Kilometerstand
73.631 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
150 kW (204 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 3
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 73.631 km
- Bouwjaar
- 05/1987
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2024
- Vorige eigenaren
- 3
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 06/2021
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 150 kW (204 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.993 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.200 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Soort lak
- Andere
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Eén van de meest spraakmakende en pure sportieve Ford’s die er gemaakt zijn. De Ford Sierra RS Cosworth. Naast de behoorlijk snelle en geroemde 2.0 16v YB motor staat deze Cosworth ook bekend om zijn gewaagde maar toch functionele uiterlijk. Er zijn maar 5542 stuks geproduceerd in 1986 en 1987. En dit is een van de weinige origineel Nederlands geleverde auto’s, wat hem nog een extra bijzonder tintje geeft. En als kers op te taart heeft hij pas een aantoonbare 73.000km gelopen. De kilometer historie uitdraai zit erbij met maar 3 vorige eigenaren.
De auto zit netjes in de lak, niet concours conditie maar wel heel netjes voor de leeftijd van 37 jaar (1987).
De auto is vrij van roest of schades.
Het interieur zit er ook nog zeer netjes uit, waaronder een dashboard zonder (!!) scheuren. De kenners weten wel hoe bijzonder dat is. Daarnaast ook geen extra meters verbouwd, sterker nog, de originele ford radio met versterker zit er nog in en een niet doorgezakte hoedenplank zonder speakers erin.
Technisch is de auto ook in een goede conditie. Motor loopt goed, verbruikt geen vloeistoffen en maakt geen vreemde geluiden. Hij zweet wel wat aan de onderkant, maar ook dat is niet vreemd bij een auto van deze leeftijd. Het betreft een matching number motor. De versnellingsbak schakelt ook vrij van problemen. De auto is voorzien van een rvs uitlaat, en een stage 1 chip. Het onderstel heeft koni geel schokdempers. De rest van de auto is nog zoals hij in 1987 de fabriek heeft verlaten.
Samengevat, hele nette originele Nederlandse auto die gelijk bruikbaar is met apk tot augustus 2025, nieuwe apk is geen probleem. Een echte auto van de liefhebber voor de liefhebber.
Graag alleen serieuze reacties.
Bijzonderheden
Originele Nederlandse RS Cosworth!
--
One of the most talked about and pure sporty Fords ever made. The Ford Sierra RS Cosworth. In addition to the fairly fast and praised 2.0 16v YB engine, this Cosworth is also known for its daring yet functional appearance. Only 5542 units were produced in 1986 and 1987. And this is one of the few original Dutch delivered cars, which gives it an extra special touch. And as icing on the cake, it has only run a demonstrable 73,000 km. The kilometer history printout is included with only 3 previous owners.
The car has neat paint, not concours condition but very neat for the age of 37 years (1987).
The car is free of rust or damage.
The interior also looks very neat, including a dashboard without (!!) cracks. Connoisseurs know how special that is. In addition, no extra meters have been converted, in fact, the original Ford radio with amplifier is still in it and a non-sagging parcel shelf without speakers in it.
Technically, the car is also in good condition. The engine runs well, does not consume any fluids and makes no strange noises. It does sweat a bit at the bottom, but that is not surprising for a car of this age. It is a matching number engine. The gearbox also shifts without problems. The car is equipped with a stainless steel exhaust and a stage 1 chip. The chassis has koni yellow shock absorbers.
The rest of the car is still as it left the factory in 1987.
In summary, a very neat original Dutch car that can be used immediately with MOT until August 2025, new MOT is no problem. A real car from the enthusiast for the enthusiast.
Please only serious inquiries.
De auto zit netjes in de lak, niet concours conditie maar wel heel netjes voor de leeftijd van 37 jaar (1987).
De auto is vrij van roest of schades.
Het interieur zit er ook nog zeer netjes uit, waaronder een dashboard zonder (!!) scheuren. De kenners weten wel hoe bijzonder dat is. Daarnaast ook geen extra meters verbouwd, sterker nog, de originele ford radio met versterker zit er nog in en een niet doorgezakte hoedenplank zonder speakers erin.
Technisch is de auto ook in een goede conditie. Motor loopt goed, verbruikt geen vloeistoffen en maakt geen vreemde geluiden. Hij zweet wel wat aan de onderkant, maar ook dat is niet vreemd bij een auto van deze leeftijd. Het betreft een matching number motor. De versnellingsbak schakelt ook vrij van problemen. De auto is voorzien van een rvs uitlaat, en een stage 1 chip. Het onderstel heeft koni geel schokdempers. De rest van de auto is nog zoals hij in 1987 de fabriek heeft verlaten.
Samengevat, hele nette originele Nederlandse auto die gelijk bruikbaar is met apk tot augustus 2025, nieuwe apk is geen probleem. Een echte auto van de liefhebber voor de liefhebber.
Graag alleen serieuze reacties.
Bijzonderheden
Originele Nederlandse RS Cosworth!
--
One of the most talked about and pure sporty Fords ever made. The Ford Sierra RS Cosworth. In addition to the fairly fast and praised 2.0 16v YB engine, this Cosworth is also known for its daring yet functional appearance. Only 5542 units were produced in 1986 and 1987. And this is one of the few original Dutch delivered cars, which gives it an extra special touch. And as icing on the cake, it has only run a demonstrable 73,000 km. The kilometer history printout is included with only 3 previous owners.
The car has neat paint, not concours condition but very neat for the age of 37 years (1987).
The car is free of rust or damage.
The interior also looks very neat, including a dashboard without (!!) cracks. Connoisseurs know how special that is. In addition, no extra meters have been converted, in fact, the original Ford radio with amplifier is still in it and a non-sagging parcel shelf without speakers in it.
Technically, the car is also in good condition. The engine runs well, does not consume any fluids and makes no strange noises. It does sweat a bit at the bottom, but that is not surprising for a car of this age. It is a matching number engine. The gearbox also shifts without problems. The car is equipped with a stainless steel exhaust and a stage 1 chip. The chassis has koni yellow shock absorbers.
The rest of the car is still as it left the factory in 1987.
In summary, a very neat original Dutch car that can be used immediately with MOT until August 2025, new MOT is no problem. A real car from the enthusiast for the enthusiast.
Please only serious inquiries.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.