Kilometerstand
137.219 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
05/1999
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
221 kW (300 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 11-GN-SZ
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 137.219 km
- Bouwjaar
- 05/1999
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 221 kW (300 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 3.387 cm³
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.340 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Brandstofverbruik
12,0 l/100 km (gem.)
- CO2-emissie
- 290 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Open dak
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Alarm
- Centrale vergrendeling
- Startonderbreker
- Zij-airbags
- Extra
- Lichtmetalen velgen
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Oorspronkelijke kleur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Keeps the logical side of the brain pinned to the back of your skull. - The Porsche 996
De Porsche 996; Het meest gepeste kind van de 911-klas. Ze had ook eigenlijk een onmogelijke taak.. De Porsche-puristen overtuigen die de 911 roemde om haar luchtgekoelde techniek. Porsche moest wel; De luchtgekoelde motoren kwamen niet meer door de uitstoot-eisen. Dus stapte Porsche over op vloeistof gekoelde motoren. Daarmee was het de meest controversiële 911, maar wellicht ook de beste!
Dankzij de vloeistof-gekoelde techniek werd de 6 cilinder boxermotor werd ze stiller, schoner, efficiënter en vooral, krachtiger. Die van ons, de Carrera 2, heeft een 3.4 die iets meer dan 300 Stuttgartse volbloed paarden je rug laat duwen. De Tiptronic S heeft vijf versnellingen en laat zich ook bedienen met knoppen op het stuur. Ze schakelt boterzacht en bij het sportieve rijden, is ze direct wakker! De eerste eigenaar willen we overigens bedanken voor het feit dat hij óók even bij de Porsche-Exclusive afdeling aanklopte; Haar interieur werd volledig uitgevoerd in het Nephrite blauw met donkergrijze ‘mat-metallic’ sierlijsten. Zie het als een nette vrouw, met een scherp randje. Van buiten komt ze erg ingetogen en netjes over in haar hoogglans zwarte lak. Zodra je instapt krijg je als liefhebber direct een glimlach; het is alsof ze ongezien haar rokje voor je optilt!
We zijn zelf onder de indruk van haar originaliteit. De PCM autotelefoon is nog aanwezig (en werkt met simkaart!), haar CD wisselaar zit nog voorin en haar optie sticker zit nog onder de kofferklep. Uiteraard is ze volledig gedocumenteerd; tot drie jaar geleden volledig Porsche dealer onderhouden. Oorspronkelijk in Duitsland geleverd, maar kwam na twee jaar al in Nederland. Sinds dien twee eigenaren, die duidelijk zeer zorgvuldig met haar zijn omgegaan. Recent volledig onderhoud gehad (inclusief nieuwe N-codering banden) en uiteraard de IMS-lager modificatie uitgevoerd.
Zien we je snel?
De Porsche 996; Het meest gepeste kind van de 911-klas. Ze had ook eigenlijk een onmogelijke taak.. De Porsche-puristen overtuigen die de 911 roemde om haar luchtgekoelde techniek. Porsche moest wel; De luchtgekoelde motoren kwamen niet meer door de uitstoot-eisen. Dus stapte Porsche over op vloeistof gekoelde motoren. Daarmee was het de meest controversiële 911, maar wellicht ook de beste!
Dankzij de vloeistof-gekoelde techniek werd de 6 cilinder boxermotor werd ze stiller, schoner, efficiënter en vooral, krachtiger. Die van ons, de Carrera 2, heeft een 3.4 die iets meer dan 300 Stuttgartse volbloed paarden je rug laat duwen. De Tiptronic S heeft vijf versnellingen en laat zich ook bedienen met knoppen op het stuur. Ze schakelt boterzacht en bij het sportieve rijden, is ze direct wakker! De eerste eigenaar willen we overigens bedanken voor het feit dat hij óók even bij de Porsche-Exclusive afdeling aanklopte; Haar interieur werd volledig uitgevoerd in het Nephrite blauw met donkergrijze ‘mat-metallic’ sierlijsten. Zie het als een nette vrouw, met een scherp randje. Van buiten komt ze erg ingetogen en netjes over in haar hoogglans zwarte lak. Zodra je instapt krijg je als liefhebber direct een glimlach; het is alsof ze ongezien haar rokje voor je optilt!
We zijn zelf onder de indruk van haar originaliteit. De PCM autotelefoon is nog aanwezig (en werkt met simkaart!), haar CD wisselaar zit nog voorin en haar optie sticker zit nog onder de kofferklep. Uiteraard is ze volledig gedocumenteerd; tot drie jaar geleden volledig Porsche dealer onderhouden. Oorspronkelijk in Duitsland geleverd, maar kwam na twee jaar al in Nederland. Sinds dien twee eigenaren, die duidelijk zeer zorgvuldig met haar zijn omgegaan. Recent volledig onderhoud gehad (inclusief nieuwe N-codering banden) en uiteraard de IMS-lager modificatie uitgevoerd.
Zien we je snel?
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfDTM Collectibles
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2022ContactDieter Tielman
Online diensten
Online adviesAfleveringReserverenRegistratieBereikbaar
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.