Kilometerstand
3.166 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/1954
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
104 kW (141 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 3
- Advertentienr.
- AR-19-44
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 3.166 km
- Bouwjaar
- 02/1954
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 104 kW (141 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.920 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.221 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Haze Blue
- Materiaal
- Stof
Beschrijving
When you add performance to elegance; Aston Martin is the only answer.
Menig liefhebber horen we denken dat Aston Martin eigenlijk begin 1950 haar eerste voetstappen zette in de automobiel industrie dankzij David Brown. Echter was Lionel Martin in 1913 (!) al bezig en verkocht auto’s onder de naam Singer Cars. Sorry Porsche fans; Lionel was first! Daarbij deed Lionel aan Hill Climb racing, onder de naam ‘Aston Hill Climb’. Zó ontstond uiteindelijk Aston Martin.
In 1947 kwam de zeer vermogende gentleman David Brown in aanraking met Aston Martin. Meneer Brown ruilde een deel van zijn portemonnee voor aandelen in het sport auto merk. Zo werd de eerste DB geboren. DB? Ja. David Brown. Zeg nou maar eerlijk, vrij markant, echter; Dat had je zelf ook gedaan! Uiteindelijk werd DB equivalent aan Aston Martin, net als 911 bij Porsche.
Na slechts 16 DB1 exemplaren, werd in 1951 een totaal nieuw ontworpen auto gepresenteerd met veel vernieuwende technieken. De eerste exemplaren werden allemaal geleverd met een 2.6 liter zes-in-lijn met 105 Britse paarden. Echter had je de mogelijkheid om vanaf 1953 de ‘Vantage’ optie aan te kruisen voor 120 pond inclusief de belastingen. Dit was naast de eerste keer dat Aston het woord ‘Vantage’ in de mond nam, ook een erg gewilde optie onder menig Brits Aristocraat. Je kreeg een 2920 cc groot zes-in-lijn blok met maar liefst 140 Britse polopaarden. Veel potenter dus!
Die van ons? Uiteraard de Vantage! Geheel nut & bolt gerestaureerd in Nederland door Classic Car Venlo. Alles gedocumenteerd, teruggebracht in originele kleuren. Volledig matching. Blue Haze van buiten met lichtblauw-gekleurde koeien in het interieur. Slechts 307 MK1’s gebouwd, waarvan enkele met de ‘Vantage’ optie. Erg uniek; Shaken, not stirred. Zien we je snel?
Menig liefhebber horen we denken dat Aston Martin eigenlijk begin 1950 haar eerste voetstappen zette in de automobiel industrie dankzij David Brown. Echter was Lionel Martin in 1913 (!) al bezig en verkocht auto’s onder de naam Singer Cars. Sorry Porsche fans; Lionel was first! Daarbij deed Lionel aan Hill Climb racing, onder de naam ‘Aston Hill Climb’. Zó ontstond uiteindelijk Aston Martin.
In 1947 kwam de zeer vermogende gentleman David Brown in aanraking met Aston Martin. Meneer Brown ruilde een deel van zijn portemonnee voor aandelen in het sport auto merk. Zo werd de eerste DB geboren. DB? Ja. David Brown. Zeg nou maar eerlijk, vrij markant, echter; Dat had je zelf ook gedaan! Uiteindelijk werd DB equivalent aan Aston Martin, net als 911 bij Porsche.
Na slechts 16 DB1 exemplaren, werd in 1951 een totaal nieuw ontworpen auto gepresenteerd met veel vernieuwende technieken. De eerste exemplaren werden allemaal geleverd met een 2.6 liter zes-in-lijn met 105 Britse paarden. Echter had je de mogelijkheid om vanaf 1953 de ‘Vantage’ optie aan te kruisen voor 120 pond inclusief de belastingen. Dit was naast de eerste keer dat Aston het woord ‘Vantage’ in de mond nam, ook een erg gewilde optie onder menig Brits Aristocraat. Je kreeg een 2920 cc groot zes-in-lijn blok met maar liefst 140 Britse polopaarden. Veel potenter dus!
Die van ons? Uiteraard de Vantage! Geheel nut & bolt gerestaureerd in Nederland door Classic Car Venlo. Alles gedocumenteerd, teruggebracht in originele kleuren. Volledig matching. Blue Haze van buiten met lichtblauw-gekleurde koeien in het interieur. Slechts 307 MK1’s gebouwd, waarvan enkele met de ‘Vantage’ optie. Erg uniek; Shaken, not stirred. Zien we je snel?
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfDTM Collectibles
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2022ContactDieter Tielman
Online diensten
Online adviesAfleveringReserverenRegistratieBereikbaar
- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.