Kilometerstand
99.046 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
02/1966
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
268 kW (364 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 99.046 km
- Bouwjaar
- 02/1966
- Laatste onderhoudsbeurt
- 04/2024
- Vorige eigenaren
- 1
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 268 kW (364 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 7.200 cm³
- Versnellingen
- 3
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 2.500 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Reservewiel
- Stalen velgen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Bij deze bied ik aan: mijn mooie 1966 Imperial Crown hardtop sedan. De Imperial bevind zich in een mooie staat en rijd echt fantastisch!
Imperial is het luxe merk van Chrysler.
In 1966 was Imperial een merknaam op zichzelf.
Uitgerust met de 365pk sterke 440 V8 gekoppeld aan een zijdezacht schakelende 3 traps torqueflite automaat. De motor is (aantoonbaar) in 2002 gereviseerd, maar heeft sinds die tijd niet veel gelopen omdat hij gestald heeft gestaan in Californië. De automaat is vorig jaar gereviseerd.
Technisch enorm veel aan de auto gedaan, eigenlijk is kort samengevat alles nieuw of gereviseerd op technisch gebied (remmen, uitlaat, kogels, draagarmbussen, schokdempers, noem maar op). Her en der zijn ook verbeteringen aangebracht zoals een gescheiden remsysteem, gemoderniseerde dynamo, elektronische ontsteking, edelbrock carburateur, enzovoort.
Afgelopen maart:
Olie en filter, bougies, klepdekselpakkingen,V-snaren, accu, en 2 banden vernieuwd en uitgelijnd.
Kachelradiateur gereinigd, kachelkraan, kachel vacuumklep gerepareerd.
Airco afgevuld met 134A.
Loopt zowel op lpg als op benzine keurig en zweeft tussen het verkeer door. Van onderen is de Imperial echt heel erg netjes, geen roest en ook nooit laswerk aan verricht zover ik kan zien. De carrosserie is keurig, de liggende delen zijn gespoten en op de zijkanten een paar plekjes aangetipt, het is tenslotte toch een 58 jaar oude auto. Chroomwerk en alle sierlijsten zijn compleet en mooi.
Van binnen is hij echt prachtig en nog volledig origineel! Alles werkt ook zoals het hoort. Uitgerust met elektrische ramen (zelfs de kleine kantel raampjes), airco en een radio. De originele radio werkt nog, maar omdat deze alleen AM ontvangt is er ook een moderne radio verstopt met dab ontvanger en Bluetooth. Uiteraard ook voorzien van stuur en rem bekrachtiging (welke afgelopen jaar ook gereviseerd is) om het rijden extra aangenaam te maken.
Origineel instructieboekje en origineel dubbel set sleutels aanwezig.
Bij vragen stel ze gerust!
De auto mag weg, moet echter zeker niet. Dan blijf ik er gewoon zelf van genieten.
Imperial is het luxe merk van Chrysler.
In 1966 was Imperial een merknaam op zichzelf.
Uitgerust met de 365pk sterke 440 V8 gekoppeld aan een zijdezacht schakelende 3 traps torqueflite automaat. De motor is (aantoonbaar) in 2002 gereviseerd, maar heeft sinds die tijd niet veel gelopen omdat hij gestald heeft gestaan in Californië. De automaat is vorig jaar gereviseerd.
Technisch enorm veel aan de auto gedaan, eigenlijk is kort samengevat alles nieuw of gereviseerd op technisch gebied (remmen, uitlaat, kogels, draagarmbussen, schokdempers, noem maar op). Her en der zijn ook verbeteringen aangebracht zoals een gescheiden remsysteem, gemoderniseerde dynamo, elektronische ontsteking, edelbrock carburateur, enzovoort.
Afgelopen maart:
Olie en filter, bougies, klepdekselpakkingen,V-snaren, accu, en 2 banden vernieuwd en uitgelijnd.
Kachelradiateur gereinigd, kachelkraan, kachel vacuumklep gerepareerd.
Airco afgevuld met 134A.
Loopt zowel op lpg als op benzine keurig en zweeft tussen het verkeer door. Van onderen is de Imperial echt heel erg netjes, geen roest en ook nooit laswerk aan verricht zover ik kan zien. De carrosserie is keurig, de liggende delen zijn gespoten en op de zijkanten een paar plekjes aangetipt, het is tenslotte toch een 58 jaar oude auto. Chroomwerk en alle sierlijsten zijn compleet en mooi.
Van binnen is hij echt prachtig en nog volledig origineel! Alles werkt ook zoals het hoort. Uitgerust met elektrische ramen (zelfs de kleine kantel raampjes), airco en een radio. De originele radio werkt nog, maar omdat deze alleen AM ontvangt is er ook een moderne radio verstopt met dab ontvanger en Bluetooth. Uiteraard ook voorzien van stuur en rem bekrachtiging (welke afgelopen jaar ook gereviseerd is) om het rijden extra aangenaam te maken.
Origineel instructieboekje en origineel dubbel set sleutels aanwezig.
Bij vragen stel ze gerust!
De auto mag weg, moet echter zeker niet. Dan blijf ik er gewoon zelf van genieten.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.