Kilometerstand
413.480 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/2003
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
243 kW (330 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Hoeveel wil je lenen?
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Voor
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 413.480 km
- Bouwjaar
- 03/2003
- APK
- 07/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 07/2025
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 243 kW (330 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.300 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 5
- Leeggewicht
- 1.450 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Een handgeschakelde origineel Nederlandse versie van de 2,3 L T5. Ik heb uiteindelijk besloten de auto weg te doen. Dat doe ik niet graag, maar ik heb minimaal één voertuig te veel en deze rijdt te weinig.
Ik heb de auto 8 jaar met heel veel plezier als Youngtimer voor woon / werk verkeer gebruikt. Ik heb nooit iets gehad met de auto omdat ik bij aankoop een keuring heb gedaan en alle restpunten die daaruit voor kwamen heb ik direct laten repareren.
De auto is altijd Volvo Dealer onderhouden. Voor info kan je contact opnemen met Volvo Bluekens Oosterhout. Uiteraard heeft de auto gebruikerssporen die inherent zijn aan de km stand.
Toen ik erachter kwam dat de uitlaat lek was en de intercooler gecorrodeerd was heb ik een tuning gedaan bij European Tuning in Moergestel. Dit was in februari 2020 bij een km stand van 367.000. Hier is een IPD 3” RVS uitlaatsysteem inclusief downpipe gemonteerd, een stage 2 chiptuning door MTE Performance in Zweden uitgevoerd en een grotere Intercooler gemonteerd.
In oktober 2020 is de auto nog een keer terug naar European Tuning gegaan. Toen is een SPEC Stage 3 koppeling en een SPEC Single Mass Flywheel en een Quaife sperdifferentieel in gegaan.
Wat voor de rest aan onderhoud is gedaan vind ik altijd logisch en zal ik dus niet noemen. Ik heb een heel dossier op chronologische volgorde waarin exact te zien is wat er wanneer door wie aan de auto gedaan is.
De auto is in zeer goede staat en iedere technische keuring is welkom. Wat zijn de minpunten: het navigatiesysteem werkt niet meer door oude software en oude kaarten, de PDC doet het niet goed meer en de sensoren zijn niet meer nieuw te koop. Verder één knopje van de radio is beetje lam, maar werkt nog wel
Testpiloten zijn niet welkom en er wordt alleen op locatie over prijs gesproken.
Ik heb de auto 8 jaar met heel veel plezier als Youngtimer voor woon / werk verkeer gebruikt. Ik heb nooit iets gehad met de auto omdat ik bij aankoop een keuring heb gedaan en alle restpunten die daaruit voor kwamen heb ik direct laten repareren.
De auto is altijd Volvo Dealer onderhouden. Voor info kan je contact opnemen met Volvo Bluekens Oosterhout. Uiteraard heeft de auto gebruikerssporen die inherent zijn aan de km stand.
Toen ik erachter kwam dat de uitlaat lek was en de intercooler gecorrodeerd was heb ik een tuning gedaan bij European Tuning in Moergestel. Dit was in februari 2020 bij een km stand van 367.000. Hier is een IPD 3” RVS uitlaatsysteem inclusief downpipe gemonteerd, een stage 2 chiptuning door MTE Performance in Zweden uitgevoerd en een grotere Intercooler gemonteerd.
In oktober 2020 is de auto nog een keer terug naar European Tuning gegaan. Toen is een SPEC Stage 3 koppeling en een SPEC Single Mass Flywheel en een Quaife sperdifferentieel in gegaan.
Wat voor de rest aan onderhoud is gedaan vind ik altijd logisch en zal ik dus niet noemen. Ik heb een heel dossier op chronologische volgorde waarin exact te zien is wat er wanneer door wie aan de auto gedaan is.
De auto is in zeer goede staat en iedere technische keuring is welkom. Wat zijn de minpunten: het navigatiesysteem werkt niet meer door oude software en oude kaarten, de PDC doet het niet goed meer en de sensoren zijn niet meer nieuw te koop. Verder één knopje van de radio is beetje lam, maar werkt nog wel
Testpiloten zijn niet welkom en er wordt alleen op locatie over prijs gesproken.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Kenteken
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.