Kilometerstand
74.500 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
10/1980
Brandstof
Diesel
Vermogen kW (PK)
59 kW (80 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- SUV/Off-Road/Pick-Up
- Voertuigtype
- Oldtimer
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 7
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 74.500 km
- Bouwjaar
- 10/1980
- Laatste onderhoudsbeurt
- 02/2025
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 59 kW (80 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.900 cm³
- Versnellingen
- 18
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.835 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Diesel
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Andere
Beschrijving
Belastingvrije Toyota Landcruiser BJ40 1980 body off gerestaureerd met sper en overdrive welke ieder stad in mag. De conditie is heel erg goed en netjes maar geen showroom conditie.
7 zitplaatsen op kenteken met nieuw opgebouwde stoel, 1,5 zits bank en 2x2 zits opklapbare bankjes achterin. Losse bijrijderstoel ook aanwezig.
De overdrive maakt dit een BJ waar je relaxed 120km/h mee kunt rijden zonder te vergaan van de herrie.
Versnellingsbak is gereviseerd en super zeldzaam oftewel die ga je nooit meer vinden. In de achteras is een ARB airlocker ingebouwd waarmee het een capabele 4x4 is.
Er is een elektrische stuurbekrachtiging ingebouwd van EZ Powersteering welke inbouwkits verkopen inclusief tuv keuring.
De carrosserie is lang geleden aangepakt door een Duitse carrossier welke een prima job gedaan heeft maar op plaatsen vlakke plaat heeft gebruikt met iets meer dikte. Het was te goed gedaan om het er weer uit te halen.
Alles wat er aan geschroefd is heb ik in vele jaren bij elkaar gezocht zoals de hardtop, de spatborden, de motorkap, de deuren en achterdeurtjes en dat waren allemaal nagenoeg roestvrije delen. De deuren heb ik wel van nieuwe onderkanten voorzien. Hardtop zijpanelen hadden klein beetje werk aan de achterkant. Het chassis is kompleet uit elkaar geweest en dus aan de binnenkant en buitenkant gestraald, gescopeerd(vuurverzinkt) gepoedercoat en in de RX10 gezet. Dit chassis kun je begraven en 25 jaar later weer opgraven zonder dat er iets aan veranderd is.
De Landcruiser is nu echt roestvrij en dat is eigenlijk alleen te vinden na een zorgvuldige restauratie.
Ja er zijn ook minpuntjes: de deurrubbers zijn nieuw geleverd door een onderdelenspecialist uit Duitsland maar blijken erg dik, deze vragen echt langere tijd om te zetten en de deuren moeten nu stevig dichtgedrukt of getrokken worden. Ieder nadeel heb ze voordeel: nagenoeg geen last van windgeruis.
Spuitwerk heeft menig zakkertje maar beter iets te veel dan wat te weinig 😉
Het enige onderdeeltje welke ik niet voor elkaar gekregen heb is het amperemetertje in het dashboard. Voor de rest werkt alles zoals het hoort.
Ik kan dit verhaal makkelijk 4 A4tjes lang typen maar als u vragen heeft laat ze maar horen. Ik heb deze auto al meer dan 25 jaar maar pas het laatste half jaar heb ik hem in elkaar gezet na restaureren.
Ps. Bieden heeft niet zo veel zin, er is voor een godsvermogen aan voornamelijk originele onderdelen ingebouwd welke uit verschillende landen geïmporteerd zijn. De uren om dit allemaal in te bouwen zijn ontelbaar en kan alleen maar als dat uit passie gebeurt en niet op echt commerciële basis.
Tel: 0653408399
7 zitplaatsen op kenteken met nieuw opgebouwde stoel, 1,5 zits bank en 2x2 zits opklapbare bankjes achterin. Losse bijrijderstoel ook aanwezig.
De overdrive maakt dit een BJ waar je relaxed 120km/h mee kunt rijden zonder te vergaan van de herrie.
Versnellingsbak is gereviseerd en super zeldzaam oftewel die ga je nooit meer vinden. In de achteras is een ARB airlocker ingebouwd waarmee het een capabele 4x4 is.
Er is een elektrische stuurbekrachtiging ingebouwd van EZ Powersteering welke inbouwkits verkopen inclusief tuv keuring.
De carrosserie is lang geleden aangepakt door een Duitse carrossier welke een prima job gedaan heeft maar op plaatsen vlakke plaat heeft gebruikt met iets meer dikte. Het was te goed gedaan om het er weer uit te halen.
Alles wat er aan geschroefd is heb ik in vele jaren bij elkaar gezocht zoals de hardtop, de spatborden, de motorkap, de deuren en achterdeurtjes en dat waren allemaal nagenoeg roestvrije delen. De deuren heb ik wel van nieuwe onderkanten voorzien. Hardtop zijpanelen hadden klein beetje werk aan de achterkant. Het chassis is kompleet uit elkaar geweest en dus aan de binnenkant en buitenkant gestraald, gescopeerd(vuurverzinkt) gepoedercoat en in de RX10 gezet. Dit chassis kun je begraven en 25 jaar later weer opgraven zonder dat er iets aan veranderd is.
De Landcruiser is nu echt roestvrij en dat is eigenlijk alleen te vinden na een zorgvuldige restauratie.
Ja er zijn ook minpuntjes: de deurrubbers zijn nieuw geleverd door een onderdelenspecialist uit Duitsland maar blijken erg dik, deze vragen echt langere tijd om te zetten en de deuren moeten nu stevig dichtgedrukt of getrokken worden. Ieder nadeel heb ze voordeel: nagenoeg geen last van windgeruis.
Spuitwerk heeft menig zakkertje maar beter iets te veel dan wat te weinig 😉
Het enige onderdeeltje welke ik niet voor elkaar gekregen heb is het amperemetertje in het dashboard. Voor de rest werkt alles zoals het hoort.
Ik kan dit verhaal makkelijk 4 A4tjes lang typen maar als u vragen heeft laat ze maar horen. Ik heb deze auto al meer dan 25 jaar maar pas het laatste half jaar heb ik hem in elkaar gezet na restaureren.
Ps. Bieden heeft niet zo veel zin, er is voor een godsvermogen aan voornamelijk originele onderdelen ingebouwd welke uit verschillende landen geïmporteerd zijn. De uren om dit allemaal in te bouwen zijn ontelbaar en kan alleen maar als dat uit passie gebeurt en niet op echt commerciële basis.
Tel: 0653408399
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
- Homepage
- Resultaten
- Toyota
- Land Cruiser
- Toyota Land Cruiser BJ40

