Kilometerstand
47.612 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1968
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
66 kW (90 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 47.612 km
- Bouwjaar
- 01/1968
- Laatste onderhoudsbeurt
- 08/2024
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 66 kW (90 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.300 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 900 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Wit
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Andere
Beschrijving
Met pijn in het hart verkoop ik mijn prachtige Lancia Fulvia Coupé 1.3 uit 1968. Na 15 jaar eigendom moet ik toegeven dat ik er te weinig mee rijd, en zo’n auto verdient het om vaker de weg op te gaan.
Historie & conditie
Bij aankoop, ruim 15 jaar geleden, is de auto volledig gereviseerd qua ophanging en subframe. Van deze werkzaamheden is uitgebreide documentatie mét foto’s aanwezig. De laatste motorische onderhoudsbeurt vond plaats in juni 2023, waarbij de auto technisch weer helemaal klaar is voor vele zorgeloze kilometers.
Over de Lancia Fulvia
De Lancia Fulvia werd in 1963 geïntroduceerd en groeide al snel uit tot een icoon dankzij zijn vooruitstrevende techniek: voorwielaandrijving, schijfremmen rondom en een compacte maar levendige V4-motor. Het elegante coupéontwerp van Piero Castagnero combineerde stijl met sportieve prestaties.
De Fulvia was ook succesvol in de autosport; in 1972 won Lancia het Internationale Rallykampioenschap met de Fulvia HF. De 1.3 Coupé, zoals dit exemplaar, was destijds de perfecte balans tussen dagelijkse bruikbaarheid en rijplezier, en staat vandaag de dag bekend om zijn lichte, precieze stuurgedrag en tijdloze vormgeving.
Technisch & rijplezier
Waardering
De meest recente taxatie (2023) waardeerde de auto op € 23.000
Waarom deze Fulvia?
Dit is een pure, niet-verbouwde Fulvia Coupé 1.3 — geen omgebouwde Rallye of later aangepaste uitvoering. Een auto die niet alleen mooi is om te zien, maar ook een genot is om te rijden.
Historie & conditie
Bij aankoop, ruim 15 jaar geleden, is de auto volledig gereviseerd qua ophanging en subframe. Van deze werkzaamheden is uitgebreide documentatie mét foto’s aanwezig. De laatste motorische onderhoudsbeurt vond plaats in juni 2023, waarbij de auto technisch weer helemaal klaar is voor vele zorgeloze kilometers.
Over de Lancia Fulvia
De Lancia Fulvia werd in 1963 geïntroduceerd en groeide al snel uit tot een icoon dankzij zijn vooruitstrevende techniek: voorwielaandrijving, schijfremmen rondom en een compacte maar levendige V4-motor. Het elegante coupéontwerp van Piero Castagnero combineerde stijl met sportieve prestaties.
De Fulvia was ook succesvol in de autosport; in 1972 won Lancia het Internationale Rallykampioenschap met de Fulvia HF. De 1.3 Coupé, zoals dit exemplaar, was destijds de perfecte balans tussen dagelijkse bruikbaarheid en rijplezier, en staat vandaag de dag bekend om zijn lichte, precieze stuurgedrag en tijdloze vormgeving.
Technisch & rijplezier
- 1.298 cc V4-motor met karakteristiek Italiaans geluid
- Schijfremmen rondom
- Licht en wendbaar stuurgedrag
- Origineel en goed verzorgd interieur
- Strakke carrosserie, klassieke lijnen
Waardering
De meest recente taxatie (2023) waardeerde de auto op € 23.000
Waarom deze Fulvia?
Dit is een pure, niet-verbouwde Fulvia Coupé 1.3 — geen omgebouwde Rallye of later aangepaste uitvoering. Een auto die niet alleen mooi is om te zien, maar ook een genot is om te rijden.
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.