Kilometerstand
245.778 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1987
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
118 kW (160 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabrio
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 245.778 km
- Bouwjaar
- 03/1987
- APK
- 12/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2024
- Vorige eigenaren
- 3
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 118 kW (160 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.985 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.315 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Als 'zoon van' bied ik hierbij mijn ouders' Saab 900 T16 cabrio te koop aan. Met de auto is de laatste jaren weinig en enkel gedurende de zomermaanden mee gereden. De auto rijdt voor zijn leeftijd De auto rijdt voor zijn leeftijd goed, alhoewel schakelen naar zijn twee met beleid dient te gebeuren. Een bezichtiging en testrit is uiteraard mogelijk.
Deze 900 classic, met metallic grijze lak en met grijs lederen interieur, is voorzien van de 2 liter turbo motor. LET OP: in juni 2003 is er een nieuwe motor in geplaatst die destijds 130.000km had gelopen. Nu, 22 jaar later, staat deze motor op 161.000km. De auto heeft altijd binnen gestaan.
De auto wordt (uiteraard) geleverd met een windscherm en de tonneaucover (afdekcover bij open rijden, niet zichtbaar op de foto's).
Waarom dit een fijn exemplaar is:
Deze 900 classic, met metallic grijze lak en met grijs lederen interieur, is voorzien van de 2 liter turbo motor. LET OP: in juni 2003 is er een nieuwe motor in geplaatst die destijds 130.000km had gelopen. Nu, 22 jaar later, staat deze motor op 161.000km. De auto heeft altijd binnen gestaan.
De auto wordt (uiteraard) geleverd met een windscherm en de tonneaucover (afdekcover bij open rijden, niet zichtbaar op de foto's).
Waarom dit een fijn exemplaar is:
- Auto is van vóór 1988: deze Saab maakt nu dus gebruik van de overgangsregeling oldtimer: motorrijtuigenbelasting is hierdoor €132,- per jaar. Vanaf 1 april 2027 is deze auto wegenbelastingvrij, ook na 1 januari 2028! Auto's vanaf 1 januari 1988 hebben dit grote voordeel NIET. Oldtimer-verzekering heb je reeds voor 80 euro per jaar.
- Turbo, 160pk, handbak, full-options (al dan niet allemaal werkend), 1987: zeer gewilde uitvoering.
- Laatste 27 jaar in bezit geweest van mijn ouders. Nu weg wegens overcompleet en wegens leeftijd wordt er te weinig mee gereden.
- Roest en lekvrij. Cabriokap is in goede conditie.
- Auto heeft altijd binnen gestaan (zie rode garagedeur).
- 4 (vrijwel nieuwe) Michelin Energy Saver banden uit 2021 en (vrijwel) nieuwe accu
- Onderhoud is afgelopen 27 jaar (altijd) uitgevoerd door Saab Specialist G.J. van Leenen in Delft. Alle facturen en nota's zijn uiteraard bekend en bewaard.
- Wegens de garagestalling heeft de auto helaas enkele krasjes en deukjes. Even goed polijsten en/of spotrepair zal waarschijnlijk wonderen doen. Ook de binnenkant is niet perfect (zoals scheurtje in leder bijvoorbeeld), maar verder wel in redelijke tot prima staat.
- Auto wordt geleverd inclusief druppel acculader. Zo stond de auto ook altijd netjes in de garage gestald.
- Inclusief Philips 4x35 Watt radio met 6 CD-wisselaar achterin.
- M.b.t. bezichtigingen en testritten: auto staat van zondag 22 juni t/m woensdagavond 25 juni in het midden van het land (Driebergen).
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.