Bekijk nu uw favorieten.

U heeft op {0} contact opgenomen met de verkoper.

Peugeot 504 2.0 Cabrio Inj. - Swiss Car - Collectors Car

Cabrio


Peugeot 504 2.0 Cabrio Inj. - Swiss Car - Collectors Car

Cabrio


€ 34.950,-


89.272 km
Oldtimer
07/1971
78 kW 106 PK Handgeschakeld, Benzine

NAARDEN, Autobedrijf
Cool Classic Club

Cool Classic Club

Robbert Buijs
Energiestraat 3
1411 AN NAARDEN
+31 (0)35 - 8080234

Peugeot 504 2.0 Cabrio Inj. - Swiss Car - Collectors Car
€ 34.950,-
Cool Classic Club


Plaats voor notities:


Overige informatie

Staat

Categorie
Oldtimer

Gegevens

Merk
Peugeot
Model
504
Advertentienr.
463534794
Bouwjaar
1971
Kleur
Wit
Soort lak
Metallic
Oorspronkelijke kleur
Blanc Arrosa (wit metalli
Interieurinrichting
Leder, Bruin
Carrosserietype
Cabrio
Deuren
2
Stoelen
4

Aandrijving

Transmissie
Handgeschakeld
Versnellingen
4
Cilinderinhoud
1.971 cm³
Cilinders
4
Aandrijving
achter

Milieu

Brandstof
Benzine

Garantie

{ "maxLargeScreenHeight": 1250, "sameWidthAsParent": true, "maxContentLengthInBytes": 14000 }

Opties

Comfort en gemak

Elektrische ramen

Beschrijving

- English and German below - Sommige auto modellen weten niet van opgeven. Denk daarbij aan de Landrover Defender, Volkswagen Kever, Mercedes G-klasse en de Toyota Land Cruiser. Auto’s die niet uit het straatbeeld te krijgen zijn, een droom van iedere autofabrikant. Op een gegeven moment zijn de ontwikkelingskosten er wel uit en hoef je alleen de productiekosten op te hoesten. Om dit te kunnen bereiken, moet het wel een zeer goede auto zijn. Niet iedere auto kan je zomaar 15 jaar in productie houden. De Peugeot 504 was in 1968 op de Salon van Parijs een schot in de roos. Een uitermate goed ontworpen en ontwikkelde auto met een degelijke basis motor in de lengte voorin en achterwielaandrijving. Naast de sportievere rij-ervaring, ook meer balans. Een geslaagde opvolger van de 404, die al sinds 1960 in productie was. Een jaar na de introductie kreeg de 504 de (toen nog zéér prestigieuze) Auto van het Jaar titel toebedeeld. Om de houdbaarheid van een model te verlengen, moeten er veel geslaagde varianten zijn. Ook iets waar de Peugeot 504 in is geslaagd. Uiteindelijk werd de 504 aangeboden als Coupe, Cabriolet, Break, Pickup, Dangel (4x4) en als Ambulance (de Loisirs). Wij gaan in dit stukje dieper in op de Cabriolet. Wij hebben namelijk een prachtige 504 Cabrio, uitgevoerd in het Arrosa Blanc. De koets is door Pininfarina ontworpen, en dat is te zien! De cabrio is een toonbeeld van ingetogen elegantie, iets wat anno 2019 een beetje zoek lijkt te zijn. Naast zijn Italiaanse ontwerp heeft de 504 cabrio ook echt een beetje Italiaans bloed hij kwam van de zelfde fabrieksband als de Alfa Romeo Spider ‘Duetto’. Nog een bijzonder weetje: de exemplaren die in Nieuw-Zeeland werden verkocht zijn aldaar door rivaal Renault in elkaar geschroefd! Technisch gezien is de Cabrio grotendeels gelijk aan de Berline, echter wijkt de wielbasis (15 cm korter) behoorlijk af. De 2.0 liter motor met injectie deelt hij met de 504 Ti. Van 1970 tot 1974 werd de 4 pitter geschrapt en vervangen door het PRV V6 blok, een blok wat was ontwikkeld door Renault, Volvo en Peugeot zelf. Deze is overigens ook gebruikt in de Delorian DMC-12. Na lang aandringen van de liefhebbers, werden in 1974 de viercilinders weer in de Cabrio’s geleverd. Na 1978 werd de PRV V6 zelfs geschrapt en was enkel nog te vinden in de Coupe. Uiteindelijk zijn er in Europa iets meer dan 3 miljoen 504’s geleverd. Waarom zijn ze nauwelijks meer in het straatbeeld? Export. Omdat ook in de landen in Afrika de auto wegens zijn simpele techniek en betrouwbaarheid erg populair is. Het is bijna de Franse versie van de Mercedes W123. Een fles Dreft op wielen hij gaat langer mee, veel langer! Deze 504 komt uit 1982 en verkeert in werkelijke topstaat. De auto is geheel in originele kleuren. De auto komt oorspronkelijk uit Zwitserland, heeft de grens met Nederland overgestoken en heeft zijn huidige thuis in een Peugeot verzameling gevonden. Some car models do not know to give up. Think of the Landrover Defender, Volkswagen Beetle, Mercedes G-class and the Toyota Land Cruiser. Cars that cannot be removed from the streets, a dream of every car manufacturer. At a certain point the development costs are out and you only have to cough up the production costs. To achieve this, it must be a very good car. Not every car can be kept in production for 15 years. The Peugeot 504 was a hit at the Paris Salon in 1968. An extremely well designed and developed car with a solid basis front-length engine and rear-wheel drive. In addition to the sportier driving experience, also more balance. A successful successor to the 404, which has been in production since 1960. A year after the introduction, the 504 was awarded the (then very prestigious) Car of the Year title. To extend the shelf life of a model, there must be many successful variants. Also something the Peugeot 504 has succeeded in. Eventually the 504 was offered as Coupe, Cabriolet, Break, Pickup, Dangel (4x4) and as Ambulance (the Loisirs). We take a
meer minder

Financiering & Verzekering

{ "maxLargeScreenHeight": 650, "sameWidthAsParent": true, "maxContentLengthInBytes": 14000 }

 

In case you haven´t confirmed your e-mail address yet, we will send you a confirmation request shortly.

Cool Classic Club

Robbert Buijs
Energiestraat 3
1411 AN NAARDEN

De verkoper is al benaderd op {0}.

Contact aanbieder

Uw opmerking of vraag

Dit bericht zal door onze systemen worden gescand. Wij hechten veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens: De ingevoerde gegevens worden niet gebruikt voor reclamedoeleinden.


Bellen
Bellen
+31 (0)35 - 8080234

Contact aanbieder

Cool Classic Club

Robbert Buijs
Energiestraat 3
1411 AN NAARDEN

De verkoper is al benaderd op {0}.

Uw opmerking of vraag

Dit bericht zal door onze systemen worden gescand. Wij hechten veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens: De ingevoerde gegevens worden niet gebruikt voor reclamedoeleinden.


{ "fuel" : ["B"], "art" : [2], "gear" : ["M"], "equi" : [13], "ad" : "dealer", "zip" : "NL1411 AN", "zip2" : "1411 AN", "kenteken" : "false", "acc" : ["U"], "ECO" : "NO", "vat" : 0, "carid" : 387334923, "did" : 26122074, "carby" : 0, "rnd" : 25, "price" : [6], "hp" : [4], "sthp" : 106, "stkw" : 78, "fr" : ["3"], "styea" : "1971", "stmon" : "7", "miles" : [5], "stmil" : 89272, "seg" : ["uppermediumclass", "oldtimer"], "type" : ["O"], "articleType" : "C", "make" : [55], "stmak" : "Peugeot", "model" : [16573], "stmod" : "504", "cost" : 34950, "stccm" : 1971, "mia" : "false" }