Kilometerstand
190.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
04/2016
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
66 kW (90 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 190.000 km
- Bouwjaar
- 04/2016
- Laatste onderhoudsbeurt
- 05/2025
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 66 kW (90 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.200 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
Laat ik beginnen met dat er een klein beschadigingetje zit op de achterbumper en de banden op de helft zitten. Dat is dan meteen ook alles en vanaf hier kan ik vertellen over hoe deze auto mij beviel.
Bij een auto heeft men het vaak over nummertjes (vermogen, inhoud, etc.), maar die hoeven je natuurlijk niets te zeggen als je geen expert bent. Maar dat de ene polo de andere niet is, dat blijkt daar wèl uit.
Deze polo is zuinig. Kan het zuiniger? Niet echt zonder te veel in te leveren op vermogen.
Het vermogen is namelijk zo dat je op de snelweg om even in te halen ofzo van 100 naar 120 moeiteloos doet. Van 150 naar 160 kan ook soepel, maar doe je dat met zware lading dan merk je dat het hem net iets meer moeite geeft. Iets waar deze met 120 bijvoorbeeld nog geen last van heeft.
Wat ik erg belangrijk vind, is veiligheid, zithouding en overzicht op de weg. Allemaal top. Een veilige, degelijke auto met goede remkracht, wegligging en veel grip. Alles wat je hopelijk niet nodig hoeft te hebben want je hebt goed overzicht op de weg.
Zelf zweer ik bij cruise control, zodat ik niet de hele rit in dezelfde houding hoeft te zitten. Net als goed geluid en fijne airco/blowers. Ik wil namelijk niet vermoeid zijn als ik uitstap. Dat heeft destijds voor mij de doorslag gegeven deze auto aan te schaffen.
Trouwens, zelf ben ik 1,91, dus mij maakt het niet uit, maar voor mijn vrouw is het fijn dat hij wendbaar in de stad is en licht rijd, stuurt, schakelt enzovoorts.
Misschien is het niet de beste bak om mee te pochen in de stad. Scheuren kan die trouwens wel, maar ik neem aan dat dat publiek niet zoekt naar deze auto, maar naar een auto met standaard lekke uitlaat. Dit is meer bijvoorbeeld voor iemand die hem nodig heeft om comfortabel en betrouwbaar naar werk te gaan of veilig de kinderen in te vervoeren of zo. Scheuren moet je ook niet doen met een auto die als een van de sellingpoints "zuinig" heeft, maar je kan er altijd nog een krantje in leggen als je echt van scheuren houdt.
Oja, 190, dat is zijn top. Ik moest het gewoon een keer uitproberen. Tot 175 rijdt hij heerlijk rustig net alsof je 50 rijdt, maar vanaf daar ineens niet meer. Na de 185 zag ik niet alleen de Duitse snelweg aan mezelf voorbij flitsen, maar ook een samenvatting van mijn leven.
Hij is waardevast en dat zal waarschijnlijk zo blijven voor de volgende eigenaar. De prijs is gebaseerd op gemiddelden van (de geloofwaardige) advertenties (7500) min een beetje voor die bandjes en de bumper (500), min 500 zodat ik het afdingen al voor je heb gedaan en we dat niet meer hoeven te doen en tot slot min 4 euro voor dat krantje.
Als je heel graag wil afdingen dan mag je het proberen, dan wil ik hem wel wat duurder maken vlak voor je hem koopt.
Kom gerust kijken of een proefrit maken. Vragen? Stuur gerust een berichtje!
Bij een auto heeft men het vaak over nummertjes (vermogen, inhoud, etc.), maar die hoeven je natuurlijk niets te zeggen als je geen expert bent. Maar dat de ene polo de andere niet is, dat blijkt daar wèl uit.
Deze polo is zuinig. Kan het zuiniger? Niet echt zonder te veel in te leveren op vermogen.
Het vermogen is namelijk zo dat je op de snelweg om even in te halen ofzo van 100 naar 120 moeiteloos doet. Van 150 naar 160 kan ook soepel, maar doe je dat met zware lading dan merk je dat het hem net iets meer moeite geeft. Iets waar deze met 120 bijvoorbeeld nog geen last van heeft.
Wat ik erg belangrijk vind, is veiligheid, zithouding en overzicht op de weg. Allemaal top. Een veilige, degelijke auto met goede remkracht, wegligging en veel grip. Alles wat je hopelijk niet nodig hoeft te hebben want je hebt goed overzicht op de weg.
Zelf zweer ik bij cruise control, zodat ik niet de hele rit in dezelfde houding hoeft te zitten. Net als goed geluid en fijne airco/blowers. Ik wil namelijk niet vermoeid zijn als ik uitstap. Dat heeft destijds voor mij de doorslag gegeven deze auto aan te schaffen.
Trouwens, zelf ben ik 1,91, dus mij maakt het niet uit, maar voor mijn vrouw is het fijn dat hij wendbaar in de stad is en licht rijd, stuurt, schakelt enzovoorts.
Misschien is het niet de beste bak om mee te pochen in de stad. Scheuren kan die trouwens wel, maar ik neem aan dat dat publiek niet zoekt naar deze auto, maar naar een auto met standaard lekke uitlaat. Dit is meer bijvoorbeeld voor iemand die hem nodig heeft om comfortabel en betrouwbaar naar werk te gaan of veilig de kinderen in te vervoeren of zo. Scheuren moet je ook niet doen met een auto die als een van de sellingpoints "zuinig" heeft, maar je kan er altijd nog een krantje in leggen als je echt van scheuren houdt.
Oja, 190, dat is zijn top. Ik moest het gewoon een keer uitproberen. Tot 175 rijdt hij heerlijk rustig net alsof je 50 rijdt, maar vanaf daar ineens niet meer. Na de 185 zag ik niet alleen de Duitse snelweg aan mezelf voorbij flitsen, maar ook een samenvatting van mijn leven.
Hij is waardevast en dat zal waarschijnlijk zo blijven voor de volgende eigenaar. De prijs is gebaseerd op gemiddelden van (de geloofwaardige) advertenties (7500) min een beetje voor die bandjes en de bumper (500), min 500 zodat ik het afdingen al voor je heb gedaan en we dat niet meer hoeven te doen en tot slot min 4 euro voor dat krantje.
Als je heel graag wil afdingen dan mag je het proberen, dan wil ik hem wel wat duurder maken vlak voor je hem koopt.
Kom gerust kijken of een proefrit maken. Vragen? Stuur gerust een berichtje!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.