Kilometerstand
161.912 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
10/1986
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
35 kW (48 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- 4x4
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 161.912 km
- Bouwjaar
- 10/1986
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 35 kW (48 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 999 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Veiligheid en beveiliging
- Mistlampen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Oorspronkelijke kleur
- Groen
- Kleur interieur
- Bruin
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De Fiat Panda is een echt icoon uit de 80e jaren. laten we om mee te beginnen over het ontwerp praten. Designer Gioretto Giugiaro heeft namelijk niet voor niets de titel “designer of the century” gekregen. Giugiaro is onder meer bekend van de ontwerpen zoals onder andere de Lotus Esprit, en de DeLorean DMC-12. Toch overweegt Giugiaro dat de Fiat Panda zijn favoriete project aller tijden is.
Het verhaal van de Fiat Panda begon in augustus van het jaartal 1976 toen Carlo De Benedetti aan Giugiaro een opdracht gegeven had om een nieuwe auto te tekenen op basis van een “nieuwe franse stijl kleine auto”. Het idee was om een kleine auto te ontwikkelen met veelzijdigheid voor de chauffeur, maar tegelijkertijd ook de kosten en het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Daarom is de rode draad van het design van de Panda dus volledig gericht op het verlagen van het gewicht en de kosten.
De structuur van het carrosserie werd uiteindelijk ook een van de aanzichten van binnen uit de auto, omdat er op kosten moest worden bespaard werd er op de inrichting gelet. Zoals goed te zien achterin de auto, aan de wielkasten die niet weggewerkt zijn maar nu deel uitmaken van het interieur.
Een leuk feitje is dat alle glaze panelen in de Fiat Panda allemaal vlak zijn. Dit is niet zomaar zo bedacht, vlak glas is namelijk goedkoper om te produceren.
Er zijn ongeveer 1.5 miljoen 1e generatie Panda’s gemaakt tussen 1980 en 1986. Helaas rijden er nog maar relatief weinig Panda’s van dit model rond. Dit heeft te maken met roest, maar gelukkig zijn er steeds meer liefhebbers die deze auto’s weer terug brengen naar een goede staat.
De Panda 4x4 is gelanceerd in 1983. De motor in de 4x4 modellen was een grotere 4-in-lijn motor bekend uit de Autobianchi A112 (965cc, 48pk @5600tpm). De 4x4 werd standaard geleverd met een 5 traps versnellingsbak in plaats van de standaard 4 traps versnellingsbak. De eerste versnelling genaamd de “Primino” is ontwikkeld voor het beklimmen van steile hellingen op de weg. De vertanding in de 1e versnelling is zo laag dat deze eigenlijk niet te gebruiken is op het asfalt.
De Panda 4x4 is een gewone voorwiel aangedreven auto totdat je handmatig de 4 wiel aandrijving aanzet. Dit kan doormiddel van een T hendel naar boven toe te trekken. Hiermee word de cardanas aangedreven naar de achteras waar een differentieel van ZF “175” zich bevind.
Meer informatie
Inhoud laadruimte: 272 l
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Het verhaal van de Fiat Panda begon in augustus van het jaartal 1976 toen Carlo De Benedetti aan Giugiaro een opdracht gegeven had om een nieuwe auto te tekenen op basis van een “nieuwe franse stijl kleine auto”. Het idee was om een kleine auto te ontwikkelen met veelzijdigheid voor de chauffeur, maar tegelijkertijd ook de kosten en het gewicht zo laag mogelijk te houden.
Daarom is de rode draad van het design van de Panda dus volledig gericht op het verlagen van het gewicht en de kosten.
De structuur van het carrosserie werd uiteindelijk ook een van de aanzichten van binnen uit de auto, omdat er op kosten moest worden bespaard werd er op de inrichting gelet. Zoals goed te zien achterin de auto, aan de wielkasten die niet weggewerkt zijn maar nu deel uitmaken van het interieur.
Een leuk feitje is dat alle glaze panelen in de Fiat Panda allemaal vlak zijn. Dit is niet zomaar zo bedacht, vlak glas is namelijk goedkoper om te produceren.
Er zijn ongeveer 1.5 miljoen 1e generatie Panda’s gemaakt tussen 1980 en 1986. Helaas rijden er nog maar relatief weinig Panda’s van dit model rond. Dit heeft te maken met roest, maar gelukkig zijn er steeds meer liefhebbers die deze auto’s weer terug brengen naar een goede staat.
De Panda 4x4 is gelanceerd in 1983. De motor in de 4x4 modellen was een grotere 4-in-lijn motor bekend uit de Autobianchi A112 (965cc, 48pk @5600tpm). De 4x4 werd standaard geleverd met een 5 traps versnellingsbak in plaats van de standaard 4 traps versnellingsbak. De eerste versnelling genaamd de “Primino” is ontwikkeld voor het beklimmen van steile hellingen op de weg. De vertanding in de 1e versnelling is zo laag dat deze eigenlijk niet te gebruiken is op het asfalt.
De Panda 4x4 is een gewone voorwiel aangedreven auto totdat je handmatig de 4 wiel aandrijving aanzet. Dit kan doormiddel van een T hendel naar boven toe te trekken. Hiermee word de cardanas aangedreven naar de achteras waar een differentieel van ZF “175” zich bevind.
Meer informatie
Inhoud laadruimte: 272 l
Algemene staat: goed
Technische staat: goed
Optische staat: goed
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Ruitenwisser achter
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfKaeve Cars
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2017ContactArno Heirath
- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.