Kilometerstand
343.560 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
01/2001
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
136 kW (185 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 343.560 km
- Bouwjaar
- 01/2001
- APK
- 06/2026
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 136 kW (185 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.985 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.295 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 3
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
8,8 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 210 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrische ramen
- Lederen stuurwiel
- Multifunctioneel stuurwiel
- Entertainment en Media
- CD
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Mistlampen
- Traction Control
- Extra
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Katalysator
- Lichtmetalen velgen (18")
- Reservewiel
- Spoiler
- Tuning
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Hierbij bied ik mijn Saab 9-3 2.3 Turbo uit 2001 tekoop aan aangezien ik ik toe ben aan iets anders en bijna niet rijd.
En het zonde is om deze Saab stil te laten staan.
zelf ben ik in 2015 met het Saab virus besmet geraakt en heb ik de auto in 2017 overgenomen van mijn Vader.
Zelf heb ik behoorlijk veel veranderd om de auto sneller en vooral anders te maken dan andere Saab 9-3’s.
De Saab heeft ergens tussen de 350/400pk en er is nergens op bezuinigd, de motor is hierbij volledig gereviseerd en nieuw opgebouwd met een 2.3T en er zijn gesmede zuigers, drijfstangen en krukas van Abbott gemonteerd.
De randzaken eromheen moesten natuurlijk ook aangepast worden zoals de Turbo, koppeling etc. dus die zijn uiteraard meegenomen in het hele procces.
De versnellingsbak is ook gelijk mee vervangen voor een nieuw exemplaar en is er een LSD in de bak gemonteerd.
Niet alleen de motor en versnellingsbak zijn hierbij gedaan ook het onderstel is verlaagd en aangepast en zijn er grotere remmen voor gemonteerd (330mm 4-pots Hirsch) en achter (300mm 9-5) om de auto strak en veilig op de weg te houden.
Aan het exterieur zijn ook een aantal dingen veranderd zoals de Aero/viggen bumper set die is gemonteerd, viggen spoiler en de 18” Hirsch 6 spoke velgen maken het hele plaatje toch wel af
Ook zijn er wat minpunten
-Er moeten nieuwe bussen gemonteerd worden in het schakelmechanisme op de versnellingsbak, schakeld niet helemaal lekker icm de shortshifter die gemonteerd is
-linksachter is het achterscherm deels opnieuw gespoten, is alleen net niet helemaal de goeie kleur
De km stand van de auto bedraagt nu 343*
Vanaf km stand 323.775 is alles uitgevoerd aan de auto
Er is sindsdien elke +-7500km of +-12 maanden een uitgebreide beurt uitgevoerd aan de auto
Auto is voorzien van nieuwe APK tot 6 Juni 2026 en kan evt in overleg afgeleverd worden met een kleine beurt
Hieronder is de lijst met alle aanpassingen die gedaan zijn en er zijn veel fotos van zowel de opbouw van het motorblok als onderstel.
Mocht er serieuze interesse kunnen alle fotos gedeeld worden.
De auto word aangeboden hoe hij nu is, er zal dus niks gedemonteerd of los verkocht worden!
——————————————————————-
Viggen kleppendeksel
B204 onderblok gereviseerd met Abbott 2.3 Kit (gesmeden zuigers/drijfstangen/krukas)
Gereviseerde B205 Cilinderkop
B235i nokkenassen
Nieuwe distributie set
Balansassen delete
Nieuwe waterpomp
Nieuwe dynamo 130A
Siemens Deka 875cc injectoren
Walbro 255 brandstofpomp
Sweden exhaust uitlaat spruitstuk
Koelslangen set do88
Intercooler do88
Intercooler buis+slangenset do88
Inlaat luchtfilterset do88
Zelfgemaakte 2,5” Cobra
TD04 22T anti surge turbo met versterkte lagers en gepoort
Force wastegate
Maptune dumpvalve
3” RVS Abbott downpipe met sportkat
3” RVS Abbott Catback
Nieuwe versnellingsbak FM57 505
Quaiffe LSD ingebouwd
6 puck springed sinter koppeling set
Genuine saab PU versnellingsbak steun
Koni verstelbare schokdemperset voor+achter
Eibach verlagingsveren set voor+achter
Veerpoten voor gepoedercoat met nieuwe wiellagers
Achteras gepoedercoat met nieuwe wiellagers
PU draagarmen voor
PU draagarmrubbers voor
PU rubbers achteras
4 pots 330mm Hirsch remset voor
9-5 300mm Remmenset achter
remleidingen vervangen + remslangen
Veerpootbrug voor
Veerpootbrug achter
Dikkere Stabilisatorstang achter
AFR meter Innovate
Viggen achterspoiler
Aero bumperset
Carbon dashboard
Short shifter
18” Hirsch 6 spoke velgen set
En het zonde is om deze Saab stil te laten staan.
zelf ben ik in 2015 met het Saab virus besmet geraakt en heb ik de auto in 2017 overgenomen van mijn Vader.
Zelf heb ik behoorlijk veel veranderd om de auto sneller en vooral anders te maken dan andere Saab 9-3’s.
De Saab heeft ergens tussen de 350/400pk en er is nergens op bezuinigd, de motor is hierbij volledig gereviseerd en nieuw opgebouwd met een 2.3T en er zijn gesmede zuigers, drijfstangen en krukas van Abbott gemonteerd.
De randzaken eromheen moesten natuurlijk ook aangepast worden zoals de Turbo, koppeling etc. dus die zijn uiteraard meegenomen in het hele procces.
De versnellingsbak is ook gelijk mee vervangen voor een nieuw exemplaar en is er een LSD in de bak gemonteerd.
Niet alleen de motor en versnellingsbak zijn hierbij gedaan ook het onderstel is verlaagd en aangepast en zijn er grotere remmen voor gemonteerd (330mm 4-pots Hirsch) en achter (300mm 9-5) om de auto strak en veilig op de weg te houden.
Aan het exterieur zijn ook een aantal dingen veranderd zoals de Aero/viggen bumper set die is gemonteerd, viggen spoiler en de 18” Hirsch 6 spoke velgen maken het hele plaatje toch wel af
Ook zijn er wat minpunten
-Er moeten nieuwe bussen gemonteerd worden in het schakelmechanisme op de versnellingsbak, schakeld niet helemaal lekker icm de shortshifter die gemonteerd is
-linksachter is het achterscherm deels opnieuw gespoten, is alleen net niet helemaal de goeie kleur
De km stand van de auto bedraagt nu 343*
Vanaf km stand 323.775 is alles uitgevoerd aan de auto
Er is sindsdien elke +-7500km of +-12 maanden een uitgebreide beurt uitgevoerd aan de auto
Auto is voorzien van nieuwe APK tot 6 Juni 2026 en kan evt in overleg afgeleverd worden met een kleine beurt
Hieronder is de lijst met alle aanpassingen die gedaan zijn en er zijn veel fotos van zowel de opbouw van het motorblok als onderstel.
Mocht er serieuze interesse kunnen alle fotos gedeeld worden.
De auto word aangeboden hoe hij nu is, er zal dus niks gedemonteerd of los verkocht worden!
——————————————————————-
Viggen kleppendeksel
B204 onderblok gereviseerd met Abbott 2.3 Kit (gesmeden zuigers/drijfstangen/krukas)
Gereviseerde B205 Cilinderkop
B235i nokkenassen
Nieuwe distributie set
Balansassen delete
Nieuwe waterpomp
Nieuwe dynamo 130A
Siemens Deka 875cc injectoren
Walbro 255 brandstofpomp
Sweden exhaust uitlaat spruitstuk
Koelslangen set do88
Intercooler do88
Intercooler buis+slangenset do88
Inlaat luchtfilterset do88
Zelfgemaakte 2,5” Cobra
TD04 22T anti surge turbo met versterkte lagers en gepoort
Force wastegate
Maptune dumpvalve
3” RVS Abbott downpipe met sportkat
3” RVS Abbott Catback
Nieuwe versnellingsbak FM57 505
Quaiffe LSD ingebouwd
6 puck springed sinter koppeling set
Genuine saab PU versnellingsbak steun
Koni verstelbare schokdemperset voor+achter
Eibach verlagingsveren set voor+achter
Veerpoten voor gepoedercoat met nieuwe wiellagers
Achteras gepoedercoat met nieuwe wiellagers
PU draagarmen voor
PU draagarmrubbers voor
PU rubbers achteras
4 pots 330mm Hirsch remset voor
9-5 300mm Remmenset achter
remleidingen vervangen + remslangen
Veerpootbrug voor
Veerpootbrug achter
Dikkere Stabilisatorstang achter
AFR meter Innovate
Viggen achterspoiler
Aero bumperset
Carbon dashboard
Short shifter
18” Hirsch 6 spoke velgen set
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.