Kilometerstand
253.324 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1990
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
108 kW (147 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 6
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 253.324 km
- Bouwjaar
- 03/1990
- Laatste onderhoudsbeurt
- 04/2025
- Schadevoertuig
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 05/2020
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 108 kW (147 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.905 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.065 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Metallic
- Materiaal
- Velours
Beschrijving
Zeldzame Citroën BX GTi 16V Mk2 te koop
Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn Citroën BX GTi 16 Valve Mk2 te koop aan te bieden. Als liefhebber van de BX (al ruim 35 jaar) is dit geen gemakkelijke beslissing geweest. Dit is voor mij de ultieme BX — de meest begeerlijke uitvoering — maar het is tijd voor een nieuw auto-technisch avontuur. Daarom ben ik op zoek naar een goed thuis voor deze bijzondere auto.
Belangrijkste gegevens
De auto is in nette, goed onderhouden staat. Gezien de leeftijd zijn er natuurlijk wel zaken die zowel optisch als technisch beter kunnen, maar het is absoluut een representatieve en betrouwbare youngtimer. In de afgelopen bijna 14 jaar heb ik er veel plezier aan beleefd, en veel zorg en onderhoud in gestoken. Het merendeel van de uitgevoerde werkzaamheden is onderbouwd met facturen en foto's, ook deels van vorige eigenaren.
Over de onderhoudshistorie vóór mijn bezit is helaas weinig bekend. Wel weet ik dat de auto in het verleden een kop-staartbotsing heeft gehad; deze schade is vóór mijn aankoop professioneel hersteld. In mijn bezit is veel een keer vervangen of verbeterd.
Belangrijk onderhoud & upgrades (gedaan in mijn bezit)
Motorrevisie (2015-2020):
Al het grotere onderhoud is uitgevoerd door de BX-specialist de Snoekfabriek en een voormalig 1e monteur van Citroën. De auto rijdt na al dit werk uitstekend en is de afgelopen jaren betrouwbaar gebleken.
Extra onderdelen (optioneel bij te kopen)
Naast deze BX bezit ik een vrij complete, gedemonteerde BX 16V Mk2. Het grootste deel van deze onderdelen ligt nog op reserve, waaronder:
Slotopmerkingen
Gezien de zeldzaamheid en de staat van de auto, vraag ik geïnteresseerden om alleen serieus te reageren. Bieden mag, maar graag netjes en bij voorkeur na bezichtiging van de auto.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn Citroën BX GTi 16 Valve Mk2 te koop aan te bieden. Als liefhebber van de BX (al ruim 35 jaar) is dit geen gemakkelijke beslissing geweest. Dit is voor mij de ultieme BX — de meest begeerlijke uitvoering — maar het is tijd voor een nieuw auto-technisch avontuur. Daarom ben ik op zoek naar een goed thuis voor deze bijzondere auto.
Belangrijkste gegevens
- Model: Citroën BX GTi 16V Mk2
- Bouwjaar: 16 maart 1990
- Kilometerstand: 253.324 (loopt nog licht op)
- APK geldig tot: 8 juli 2026
- Vraagprijs: 11.990,- euro
- Kleur: Gris Axinité
De auto is in nette, goed onderhouden staat. Gezien de leeftijd zijn er natuurlijk wel zaken die zowel optisch als technisch beter kunnen, maar het is absoluut een representatieve en betrouwbare youngtimer. In de afgelopen bijna 14 jaar heb ik er veel plezier aan beleefd, en veel zorg en onderhoud in gestoken. Het merendeel van de uitgevoerde werkzaamheden is onderbouwd met facturen en foto's, ook deels van vorige eigenaren.
Over de onderhoudshistorie vóór mijn bezit is helaas weinig bekend. Wel weet ik dat de auto in het verleden een kop-staartbotsing heeft gehad; deze schade is vóór mijn aankoop professioneel hersteld. In mijn bezit is veel een keer vervangen of verbeterd.
Belangrijk onderhoud & upgrades (gedaan in mijn bezit)
Motorrevisie (2015-2020):
- Uitgevoerd bij 245.207 km. Sindsdien ruim 8.000 km gereden
- Gebruikt DFW-onderblok gereviseerd (ca. 120.000 km gelopen vóór revisie)
- Gebalanceerde krukas en drijfstangen
- Versterkte oliepompveer (6 bar)
- Volledige siliconenslangenset (Baker BM)
- Nieuwe bougies, verdelerkap, rotor en oliedruksensor
- Alle keerringen en pakkingen vernieuwd
- En nog veel meer kleine details
- Cilinderkoprevisie
- Versnellingsbakrevisie
- Laswerk aan dorpels (i.v.m. APK-afkeur roest)
- Sideskirts en achterspoiler opnieuw gespoten
- Vredestein Sportrac 5-banden rondom (195/60/14)
- Veerbollen vervangen door originele 16V-exemplaren
- Dynamo gereviseerd
- Uitlaat zonder katalysator (uitlaat met katalysator ook aanwezig)
- Gemodificeerde airbox met K&N inlegfilter (originele airbox ook aanwezig)
- Radio met bluetooth, geschikt voor zowel muziek streamen als handsfree bellen
- Originele C-stijl speakers
- Originele middenarmsteun en hoofdsteunen achter in dezelfde bekleding als rest van het interieur
- Originele, heldere gele verstralers
- Originele einddemper
- Centrale vergrendeling met radiografische afstandsbediening
- Koplamprelaismodificatie
- Voorremmen van een Citroën Xantia
- Deurschelpjes (niet gemonteerd, wel aanwezig)
- Olie ververst
- Koelsysteem verbeterd
- Kachelkraan, -klep en -paneel gerepareerd
- Nieuwe koplamp en nieuwe Varta-accu
Al het grotere onderhoud is uitgevoerd door de BX-specialist de Snoekfabriek en een voormalig 1e monteur van Citroën. De auto rijdt na al dit werk uitstekend en is de afgelopen jaren betrouwbaar gebleken.
Extra onderdelen (optioneel bij te kopen)
Naast deze BX bezit ik een vrij complete, gedemonteerde BX 16V Mk2. Het grootste deel van deze onderdelen ligt nog op reserve, waaronder:
- Originele 16V Mk2 voor- en achterbumper (zeer zeldzaam)
- 4 portieren incl bredere 16V deurstrips etc.
- Achterklep met 16V MK2 spoiler en roosterverbreders
- Onderstel (achteras, veerpoten voor, etc)
- Diverse motorische onderdelen (vol palletformaat)
- Meerdere bananendozen met kleine onderdelen
Slotopmerkingen
Gezien de zeldzaamheid en de staat van de auto, vraag ik geïnteresseerden om alleen serieus te reageren. Bieden mag, maar graag netjes en bij voorkeur na bezichtiging van de auto.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.