- Homepage
- Auto
- Volkswagen
- Volkswagen Karmann Ghia
Sterke punten
- Origineel
- Boxermotor
- Eenvoudige mechaniek
Zwakke punten
- Roestvorming
- Matige prestaties
- Niet zuinig
Volkswagen Karmann Ghia : een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de Volkswagen Karmann Ghia, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod van Volkswagen Karmann Ghia
-
Volkswagen Karmann Ghia 1970 | Route 66 auctions
€ 12.000,-- 12.345 km
- 01/1970
- - kW (- PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-5145 NA WAALWIJK -
Volkswagen Karmann Ghia 1.6 Coupe Matching numbers
€ 25.500,-- 54.000 km
- 06/1974
- 40 kW (54 PK)
- Gebruikt
- 3 vorige eigenaren
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-7782SL De Krim -
Volkswagen Karmann Ghia Cabriolet 1600 semi automaat
€ 22.000,-- 93.000 km
- 03/1973
- 40 kW (54 PK)
- Oldtimer
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-4751TN Oud Gastel -
Volkswagen Karmann Ghia Cabriolet 1600 "Bare metall" restoration - In top
€ 39.750,-- 75.200 km
- 01/1973
- - kW (- PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-6971 AP BRUMMEN -
Volkswagen Karmann Ghia Restored Beautiful driver (1969)
€ 26.900,-- 76.600 km
- 05/1969
- - kW (- PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
-
0,0 l/100 km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl - - (g/km)
Bedrijf, NL-4871 EN ETTEN-LEUR -
Volkswagen Karmann Ghia 1500cc semi automaat 1970
€ 22.500,-- 103.000 km
- 01/1970
- 69 kW (94 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Half/Semi-automaat
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Particulier, NL-8314bb Bant -
Volkswagen Karmann Ghia Coupé **TOP STAAT|Org. NL auto
€ 24.750,-- 78.134 km
- 12/1972
- 37 kW (50 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3903 LK VEENENDAAL -
Volkswagen Karmann Ghia cabriolet
€ 29.500,-- 86.436 km
- 07/1971
- 36 kW (49 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-5712 AG SOMEREN -
Volkswagen Karmann Ghia coupé 180 pk porsche nieuw
€ 34.950,-- 60 km
- 06/1974
- 132 kW (179 PK)
- Gebruikt
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
- - (g/km)
Bedrijf, NL-3256 LD ACHTHUIZEN -
Volkswagen Karmann Ghia cabrio .
€ 59.000,-- 93.749 km
- 02/1971
- 38 kW (52 PK)
- Oldtimer
- - (Vorige eigenaren)
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9351 PV LEEK -
Volkswagen Karmann Ghia .
€ 24.900,-- 140.367 km
- 02/1970
- 38 kW (52 PK)
- Oldtimer
- 1 vorige eigenaar
- Handgeschakeld
- Benzine
- - (l/100 km)
-
0 g/km (gem.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
Bedrijf, NL-9351 PV LEEK
Interesse in een Volkswagen Karmann Ghia
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Volkswagen ID. Buzz: actieradius gemeten bij 100 en 130 km/h
Volkswagen Passat (2024) review: hoogtijdagen voorbij, maar beter dan ooit
Volkswagen ID. Buzz test - Biedt de elektrische hippiebus meer dan nostalgie alleen?
Volkswagen ID.5 test: Waarom je de goedkopere ID.4 er voor laat staan
Review Volkswagen ID. Buzz: nieuwe publiekslieveling of elektrische elite-MPV?
Volkswagen Tiguan eHybrid (2024) review: zo blijft een plug-in hybride uitermate interessant
Alternatieve modellen
Goede redenen
- De 4-cylinder boxer van Volkswagen maakte dankzij de 2 uitlaatpijpen een heerlijk geluid. De uitlaat was anders ontworpen dan bij de Kever.
- Er werden in totaal ruim een half miljoen Karmann Ghia’s aan de man gebracht. Dat de auto vandaag nog altijd redelijk aan prijs is en alleen maar duurder zal worden met de jaren, maakt van hem een prima investering.
- Met zijn eenvoudige mechaniek is de Karmann Ghia een betrouwbare auto voor rustige ritten op landelijke wegen.
Belangrijke gegevens
Motoren
De Karmann Ghia heeft altijd een 4-cilinder benzine boxermotor achterin gehad, door een carburateur gevoed, 2 kleppen per cilinder en onderliggende nokkenassen. Eerst een 1.2 l van 30 pk die later 36 pk sterk werd. Daarna volgde een 1.3-liter van 50 pk die later doorgroeide tot 53 pk. Tenslotte was er ook nog een 54 pk sterke 1.6-liter. Alle pk’s gingen steevast naar de achterwielen.
Afmetingen
Hij woog 870 kg, was 4,14 m lang, 1, 63 m breed, 1,33 m hoog, de wielbasis bedraagt 2,4 m. In de tank kon 40 l. De kofferruimte (vooraan) kon een paar weekendtassen hebben.
Varianten
Je had in Type 14 de keuze tussen de Coupé en de Cabrio, waarbij de kleine achterbank bij de cabrio achteraan wegviel. Er was vanaf de jaren 60 ook een versie met een 3-traps automaat, vooral om de auto aantrekkelijk te maken voor de Amerikaanse markt.
Prijzen
In de jaren 70 ging de Karmann Ghia voor (omgerekend) € 3.500 de deur uit. Daar moest je in die tijd al de betere verdiener voor zijn. Vandaag wordt de auto, mits in redelijke staat, voor €15.000 tot €20.000 verkocht op de occasionmarkt.
Design
Exterieur
Dat Ghia een Italiaanse designstudio was, en dat Giugiaro zich met Alfa Romeo’s bemoeide, is te zien aan de Karmann Ghia. Die was in eerste instantie voor Chrysler bedoeld, maar kwam bij VW terecht. Dat VW de techniek leverde is nergens te zien. Twee luchthappers, een kofferdeksel dat zo van de 365 Porsche is afgehaald, chrome bumpers, flinke richtingaanwijzers en een tankklep op de rechter wielkast. De uitstulpende wielkast achter verhoogt het effect van het aflopend dak. Achteraan de typische VW-achterlichten en de al even typische dubbele uitlaat geven de Karmann Ghia qua looks ook iets van de Britse roadsters uit die tijd.
Interieur
Twee klokken in het dashboard, dat is meer dan gebruikelijk in de auto’s van die tijd. Een lange pook, een handrem tussen de voorstoelen, een radio in het midden, plus een duidelijk schakelschema langs het handschoenkastje. Een lederen afwerking was optioneel ook beschikbaar. De stoelen zijn nog echte stoelen in de letterlijke betekenis van het woord.
Veiligheid
Veiligheidsgordels waren niet oprolbaar, noch in de hoogte te verstellen. Dit is al met al een model dat niet veilig is in vergelijking met Volkswagen modellen van latere generaties.