Actueel aanbod van Informatie over schadeauto's
-
Volkswagen Polo 1.2-12V Airco/Apk
€ 950,-- 177.629 km
- 12/2002
- 47 kW (64 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
142 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7091 ZZ DINXPERLO -
Peugeot 308 SW 1.2 e-THP Première lees tekst/NAVI/PANORAMA/VOL
€ 3.299,-- 203.683 km
- 10/2014
- 96 kW (131 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
115 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7364 BL LIEREN -
Volkswagen Polo 1.2-12V Comfortline
€ 3.650,-- 245.419 km
- 04/2010
- 51 kW (69 PK)
- Gebruikt
- 5 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
128 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4905 AA OOSTERHOUT -
Audi A6 Avant 2.4 Pro Line NAP PANO TREKHAAK INRUILKOOPJE
€ 2.949,-- 369.794 km
- 09/2005
- 130 kW (177 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
-
238 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7327 JZ APELDOORN -
Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport | Climate Control |
€ 3.700,-- 247.107 km
- 02/2012
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
136 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3461 AE LINSCHOTEN -
Citroen C3 1.2 VTi Tendance Automaat/ Motorstoring!
€ 1.995,-- 211.876 km
- 11/2013
- 60 kW (82 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
95 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3565 CH UTRECHT -
SEAT Ibiza 1.6 Stylance Airco/Cruise/Schade
€ 1.450,-- 207.074 km
- 08/2008
- 77 kW (105 PK)
- Gebruikt
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
157 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7091 ZZ DINXPERLO -
Toyota Aygo 1.0-12V Comfort 5 drs 210 Airco nette auto
€ 2.449,-- 221.440 km
- 08/2010
- 50 kW (68 PK)
- Gebruikt
- 2 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
106 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5107 RJ DONGEN -
Honda Civic 1.4 Sport EXPORT ONLY - Navigatie / Bluetooth / Ai
€ 2.195,-- 280.567 km
- 04/2007
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- 6 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
139 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-5741 TT BEEK EN DONK -
Opel Astra 1.4 Enjoy
€ 575,-- 235.267 km
- 06/2005
- 66 kW (90 PK)
- Gebruikt
- 5 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
151 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8345 HJ KALLENKOTE -
Suzuki Swift 1.2 Dynamic LEES TEKST
€ 4.350,-- 199.714 km
- 03/2015
- 69 kW (94 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
116 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3925 LW SCHERPENZEEL -
Citroen C5 Break 2.0-16V Ligne Business AIRCO/LEER/Trekhaak!!
€ 1.499,-- 211.913 km
- 05/2006
- 103 kW (140 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
190 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7021 BX ZELHEM -
SEAT Ibiza 1.4-16V Sport Airco/Apk
€ 999,-- 221.106 km
- 12/2003
- 55 kW (75 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
156 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-7091 ZZ DINXPERLO -
BMW 118 1 Serie 118i LCI 5-Deurs M-SPORT Airco YOUNGTIMER
€ 6.999,-- 169.889 km
- 07/2008
- 104 kW (141 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-7345 DE APELDOORN -
Volkswagen Golf 7 1.2 TSI R-line Look / LED / 18''
€ 7.450,-- 218.474 km
- 03/2013
- 77 kW (105 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
113 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-8161 VP EPE -
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI / Stoelverwarming / Bose / Nieuwe APK
€ 5.695,-- 208.573 km
- 06/2009
- 118 kW (160 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
154 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-4501 AL OOSTBURG -
Peugeot 308 1.6 BlueHDI - EXPORT - Airbag schade- Meeneemprijs
€ 2.950,-- 228.436 km
- 11/2014
- 88 kW (120 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Diesel
-
3,2 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl -
85 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6902 PJ ZEVENAAR -
SEAT Ibiza SC 1.4 Sport / Stylance / Climate Control / Pdc.
€ 6.999,-- 89.643 km
- 04/2014
- 63 kW (86 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-6931 KB Westervoort -
Honda Civic 1.3i IMA
€ 1.450,-- 342.141 km
- 08/2005
- 61 kW (83 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Elektro/Benzine
- - (l/100 km)
-
116 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3113 AH SCHIEDAM -
Suzuki Swift 1.3 GT uitvoering
€ 3.250,-- 158.322 km
- 08/2007
- 68 kW (92 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
143 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-3314 CM DORDRECHT
Wat is een schadeauto?
De definitie van een schadeauto is in principe vrij simpel: “Een schadeauto is een voertuig dat betrokken is geraakt bij een ongeval en daarbij beschadigd werd.” Hierbij wordt juridisch gezien elk voorval als ongeval aangeduid dat plotseling, ongewild en met mechanisch geweld blijvende schade veroorzaakt.
Omdat volgens de juridische definitie elke auto die ooit een kras of deuk opliep een “schadeauto” zou kunnen zijn, spreken we in de praktijk vaak van een aantal drempelwaarden. Zo wordt er pas écht van een ongeval gesproken als er voor minimaal 200 euro schade is. Daarnaast is de verkoper van een voertuig pas vanaf een schadebedrag van 1.500 euro verplicht om de schade bij de koper kenbaar te maken.
Om die reden noemt men normaal gesproken een auto met een ongevalschade van meer dan 1.500 Euro pas een schadeauto. Auto’s die een kleine deuk, kras of ander klein technisch mankement hebben opgelopen worden dan ook geen schadeauto genoemd.
Wat is het verschil tussen een schadeauto en een wrak?
Is de schade aan een auto dusdanig groot dat het niet meer veilig te repareren valt? Of is de prijs van de reparatie hoger dan de waarde van de auto voor het ongeval? Dan spreken we van een wrak (in de volksmond beter gekend als een total-loss).
Het grote verschil tussen een schadeauto en een wrak is dat een schadeauto als dusdanig nog te repareren valt binnen een economisch te verantwoorden plaatje.
Bij de meeste all-verzekeringen neemt de verzekeraar het op zich om het wrak van zijn cliënt te verkopen. De verzekeraar neemt de rompslomp dan op zich en betaalt de schadevergoeding dan aan je uit.
Bij een WA-verzekering (Wettelijke Aansprakelijkheid) sta je meestal zelf in voor de verkoop. Vaak zal de verzekeringsexpert verschillende professionele handelaars op de hoogte brengen die dan een bod uitbrengen. Daarna dien je dan zelf contact op te nemen met de handelaar die het hoogste bod uitbracht om de verkoop af te handelen.
Hoe herken ik een schadeauto?
Als consument is het vaak lastig om een gerepareerde auto te herkennen. Toch zijn er enkele simpele tips van Autoscout24 die er voor zorgen dat je sneller een totaalbeeld krijgt van je potentiële occasion.
De meest simpele check die je kunt doen is letten op kleurverschil op de carrosserie. Als een paneel is vervangen (en/of opnieuw werd gespoten) na een ongeval kan het zijn dat er een subtiel kleurverschil ontstaat. Doe zeker ook eens de deuren van de wagen open en kijk of de lak in de openingen van kleur of dikte verandert. Dat is vaak ook een goede indicator dat er lakwerk is uitgevoerd.
Daarnaast loont het ook om goed te kijken naar de aansluiting van de carrosseriepanelen (naden). Sluit bijvoorbeeld de bumper aan de ene kant van de auto mooi aan maar aan de andere kant niet meer, dan kan het zijn dat de wagen bij een ongeval betrokken was.
Kun je een testrit maken met het voertuig, probeer dan verschillende snelheden te halen (30 km/u, 50 km/u, 70 km/u) en kijk of het stuur tijdens rechtdoor rijden last heeft van vibratie. Dat kan erop duiden dat de ophanging of de uitlijning van de auto niet meer helemaal in orde is. Let wel: vaak zorgen nieuwe banden al voor een wereld van verschil. Staar je hier dus ook niet blind op.
Klinkt dit allemaal wat overweldigend, dan hebben we nog twee geruststellende tips. Neem bijvoorbeeld iemand uit je familie- of vriendenkring mee die iets van auto’s kent én - niet onbelangrijk - vraag voor het keuringsbewijs van de auto. Daarop staat vaak/ meestal info over de mechanische staat van de wagen.
Tenslotte nog een niet onbelangrijk detail: Als een schadeauto professioneel is gerepareerd, kan hij wat betreft kwaliteit met een normale occasion-auto worden vergeleken en daarom een prima alternatief zijn.
Hoe verkoop ik een schadeauto?
Bij de verkoop van een schadeauto zijn eerlijkheid en vertrouwen zeer belangrijk. Als een schadeauto voor verkoop gerepareerd wordt, moet je de schade en het reparatiewerk zo nauwkeurig mogelijk documenteren en nadien aan de koper voorleggen. Werd de schade gerepareerd door een erkende schadehersteller, dan kan je bijvoorbeeld het schaderapport en de bijhorende facturen gebruiken. Potentiële kopers appreciëren tenslotte eerlijkheid en transparantie.
Verkoop je een schadeauto die nog niet werd gerepareerd, vermeld dit dan ook duidelijk in je advertentie (in de beschrijving én met foto’s). Daarmee schrik je an sich potentiële kopers niet af. Zo zijn er autoliefhebbers en hobbyisten die maar al te graag een “project” kopen. Besef wel dat een niet herstelde schadewagen een aanzienlijk lagere verkoopprijs heeft dan een herstelde schadewagen. De kosten voor de herstellingen vallen tenslotte op de schouders van de koper.
Waarom een schadeauto kopen?
Als een schadeauto professioneel is gerepareerd, kan hij wat betreft kwaliteit met een normale occasion-auto worden vergeleken en daardoor een prima alternatief zijn. Autoliefhebbers en hobbyisten vinden in een niet gerepareerde schadewagen dan weer een interessant project voor een aanzienlijk lagere prijs. Tenslotte is schade een subjectief begrip. Zo valt niet iedereen over een deuk of kras. Uiteindelijk: als de wagen voldoet aan de APK-keuring, mag hij wettelijk de weg op.