Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
213.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
05/1990
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
158 kW (215 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 213.000 km
- Bouwjaar
- 05/1990
- APK
- 11/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 11/2024
- Vorige eigenaren
- 1
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 08/2024
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 158 kW (215 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.598 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 918 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
Beschrijving
Bij deze mag dan m’n turbo mx5 toch de verkoop in.
Vorig jaar zomer besloten hem turbo te maken gezien dit al jaren een droom was te kunnen doen. Hierdoor is van alles nieuw onder de motorkap gekomen:
- 53mm aluminium radiator
- coolant reroute (zodat alle cylinders evenveel koelvloeistof krijgen)
- turbo kit van Luca Car Mods
- 1.8 verlicht vliegwiel (5kg)
- 1.8 stage 3 competition clutch
- 640cc Bosch injectoren
- RVS koppelingsleiding met geupgrade cylinders
- 1.6 mx5 nb intake spruitstuk en klep
- bijna alle pakkingen en keringen vervangen motorisch gezien
- 1.8 6 bak van de mx5 nb swap
- 1.8 assen van de mx5 nb swap
- 3.9 torsen differentieel van de mx5 nb swap
- Ook zit er een hardtop bij in dezelfde kleur als die van de wagen en een achterklep met een andere spoiler voor als je wilt afwisselen bijvoorbeeld
Vast nog een aantal dingen, maar onder de motorkap is vrijwel alles nieuw wel. Ook zijn alle oliën (motor, versnellingsbak en differentieel) 2500km vervangen en vernieuwd met stevigere olie voor betere prestatie en minder kans op vastlopen.
Ook nog leuke snufjes erop zoals:
- BC Racing set
- Ducktail Rocket Bunny look
- GV frontlip
- nardi stuur met NRG quick release
- 2x sparco sprint stoelen (originele stoelen zitten er ook nog bij)
- halo lights
- smoked stadslichten
- rota grid-v 16 inch velgen (1500km oud)
- 1500km oude banden 205/45/16 rondom
- ME221 stand-alone ecu (originele ook aanwezig)
- side skirts pu design
- roll cage
- sabelt FIA goedgekeurde gordels (tot 2027)
- volledige 2.5” uitlaat van voor naar achter (door rdw goedgekeurd)
De wagen is op 215pk en 282nm koppel afgesteld. Met het kleine 52mm TD04 turbotje voel je dit iig snel zat. Gezien ik wel van m’n spullen hou is de wagen wel standaard aantal minuut stationair warm gedraaid voor olie circulatie en netjes 15 tot 20 km warm gereden voor de rest van de oliën en vloeistoffen.
APK heeft die nog tot eind 2026 (2 jaar APK regeling vanwege de leeftijd). Afgelopen jaar bij RDW volledig laten herkeuren. Zoals je hem ziet staan is die dus ook volledig legaal en zijn alle punten meegepakt. Ook is de wagen volledig van onder in roest preventie gezet.
Gezien dit al jaren mn droomproject was als student zijnde is het zonde hem weg te doen, maar heb nu de kans iets anders te halen wat ook nog op het lijstje stond.
Vraagprijs €13.750 of een goed bod!
Mocht je interesse of vragen hebben, stuur gerust een PB!
Vorig jaar zomer besloten hem turbo te maken gezien dit al jaren een droom was te kunnen doen. Hierdoor is van alles nieuw onder de motorkap gekomen:
- 53mm aluminium radiator
- coolant reroute (zodat alle cylinders evenveel koelvloeistof krijgen)
- turbo kit van Luca Car Mods
- 1.8 verlicht vliegwiel (5kg)
- 1.8 stage 3 competition clutch
- 640cc Bosch injectoren
- RVS koppelingsleiding met geupgrade cylinders
- 1.6 mx5 nb intake spruitstuk en klep
- bijna alle pakkingen en keringen vervangen motorisch gezien
- 1.8 6 bak van de mx5 nb swap
- 1.8 assen van de mx5 nb swap
- 3.9 torsen differentieel van de mx5 nb swap
- Ook zit er een hardtop bij in dezelfde kleur als die van de wagen en een achterklep met een andere spoiler voor als je wilt afwisselen bijvoorbeeld
Vast nog een aantal dingen, maar onder de motorkap is vrijwel alles nieuw wel. Ook zijn alle oliën (motor, versnellingsbak en differentieel) 2500km vervangen en vernieuwd met stevigere olie voor betere prestatie en minder kans op vastlopen.
Ook nog leuke snufjes erop zoals:
- BC Racing set
- Ducktail Rocket Bunny look
- GV frontlip
- nardi stuur met NRG quick release
- 2x sparco sprint stoelen (originele stoelen zitten er ook nog bij)
- halo lights
- smoked stadslichten
- rota grid-v 16 inch velgen (1500km oud)
- 1500km oude banden 205/45/16 rondom
- ME221 stand-alone ecu (originele ook aanwezig)
- side skirts pu design
- roll cage
- sabelt FIA goedgekeurde gordels (tot 2027)
- volledige 2.5” uitlaat van voor naar achter (door rdw goedgekeurd)
De wagen is op 215pk en 282nm koppel afgesteld. Met het kleine 52mm TD04 turbotje voel je dit iig snel zat. Gezien ik wel van m’n spullen hou is de wagen wel standaard aantal minuut stationair warm gedraaid voor olie circulatie en netjes 15 tot 20 km warm gereden voor de rest van de oliën en vloeistoffen.
APK heeft die nog tot eind 2026 (2 jaar APK regeling vanwege de leeftijd). Afgelopen jaar bij RDW volledig laten herkeuren. Zoals je hem ziet staan is die dus ook volledig legaal en zijn alle punten meegepakt. Ook is de wagen volledig van onder in roest preventie gezet.
Gezien dit al jaren mn droomproject was als student zijnde is het zonde hem weg te doen, maar heb nu de kans iets anders te halen wat ook nog op het lijstje stond.
Vraagprijs €13.750 of een goed bod!
Mocht je interesse of vragen hebben, stuur gerust een PB!
Leasing
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.