Kilometerstand
180.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
06/2004
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
235 kW (320 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 180.000 km
- Bouwjaar
- 06/2004
- APK
- 05/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 05/2025
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 235 kW (320 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 3.596 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.595 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
12,2 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 357 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Navigatiesysteem
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Bluetooth
- Digitale radio-ontvangst
- Handsfree
- MP3
- Radio
- Sound system
- USB
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Electronic Stability Program
- Mistlampen
- Stuurbekrachtiging
- Xenon verlichting
- Zij-airbags
- Extra
- Aanraakscherm
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Lichtmetalen velgen (18")
- Noodwiel
- Schakelflippers
- Sportonderstel
- Sportstoelen
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Te koop mijn mooie en trouwe 996 4S Cabrio in de kleur Basalt Black Metallic. Zwart leren interieur met sportstoelen (electrisch verstelbaar + geheugen). Uitgebreid leerpakket, completer kan haast niet.
Vrijwel volledige historie is bekend. KM stand is 180.000, bij KM140.000 (2015) is er een fabrieksnieuwe motor ingekomen (volledig gedocumenteerd en gefotografeerd). Toen heb ik de auto gekocht. Heb de motor ouderwets moeten inrijden.
Ben er altijd respectvol mee omgegaan. De auto is top onderhouden (bij PSTG Huizen) en heeft altijd zijn beurten en onderhoud gehad. Het is een geweldig ding; snel, betrouwbaar, comfortabel. Alles werkt naar behoren. Geen olie- of waterverbruik. Diverse lange roadtrips mee gemaakt - feest.
Ik heb nergens op bespaard, alle rekeningen voorhanden. Enkele highlights:
- Nieuwe Porsche PCCM (bleutooth, apple, navi) unit gemonteerd. Prachtige, praktische en kostbare upgrade (2023) – (de originele installatie met CD-wisselaar is voorhanden)
- Dynamo & accu nieuw (2023)
- Draagarmen onder & boven vervangen (2022) (stuurt nu weer snaarstrak)
- Alle bobines vervangen (6x, probleempunt, 2022)
- Schokdempers rondom vervangen (2018, Bilstein)
De volgende opties zijn af-fabriek gemonteerd:
C20 Holland
XSX Seat belts guards red (smoelt zeer lekker)
X46 Sport seats
X71 Aluminium painted instrument dials
X98 leather/aluminium parking brake handle
249 Tiptronic S transmission
265 Automatic anti-dazzle interior mirror & rain sensor
266 Automatic anti-dazzle exterior mirrors
288 Headlight washers
342 Seat heating left & right
416 996 GT-3 18” wheel (!!!)
432 Steering wheel with Tiptronic S paddles
440 Antenna diversity
454 Cruise control
601 Litronic headlights
09991 Additional leather trim
Origineel NL- model. De 4Sjes werden door PON al voorzien van een vrijwel volledige uitrusting, onder meer Bose sound etc, maar bovenstaand kwam er allemaal nog bij.
Auto komt kompleet met hardtop, windschot (incl originele opbergzak) en originele Porsche buitenhoes. En dat alles is best wel wat waard. Taxatiewaarde is 49.500 euro.
APK & SCM3 keuringen 1 jaar geldig.
Wat is er niet zo mooi:
- op de bijrijdersdeur zit een kras(je). Het is er nog niet van gekomen deze te laten fixen;
- de bumper voor heeft steenslag. Niets ernstigs en zeer normaal voor dit type snelle auto, maar dan weet je t maar vast;
- de GT3 wielen zijn prachtig, maar om ze op concours conditie te krijgen hebben ze een behandeling nodig – ze hebben lichte, niet storende beschadigingen, maar naar mijn perfectie-standaard zou er iets mee mogen gebeuren.
Al deze factoren heb ik meegewogen in de prijs.
Na een SC Targa, 964 Cabrio 2 en deze 996 4S wil ik mezelf eens in een trans-axle avontuur gaan storten.
Aub geen reacties omtrent ‘laagste prijs’, het is een auto die zijn waarde heeft en behoudt. Je koopt geen kosten, maar een Porsche waar je probleemloos mee kan rijden en die je ontiegelijk veel plezier zal geven. Voor meer info even bellen, ik sta je graag te woord en heb honderduit te vertellen.
Vrijwel volledige historie is bekend. KM stand is 180.000, bij KM140.000 (2015) is er een fabrieksnieuwe motor ingekomen (volledig gedocumenteerd en gefotografeerd). Toen heb ik de auto gekocht. Heb de motor ouderwets moeten inrijden.
Ben er altijd respectvol mee omgegaan. De auto is top onderhouden (bij PSTG Huizen) en heeft altijd zijn beurten en onderhoud gehad. Het is een geweldig ding; snel, betrouwbaar, comfortabel. Alles werkt naar behoren. Geen olie- of waterverbruik. Diverse lange roadtrips mee gemaakt - feest.
Ik heb nergens op bespaard, alle rekeningen voorhanden. Enkele highlights:
- Nieuwe Porsche PCCM (bleutooth, apple, navi) unit gemonteerd. Prachtige, praktische en kostbare upgrade (2023) – (de originele installatie met CD-wisselaar is voorhanden)
- Dynamo & accu nieuw (2023)
- Draagarmen onder & boven vervangen (2022) (stuurt nu weer snaarstrak)
- Alle bobines vervangen (6x, probleempunt, 2022)
- Schokdempers rondom vervangen (2018, Bilstein)
De volgende opties zijn af-fabriek gemonteerd:
C20 Holland
XSX Seat belts guards red (smoelt zeer lekker)
X46 Sport seats
X71 Aluminium painted instrument dials
X98 leather/aluminium parking brake handle
249 Tiptronic S transmission
265 Automatic anti-dazzle interior mirror & rain sensor
266 Automatic anti-dazzle exterior mirrors
288 Headlight washers
342 Seat heating left & right
416 996 GT-3 18” wheel (!!!)
432 Steering wheel with Tiptronic S paddles
440 Antenna diversity
454 Cruise control
601 Litronic headlights
09991 Additional leather trim
Origineel NL- model. De 4Sjes werden door PON al voorzien van een vrijwel volledige uitrusting, onder meer Bose sound etc, maar bovenstaand kwam er allemaal nog bij.
Auto komt kompleet met hardtop, windschot (incl originele opbergzak) en originele Porsche buitenhoes. En dat alles is best wel wat waard. Taxatiewaarde is 49.500 euro.
APK & SCM3 keuringen 1 jaar geldig.
Wat is er niet zo mooi:
- op de bijrijdersdeur zit een kras(je). Het is er nog niet van gekomen deze te laten fixen;
- de bumper voor heeft steenslag. Niets ernstigs en zeer normaal voor dit type snelle auto, maar dan weet je t maar vast;
- de GT3 wielen zijn prachtig, maar om ze op concours conditie te krijgen hebben ze een behandeling nodig – ze hebben lichte, niet storende beschadigingen, maar naar mijn perfectie-standaard zou er iets mee mogen gebeuren.
Al deze factoren heb ik meegewogen in de prijs.
Na een SC Targa, 964 Cabrio 2 en deze 996 4S wil ik mezelf eens in een trans-axle avontuur gaan storten.
Aub geen reacties omtrent ‘laagste prijs’, het is een auto die zijn waarde heeft en behoudt. Je koopt geen kosten, maar een Porsche waar je probleemloos mee kan rijden en die je ontiegelijk veel plezier zal geven. Voor meer info even bellen, ik sta je graag te woord en heb honderduit te vertellen.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.