor: 5.7L V8 (350 cu in)
Transmissie: Automaat TH 350
Vermogen: 190 pk
Kleur: Oranje
Interieur: Zwart met nette leren stoelen.
Kilometerstand: 7.650km
Carrosserie: Coupé met T-top panelen
Aandrijving: Achterwiel
reden van verkoop: na het restaureren en jaren met veel plezier te hebben gereden, Merk ik dat ik er steeds minder gebruik van ga maken.
Om deze reden ben ik op zoek naar een vervangende oldtimer. dit zal een 4x4 worden
Vraagprijs: €18.750
Bieden mag, maar alleen serieus. Geen inruil aub.
Bezichtiging / proefrit:
Auto is te bezichtigen in Cruquius. Proefrit alleen mogelijk bij serieuze interesse.
Graag van tevoren even contact opnemen via berichten, bij Serieuze interesse zal ik
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.