Kilometerstand
33.333 km
Transmissie
-
Bouwjaar
03/2001
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
74 kW (101 PK)
Type verkoper
Particulier
Financiering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Chopper/Cruiser
- Categorie
- Gebruikt
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 33.333 km
- Bouwjaar
- 03/2001
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 74 kW (101 PK)
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Soort lak
- Andere
Beschrijving
Honda F6C, Flat Six Custom. Ook wel de Valkyrie genoemd.
Deze Nederlandse motor is door mij zelf aangekocht in 2001 bij Pols motoren in Waalwijk waar hij ook altijd zijn onderhoud heeft gehad. Momenteel staan er 33333 km op de teller. De motor is in het bezit van een origineel Honda alarm en diverse accessoires. Ook heeft de motor een duozit en sissibar die niet op de foto’s staan, worden wel meegeleverd.
De motor van de F6C is een horizontaal liggende 1520cc-zescilinder, vloeistofgekoelde boxermotor, afgeleid van die van de GL1500 Goldwing. De opvallendste motorverschillen met die van de GL1500 Goldwing zijn de gemodificeerde nokkenas en het aanbrengen van zes 28mm-carburateurs, een voor elke cilinder. Deze veranderingen werden aangebracht om het blok meer vermogen en koppel te geven. Het maximumtoerental werd verhoogd naar 6500 RPM, de transmissieratio's gewijzigd en het Goldwing 'Twin Spar'-frame veranderd in een nieuw ontworpen, extreem star 'Diamond'-frame. Dit kwam de stabiliteit bij hoge snelheden ten goede. Verder zorgde de 6-in-6-uitlaten voor een uniek geluid. Ten slotte was de achteruitversnelling weggelaten vanwege gewichtsbesparing.
Geïnteresseerd? Neem contact op en onder het genot van een kopje koffie kan ik u nog meer vertellen over deze dikke tourbuffel.
Deze Nederlandse motor is door mij zelf aangekocht in 2001 bij Pols motoren in Waalwijk waar hij ook altijd zijn onderhoud heeft gehad. Momenteel staan er 33333 km op de teller. De motor is in het bezit van een origineel Honda alarm en diverse accessoires. Ook heeft de motor een duozit en sissibar die niet op de foto’s staan, worden wel meegeleverd.
De motor van de F6C is een horizontaal liggende 1520cc-zescilinder, vloeistofgekoelde boxermotor, afgeleid van die van de GL1500 Goldwing. De opvallendste motorverschillen met die van de GL1500 Goldwing zijn de gemodificeerde nokkenas en het aanbrengen van zes 28mm-carburateurs, een voor elke cilinder. Deze veranderingen werden aangebracht om het blok meer vermogen en koppel te geven. Het maximumtoerental werd verhoogd naar 6500 RPM, de transmissieratio's gewijzigd en het Goldwing 'Twin Spar'-frame veranderd in een nieuw ontworpen, extreem star 'Diamond'-frame. Dit kwam de stabiliteit bij hoge snelheden ten goede. Verder zorgde de 6-in-6-uitlaten voor een uniek geluid. Ten slotte was de achteruitversnelling weggelaten vanwege gewichtsbesparing.
Geïnteresseerd? Neem contact op en onder het genot van een kopje koffie kan ik u nog meer vertellen over deze dikke tourbuffel.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.