Kilometerstand
17.490 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/1969
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
70 kW (95 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Stoelen
- 5
- Landversie
- Italië
- Advertentienr.
- DZ-81-18
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 17.490 km
- Bouwjaar
- 01/1969
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 70 kW (95 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.298 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.040 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 0 g/km (gem.)
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Oorspronkelijke kleur
- Groen
- Kleur interieur
- Bruin
- Materiaal
- Andere
Beschrijving
De Lancia Fulvia GTE uit 1969 is een luxe variant van de Fulvia Berlina, geproduceerd in de laatste jaren van de eerste serie (1963–1969). De auto is uitgerust met een 1.3-liter V4-motor die ongeveer 87 pk levert en gekoppeld is aan een handgeschakelde vierversnellingsbak. Met voorwielaandrijving, schijfremmen rondom en een relatief laag gewicht van circa 1.000 kg bood de GTE een goede balans tussen comfort en sportiviteit.
De GTE (Gran Turismo Esportazione) was bedoeld als een meer verfijnde uitvoering, met betere afwerking en rijkere uitrusting dan de standaard Berlina. De topsnelheid ligt rond de 160 km/u. Dankzij Lancia’s technisch verfijnde constructie, waaronder een smalle V-motor en onafhankelijke wielophanging, stond de Fulvia bekend om zijn goede wegligging en rijgedrag. De GTE is vandaag de dag een zeldzame klassieker met historische waarde.
Deze Lancia Fulvia werd in Januari 1969 nieuw gekocht door de heer Silvano Scardigli (geboren 1921) uit Empoli. De eerste eigenaar overleed echter in Februari 1971. Zijn weduwe koesterde en zorgde liefdevol voor deze Lancia in de villa van het echtpaar, ofschoon ze zelf niet kon rijden. De motor werd regelmatig gestart. Toen zij in 2013 uit de villa vertrok en kort daarop overleed verkochten haar twee neefjes de auto aan meneer Rosati in Rome. De teller stond toen op 9000 kilometer. Mr Rosati heeft de auto vervolgens waar nodig gangbaar gemaakt en verder alles zo origineel mogelijk gehouden. in Mei 2019 is de auto verkocht naar Amsterdam, er stond toen 12.800 km op de teller.
Alles verkeert in originele staat en is zo goed als nieuw. De auto staat nog in zijn eerste lak en ziet prachtig uit. Dit is een time-warp ! Aanwezig zijn ondermeer de rubberen grillebedekking voor rijden in de winter, de groenlederen etui met originele Lancia borstel en alle aankoopdocumeten. De auto beschikt over een nederlands kenteken.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
GVW: 1.040 kg
Wielbasis: 248 cm
Topsnelheid: 162 km/u
Bekleding: Skai
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De GTE (Gran Turismo Esportazione) was bedoeld als een meer verfijnde uitvoering, met betere afwerking en rijkere uitrusting dan de standaard Berlina. De topsnelheid ligt rond de 160 km/u. Dankzij Lancia’s technisch verfijnde constructie, waaronder een smalle V-motor en onafhankelijke wielophanging, stond de Fulvia bekend om zijn goede wegligging en rijgedrag. De GTE is vandaag de dag een zeldzame klassieker met historische waarde.
Deze Lancia Fulvia werd in Januari 1969 nieuw gekocht door de heer Silvano Scardigli (geboren 1921) uit Empoli. De eerste eigenaar overleed echter in Februari 1971. Zijn weduwe koesterde en zorgde liefdevol voor deze Lancia in de villa van het echtpaar, ofschoon ze zelf niet kon rijden. De motor werd regelmatig gestart. Toen zij in 2013 uit de villa vertrok en kort daarop overleed verkochten haar twee neefjes de auto aan meneer Rosati in Rome. De teller stond toen op 9000 kilometer. Mr Rosati heeft de auto vervolgens waar nodig gangbaar gemaakt en verder alles zo origineel mogelijk gehouden. in Mei 2019 is de auto verkocht naar Amsterdam, er stond toen 12.800 km op de teller.
Alles verkeert in originele staat en is zo goed als nieuw. De auto staat nog in zijn eerste lak en ziet prachtig uit. Dit is een time-warp ! Aanwezig zijn ondermeer de rubberen grillebedekking voor rijden in de winter, de groenlederen etui met originele Lancia borstel en alle aankoopdocumeten. De auto beschikt over een nederlands kenteken.
Bedrijfsinformatie
Metropole is uniek , het is 30.000m2 automotive experience, met meer dan 400 auto's en vrachtwagens. Het museum is geopend op zaterdag en zondag van 10:00 tot 16:00. De showroom is geopend van woensdag tot en met vrijdag van 10:00 tot 17:00, zaterdags van 10.00 uur tot 16.00 uur. Wij zitten 25 km van de Duitse grens en zijn heel gemakkelijk bereikbaar via de snelweg.
We kunnen ook transport voor de auto regelen over de hele wereld.
Wir sprechen Deutsch, we speak English, en natuurlijk ook Nederlands.
Meer informatie
GVW: 1.040 kg
Wielbasis: 248 cm
Topsnelheid: 162 km/u
Bekleding: Skai
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 340,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfMetropole
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2009ContactRobert Fluttert
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.