Kilometerstand
98.316 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
10/1999
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
266 kW (362 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 25-ZB-NJ
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 98.316 km
- Bouwjaar
- 10/1999
- Vorige eigenaren
- 5
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 266 kW (362 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 3.600 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.325 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 2
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 320 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Grijs
Beschrijving
ONLINE VEILING - Deze Porsche 996 GT3 Mk1 wordt geveild via The Collectables. Bieden kan via de site van The Collectables. De genoemde prijs is een indicatie van de verwachte opbrengst
Vergeet Bore scoring, IMS lagers en andere ellende, een Mezger gaat zelden kapot. De 996 GT3 was in 2 uitvoeringen verkrijgbaar als basis auto met sportstoelen of kuipstoelen (zonder achterbank) of als Clubsport (met rolkooi en kuipstoelen). De eerste GT3 was geen auto voor watjes en een waardige opvolger van de eerdere RS’n. Lekker stug, geen hulpmiddelen en alleen ABS (en uiteraard airbags) waren voor de passieve veiligheid aanwezig. Autojournalisten en coureurs waren enthousiast en Porsche bouwde met de hand bij Porsche Motorsport ruim 1800 exemplaren. Het meest bijzondere aan de Mk1 is dat deze auto de laatste 911 straatversie is die volledig met de hand gebouwd werd bij Porsche Motorsport in Weissach. De hier aangeboden GT3 is in de basis een comfortuitvoering, maar af fabriek geleverd met de lederen Recaro bucketseats (inmiddels hun gewicht in goud waard) en later voorzien van een Tequipment Rolbeugel. De vorige eigenaar wilde graag wat meer kunnen experimenteren met het onderstel en liet de firma Intrax een geavanceerd en instelbaar onderstel monteren, niet goedkoop, maar wel zo’n beetje het beste wat er te koop is. Verder werd er een Momo (special for Porsche) cup stuurwiel gemonteerd zodat je altijd de juiste houding achter het stuur hebt. Zover bekend heeft de auto geen circuitverleden en staat het plaatwerk ook nog helemaal in de eerste lak! Best bijzonder voor een GT3 van inmiddels 26 jaar oud. In 1999 door de fabriek afgeleverd aan de eerste eigenaar en in 2007 met 41.000km naar Nederland gehaald. Op 1 beurt na volledig Porsche dealer onderhouden.
De veiling sluit op 2 september om 20.00u Meer informatie op: https://thecollectables.nl/porsche-911-996-gt3-2
Meer informatie
Modelreeks: jun. 1999 - mrt. 2001
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.630 kg
Afmetingen (LxBxH): 443 x 177 x 127 cm
Wielbasis: 235 cm
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Veiligheid
Vergeet Bore scoring, IMS lagers en andere ellende, een Mezger gaat zelden kapot. De 996 GT3 was in 2 uitvoeringen verkrijgbaar als basis auto met sportstoelen of kuipstoelen (zonder achterbank) of als Clubsport (met rolkooi en kuipstoelen). De eerste GT3 was geen auto voor watjes en een waardige opvolger van de eerdere RS’n. Lekker stug, geen hulpmiddelen en alleen ABS (en uiteraard airbags) waren voor de passieve veiligheid aanwezig. Autojournalisten en coureurs waren enthousiast en Porsche bouwde met de hand bij Porsche Motorsport ruim 1800 exemplaren. Het meest bijzondere aan de Mk1 is dat deze auto de laatste 911 straatversie is die volledig met de hand gebouwd werd bij Porsche Motorsport in Weissach. De hier aangeboden GT3 is in de basis een comfortuitvoering, maar af fabriek geleverd met de lederen Recaro bucketseats (inmiddels hun gewicht in goud waard) en later voorzien van een Tequipment Rolbeugel. De vorige eigenaar wilde graag wat meer kunnen experimenteren met het onderstel en liet de firma Intrax een geavanceerd en instelbaar onderstel monteren, niet goedkoop, maar wel zo’n beetje het beste wat er te koop is. Verder werd er een Momo (special for Porsche) cup stuurwiel gemonteerd zodat je altijd de juiste houding achter het stuur hebt. Zover bekend heeft de auto geen circuitverleden en staat het plaatwerk ook nog helemaal in de eerste lak! Best bijzonder voor een GT3 van inmiddels 26 jaar oud. In 1999 door de fabriek afgeleverd aan de eerste eigenaar en in 2007 met 41.000km naar Nederland gehaald. Op 1 beurt na volledig Porsche dealer onderhouden.
De veiling sluit op 2 september om 20.00u Meer informatie op: https://thecollectables.nl/porsche-911-996-gt3-2
Meer informatie
Modelreeks: jun. 1999 - mrt. 2001
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.630 kg
Afmetingen (LxBxH): 443 x 177 x 127 cm
Wielbasis: 235 cm
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Sperdifferentieel
- Sport uitlaat
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Zakelijk leasen
Bereken uw zakelijke lease!
Nu zakelijk leasen vanaf
€ 1.530,- p/mVerzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
AutobedrijfThe Collectables
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2023ContactHans Winter
- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.