Kilometerstand
67.350 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
08/1988
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
37 kW (50 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Touring Enduro
- Categorie
- Gebruikt
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 67.350 km
- Bouwjaar
- 08/1988
- Laatste onderhoudsbeurt
- 01/2024
- Vorige eigenaren
- 2
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 37 kW (50 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 797 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 2
- Leeggewicht
- 210 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrische starter
- Kickstarter
- Valbeugel
- Windscherm
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Rood
Beschrijving
Met een beetje pijn aan mijn hart verkoop ik mijn R80GS. Redenen zijn een flinke verbouwing en andere motoren (natuurlijk ook GS) waardoor ik amper aan rijden toe kom. Helemaal nu mijn woon-werk afstand binnenkort een stuk meer wordt. En dat is zonde van zo’n mooie tweeklepper!
De GS loopt zoals een tweeklepper hoort te lopen. Ik heb zo’n 24 jaar ervaring met rijden op, sleutelen aan en verbouwen van tweekleppers (o.a. 4x GS en 2x G/S) en hoop dat ik er intussen een beetje gevoel voor heb. ;-)
Hij is uit 08/1988, door de vorige eigenaar in 08/2019 van eerste (Duitse) eigenaar gekocht en geïmporteerd. Door mij gekocht 06/2022. Heeft nu 67.282km op de teller.
De vorige eigenaar heeft er veel aandacht in gestoken en wegens omstandigheden verkocht. Wat hij heeft gedaan: (allemaal gedocumenteerd)
- koppen laten reviseren
- andere cilinders en zuigers gemonteerd (43.000km oud) met nieuwe zuigerveren en RVS stoterstangbuizen
- carburateurs ultrasoon gereinigd
- keerring cardanklok vervangen
- diverse rubbers vervangen, bv. stoterstangrubbers en handvaten
- nieuw schakelpedaal en rempedaal
- tank binnen gecoat en buiten gespoten
- olie en filter vervangen bij 65.662km
Wat ik heb gedaan, eigenlijk weinig:
- nieuwe stickers op de kale tank
- 750km geleden koppen nagetrokken, kleppen gesteld en carburateurs gesynchroniseerd
- hier en daar wat dingen afgesteld zoals achterrem
De GS is in hele nette staat.
Heel stom: ik heb de losse toerenteller recht naast de koplampunit niet op de foto’s gezet. Die is er dus en werkt gewoon.
Het windschermpje is weer gemonteerd.
Enige 2 minpunten die ik weet zijn het plekje op het zadel, (zie foto) en de banden die op leeftijd zijn.
Diverse upgrades, die eventueel ook eraf kunnen voor de verkoop:
- Öhlins schokdemper (goede originele zit erop bij verkoop)
- Wunderlich stuurverhogers
- Wunderlich(?) voetsteunverlagers
- Hepco en Becker kofferrek
- zelfbouw aluminium koffers
- Stahlflex remleiding
- BMW klokje dat aan koplampunit kan, helaas niet-werkend maar trekt wel de accu leeg, daarom heb ik het eraf gehaald.
- Duitstalig werkplaatshandboek
- nog wat kleine spul
Kom gerust een keer kijken en rijden. Onderhandelen het liefst als je hier bent.
De GS loopt zoals een tweeklepper hoort te lopen. Ik heb zo’n 24 jaar ervaring met rijden op, sleutelen aan en verbouwen van tweekleppers (o.a. 4x GS en 2x G/S) en hoop dat ik er intussen een beetje gevoel voor heb. ;-)
Hij is uit 08/1988, door de vorige eigenaar in 08/2019 van eerste (Duitse) eigenaar gekocht en geïmporteerd. Door mij gekocht 06/2022. Heeft nu 67.282km op de teller.
De vorige eigenaar heeft er veel aandacht in gestoken en wegens omstandigheden verkocht. Wat hij heeft gedaan: (allemaal gedocumenteerd)
- koppen laten reviseren
- andere cilinders en zuigers gemonteerd (43.000km oud) met nieuwe zuigerveren en RVS stoterstangbuizen
- carburateurs ultrasoon gereinigd
- keerring cardanklok vervangen
- diverse rubbers vervangen, bv. stoterstangrubbers en handvaten
- nieuw schakelpedaal en rempedaal
- tank binnen gecoat en buiten gespoten
- olie en filter vervangen bij 65.662km
Wat ik heb gedaan, eigenlijk weinig:
- nieuwe stickers op de kale tank
- 750km geleden koppen nagetrokken, kleppen gesteld en carburateurs gesynchroniseerd
- hier en daar wat dingen afgesteld zoals achterrem
De GS is in hele nette staat.
Heel stom: ik heb de losse toerenteller recht naast de koplampunit niet op de foto’s gezet. Die is er dus en werkt gewoon.
Het windschermpje is weer gemonteerd.
Enige 2 minpunten die ik weet zijn het plekje op het zadel, (zie foto) en de banden die op leeftijd zijn.
Diverse upgrades, die eventueel ook eraf kunnen voor de verkoop:
- Öhlins schokdemper (goede originele zit erop bij verkoop)
- Wunderlich stuurverhogers
- Wunderlich(?) voetsteunverlagers
- Hepco en Becker kofferrek
- zelfbouw aluminium koffers
- Stahlflex remleiding
- BMW klokje dat aan koplampunit kan, helaas niet-werkend maar trekt wel de accu leeg, daarom heb ik het eraf gehaald.
- Duitstalig werkplaatshandboek
- nog wat kleine spul
Kom gerust een keer kijken en rijden. Onderhandelen het liefst als je hier bent.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.