Kilometerstand
30.917 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
11/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
5 kW (7 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Overig
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 30.917 km
- Bouwjaar
- 11/1987
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 5 kW (7 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 175 cm³
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 2
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
- Oorspronkelijke kleur
- Ferrari Livery
- Kleur interieur
- Bruin
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
English/German Below.
La Dolce Vita op Drie Wielen.
Ah, de Piaggio Ape – of liever gezegd, de Apéé, zoals alleen de Italianen dat met zo'n heerlijke flair kunnen uitspreken. Deze charmante driewieler werd in 1948 door Piaggio geïntroduceerd, een antwoord op de harde realiteit van de naoorlogse jaren. Corradino D'Ascanio, de geniale geest achter de Vespa. Zijn briljante idee? Een driewielige micro-vrachtwagen om Italië’s wederopbouw te versnellen. Enrico Piaggio, de maestro van de Vespa, was meteen verkocht.
Snelheid? Nee, dat was niet echt de prioriteit. De vroege Apes kwamen met motoren van 50cc, 125cc, 150cc en later een "supersnelle" 175cc. Perfect voor een ritje door smalle steegjes, hobbelend over Italiaanse keien, met achterin een lading verse tomaten of... waarom niet, een paar flessen Chianti.
Beeld jezelf voor achter het stuur van een Ape, rijdend door een zonovergoten Siciliaans dorpje. De dorpelingen zwaaien, je stopt voor een praatje – uitgebreid natuurlijk, want zo doen ze dat in Italië – over welke wijn het beste past bij de Pasta alla Norma die Nonna net heeft gemaakt!
En deze Ape? Die is extra bijzonder.
Deze schoonheid, volledig gerestaureerd tot servizio clienti van Ferrari waardoor hij menig Ferrari wist te voorzien van een heerlijke espresso. Dat is nog eens service! De auto is omgebouwd om iedereen te voorzien van een heerlijke versnapering. Met ingebouwde koelkast, stopcontacten en laadpoort aansluiting.
Nu staat deze Italiaanse bellezza hier, glanzend en klaar voor haar volgende avontuur.
Deze Piaggio Ape verkeert in zeer nette staat en is klaar om jou te vergezellen op echte dolce vita!
--
English.
La Dolce Vita on Three Wheels.
Ah, the Piaggio Ape – or rather, the Apéé, as only the Italians can pronounce it with such flair. This charming three-wheeler was introduced in 1948 by Piaggio as an answer to the harsh reality of the post-war years. Corradino D’Ascanio, the brilliant mind behind the Vespa, came up with the idea: a three-wheeled micro-truck to help rebuild Italy. Enrico Piaggio, the maestro of the Vespa, was instantly sold.
Speed? Not really a priority. The early Apes came with 50cc, 125cc, 150cc engines, and later a “blistering” 175cc. Perfect for weaving through narrow alleys, bouncing over cobbled Italian streets, loaded in the back with fresh tomatoes or – why not – a few bottles of Chianti.
Picture yourself behind the wheel of an Ape, driving through a sun-drenched Sicilian village. The locals wave, and you stop for a chat – of course a long one, because that’s how it’s done in Italy – about which wine pairs best with the Pasta alla Norma Nonna just made!
And this Ape? It’s extra special.
This beauty has been fully restored and transformed into a servizio clienti vehicle for Ferrari – delivering delicious espressos to many a Ferrari driver. Now that’s what we call service! The vehicle has been converted into a mobile refreshment station, complete with built-in fridge, power outlets, and charging ports.
Now this Italian bellezza stands here, gleaming and ready for its next adventure.
This Piaggio Ape is in excellent condition and ready to join you in true dolce vita style!
--
German.
La Dolce Vita auf drei Rädern.
Ah, die Piaggio Ape – oder besser gesagt Apéé, wie nur die Italiener es mit solcher Eleganz aussprechen können. Dieses charmante Dreirad wurde 1948 von Piaggio eingeführt – als Antwort auf die harte Realität der Nachkriegsjahre. Corradino D’Ascanio, das geniale Gehirn hinter der Vespa, hatte die brillante Idee: ein dreirädriger Mikro-Lastwagen, um den Wiederaufbau Italiens zu unterstützen. Enrico Piaggio, der Maestro der Vespa, war sofort begeistert.
Geschwindigkeit? War nicht wirklich das Ziel. Die frühen Apes hatten Motoren mit 50cc, 125cc, 150cc und später sogar „rasante“ 175cc. Perfekt für Fahrten durch enge Gassen, holprig über italienisches Kopfsteinpflaster – mit einer Ladung frischer Tomaten oder – warum nicht – ein paar Flaschen Chianti auf der Ladefläche.
Stellen Sie sich vor, Sie sitzen am Steuer einer Ape und fahren durch ein sonnendurchflutetes sizilianisches Dorf. Die Dorfbewohner winken, und Sie halten an für ein kleines Schwätzchen – natürlich ausführlich, denn so macht man das in Italien – über die Frage, welcher Wein am besten zur Pasta alla Norma von Nonna passt!
Und diese Ape? Die ist etwas ganz Besonderes.
Dieses Schmuckstück wurde vollständig restauriert und als servizio clienti für Ferrari umgebaut – und hat so manchem Ferrari-Fahrer einen köstlichen Espresso geliefert. Das nennen wir Service! Das Fahrzeug wurde zu einer mobilen Erfrischungsstation umgebaut – mit eingebautem Kühlschrank, Steckdosen und Ladeanschluss.
Jetzt steht diese italienische Bellezza hier, glänzend und bereit für ihr nächstes Abenteuer.
Diese Piaggio Ape ist in ausgezeichnetem Zustand und bereit, Sie auf eine echte dolce vita Reise zu begleiten!
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Exterieur
La Dolce Vita op Drie Wielen.
Ah, de Piaggio Ape – of liever gezegd, de Apéé, zoals alleen de Italianen dat met zo'n heerlijke flair kunnen uitspreken. Deze charmante driewieler werd in 1948 door Piaggio geïntroduceerd, een antwoord op de harde realiteit van de naoorlogse jaren. Corradino D'Ascanio, de geniale geest achter de Vespa. Zijn briljante idee? Een driewielige micro-vrachtwagen om Italië’s wederopbouw te versnellen. Enrico Piaggio, de maestro van de Vespa, was meteen verkocht.
Snelheid? Nee, dat was niet echt de prioriteit. De vroege Apes kwamen met motoren van 50cc, 125cc, 150cc en later een "supersnelle" 175cc. Perfect voor een ritje door smalle steegjes, hobbelend over Italiaanse keien, met achterin een lading verse tomaten of... waarom niet, een paar flessen Chianti.
Beeld jezelf voor achter het stuur van een Ape, rijdend door een zonovergoten Siciliaans dorpje. De dorpelingen zwaaien, je stopt voor een praatje – uitgebreid natuurlijk, want zo doen ze dat in Italië – over welke wijn het beste past bij de Pasta alla Norma die Nonna net heeft gemaakt!
En deze Ape? Die is extra bijzonder.
Deze schoonheid, volledig gerestaureerd tot servizio clienti van Ferrari waardoor hij menig Ferrari wist te voorzien van een heerlijke espresso. Dat is nog eens service! De auto is omgebouwd om iedereen te voorzien van een heerlijke versnapering. Met ingebouwde koelkast, stopcontacten en laadpoort aansluiting.
Nu staat deze Italiaanse bellezza hier, glanzend en klaar voor haar volgende avontuur.
Deze Piaggio Ape verkeert in zeer nette staat en is klaar om jou te vergezellen op echte dolce vita!
--
English.
La Dolce Vita on Three Wheels.
Ah, the Piaggio Ape – or rather, the Apéé, as only the Italians can pronounce it with such flair. This charming three-wheeler was introduced in 1948 by Piaggio as an answer to the harsh reality of the post-war years. Corradino D’Ascanio, the brilliant mind behind the Vespa, came up with the idea: a three-wheeled micro-truck to help rebuild Italy. Enrico Piaggio, the maestro of the Vespa, was instantly sold.
Speed? Not really a priority. The early Apes came with 50cc, 125cc, 150cc engines, and later a “blistering” 175cc. Perfect for weaving through narrow alleys, bouncing over cobbled Italian streets, loaded in the back with fresh tomatoes or – why not – a few bottles of Chianti.
Picture yourself behind the wheel of an Ape, driving through a sun-drenched Sicilian village. The locals wave, and you stop for a chat – of course a long one, because that’s how it’s done in Italy – about which wine pairs best with the Pasta alla Norma Nonna just made!
And this Ape? It’s extra special.
This beauty has been fully restored and transformed into a servizio clienti vehicle for Ferrari – delivering delicious espressos to many a Ferrari driver. Now that’s what we call service! The vehicle has been converted into a mobile refreshment station, complete with built-in fridge, power outlets, and charging ports.
Now this Italian bellezza stands here, gleaming and ready for its next adventure.
This Piaggio Ape is in excellent condition and ready to join you in true dolce vita style!
--
German.
La Dolce Vita auf drei Rädern.
Ah, die Piaggio Ape – oder besser gesagt Apéé, wie nur die Italiener es mit solcher Eleganz aussprechen können. Dieses charmante Dreirad wurde 1948 von Piaggio eingeführt – als Antwort auf die harte Realität der Nachkriegsjahre. Corradino D’Ascanio, das geniale Gehirn hinter der Vespa, hatte die brillante Idee: ein dreirädriger Mikro-Lastwagen, um den Wiederaufbau Italiens zu unterstützen. Enrico Piaggio, der Maestro der Vespa, war sofort begeistert.
Geschwindigkeit? War nicht wirklich das Ziel. Die frühen Apes hatten Motoren mit 50cc, 125cc, 150cc und später sogar „rasante“ 175cc. Perfekt für Fahrten durch enge Gassen, holprig über italienisches Kopfsteinpflaster – mit einer Ladung frischer Tomaten oder – warum nicht – ein paar Flaschen Chianti auf der Ladefläche.
Stellen Sie sich vor, Sie sitzen am Steuer einer Ape und fahren durch ein sonnendurchflutetes sizilianisches Dorf. Die Dorfbewohner winken, und Sie halten an für ein kleines Schwätzchen – natürlich ausführlich, denn so macht man das in Italien – über die Frage, welcher Wein am besten zur Pasta alla Norma von Nonna passt!
Und diese Ape? Die ist etwas ganz Besonderes.
Dieses Schmuckstück wurde vollständig restauriert und als servizio clienti für Ferrari umgebaut – und hat so manchem Ferrari-Fahrer einen köstlichen Espresso geliefert. Das nennen wir Service! Das Fahrzeug wurde zu einer mobilen Erfrischungsstation umgebaut – mit eingebautem Kühlschrank, Steckdosen und Ladeanschluss.
Jetzt steht diese italienische Bellezza hier, glänzend und bereit für ihr nächstes Abenteuer.
Diese Piaggio Ape ist in ausgezeichnetem Zustand und bereit, Sie auf eine echte dolce vita Reise zu begleiten!
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Toerenteller
Exterieur
- Bumpers in carrosseriekleur
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 271,- p/mLeasebedrag
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2018ContactRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.