Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
194.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
10/2000
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
110 kW (150 PK)
Type verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 194.000 km
- Bouwjaar
- 10/2000
- APK
- 09/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 07/2025
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 08/2022
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 110 kW (150 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.781 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.206 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 4
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
7,9 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 190 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Zeldzame Golf 4 GTI 1.8T AUM | 222pk | Liefhebbersauto | Origineel NL
Bouwjaar: 2000 (Modeljaar 2001)
Kilometerstand carrosserie: 345.000 km
Kilometerstand motor: 184.000 km (vervangen bij 253.281 km)
APK: In overleg – kan bij verkoop voor 1 jaar geregeld worden
Herkomst: Origineel Nederlandse geleverd.
⸻
Bijzonderheden:
Te koop aangeboden: een Volkswagen Golf 4 GTI met het gewilde AUM-blok en serieuze upgrades. Deze auto is sinds 2015 in bezit binnen dezelfde familie, met een dikke map aan facturen en documentatie (inclusief alle vrijwaringen). Geen standaard GTI – deze is door liefhebbers, voor liefhebbers.
De auto is Stage 2 getuned bij JD Engineering en levert 222 pk, met uitdraai als bewijs. Rijdt krachtig en soepel – verbruikt geen olie, wat zeldzaam is bij de bekende 1.8T 20VT motor.
⸻
Motor & Performance upgrades:
• Motor vervangen bij 253.281 km, huidige motor heeft dus slechts 184.000 gelopen
• JD Engineering chip stage 2
• HKS dumpvalve
• Pipercross sportluchtfilter
• Forge Turbo Inlet Pipe (TIP)
• 3 inch downpipe + racekat
• RVS sportuitlaat
⸻
Onderhoud & Staat:
• Grote beurt gehad in juli 2025
• Distributieriem, waterpomp en multieriem vervangen in 2022
• Staat op 4 goede banden
• Rijk gevulde map met 10 jaar aan facturen en onderhoudsbonnen
⸻
Bekende aandachtspunten (eerlijkheid voorop):
• Dashboardkastje defect
• Roestvorming op beide voorste wielkasten
• Lak toont gebruikerssporen
• Dakraam-afwatering zit los en zorgt voor een lekkage
• Interieur kan een grondige poetsbeurt gebruiken
• Kilometerteller boardcomputer ledjes zijn af en toe niet meer fel.
⸻
Waarom deze GTI kopen?
•Sterke, betrouwbare motor met veel historie
•Uitstekend getuned – rijdt soepel, snel en stabiel
•Geen olieverbruik (zeldzaam bij 1.8T)
•Liefhebbersauto met volledige historie
•Veel onderdelen vernieuwd – rijklaar voor een nieuwe eigenaar
Ben jij een liefhebber en zoek je een project of een krachtige youngtimer met karakter? Dan is dit je kans! Auto is geen showroommodel, maar mechanisch in topvorm en met veel potentieel.
Bouwjaar: 2000 (Modeljaar 2001)
Kilometerstand carrosserie: 345.000 km
Kilometerstand motor: 184.000 km (vervangen bij 253.281 km)
APK: In overleg – kan bij verkoop voor 1 jaar geregeld worden
Herkomst: Origineel Nederlandse geleverd.
⸻
Bijzonderheden:
Te koop aangeboden: een Volkswagen Golf 4 GTI met het gewilde AUM-blok en serieuze upgrades. Deze auto is sinds 2015 in bezit binnen dezelfde familie, met een dikke map aan facturen en documentatie (inclusief alle vrijwaringen). Geen standaard GTI – deze is door liefhebbers, voor liefhebbers.
De auto is Stage 2 getuned bij JD Engineering en levert 222 pk, met uitdraai als bewijs. Rijdt krachtig en soepel – verbruikt geen olie, wat zeldzaam is bij de bekende 1.8T 20VT motor.
⸻
Motor & Performance upgrades:
• Motor vervangen bij 253.281 km, huidige motor heeft dus slechts 184.000 gelopen
• JD Engineering chip stage 2
• HKS dumpvalve
• Pipercross sportluchtfilter
• Forge Turbo Inlet Pipe (TIP)
• 3 inch downpipe + racekat
• RVS sportuitlaat
⸻
Onderhoud & Staat:
• Grote beurt gehad in juli 2025
• Distributieriem, waterpomp en multieriem vervangen in 2022
• Staat op 4 goede banden
• Rijk gevulde map met 10 jaar aan facturen en onderhoudsbonnen
⸻
Bekende aandachtspunten (eerlijkheid voorop):
• Dashboardkastje defect
• Roestvorming op beide voorste wielkasten
• Lak toont gebruikerssporen
• Dakraam-afwatering zit los en zorgt voor een lekkage
• Interieur kan een grondige poetsbeurt gebruiken
• Kilometerteller boardcomputer ledjes zijn af en toe niet meer fel.
⸻
Waarom deze GTI kopen?
•Sterke, betrouwbare motor met veel historie
•Uitstekend getuned – rijdt soepel, snel en stabiel
•Geen olieverbruik (zeldzaam bij 1.8T)
•Liefhebbersauto met volledige historie
•Veel onderdelen vernieuwd – rijklaar voor een nieuwe eigenaar
Ben jij een liefhebber en zoek je een project of een krachtige youngtimer met karakter? Dan is dit je kans! Auto is geen showroommodel, maar mechanisch in topvorm en met veel potentieel.
Leasing
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.