Kawasaki Vulcan S motoren te koop: tweedehands en nieuw

Kawasaki Vulcan S

Kawasaki Vulcan S: moderne en originele motor

Met een tweedehands Kawasaki Vulcan S haalt u een moderne en originele motor in huis. Hiermee rijdt u met gemak door de hele stad heen. Deze Kawasaki is namelijk een echte stadscruiser met een sterk paralleltwin motorblok van 650 cc. Ook het frame, de vering en de versnellingsbak maken een tweedehands exemplaar van deze motor een aanrader. Met de stoere Kawasaki Vulcan S gaat u altijd uw eigen weg.

Geschiedenis

Deze motor is een van de succesvolle producten van het Japanse bedrijf Kawasaki Heavy Industries. Deze grote onderneming bestaat uit verschillende afdelingen, waaronder een motorendivisie. In eerste instantie richtte Kawasaki zich helemaal niet op de productie van motoren. In 1896 werd het namelijk opgericht om stalen schepen te bouwen. Kawasaki produceerde onder andere stoomturbines en steunbalken voor bruggen. De eerste motor onder de naam Kawasaki verscheen pas in 1960 op de markt. Sindsdien heeft het Japanse merk een zeer goede naam op het gebied van motoren opgebouwd. Zo zijn er van de toermotorfiets Kawasaki Vulcan duizenden exemplaren verkocht. In 1984 was deze motorfiets de eerste uit verschillende generaties Vulcan motoren. Het bevatte een 399cc V-twin motor en vijf versnellingen.

Vulcan series

De eerste generatie Vulcan motoren hoorden tot de Vulcan 750 serie, die bestond van 1984 tot 2006. Deze motoren werden onder andere gekenmerkt door de eerste V2-motor en een wielkast van chroom. Vanaf 1986 had het bovendien een capaciteit van 750 cc. Na de Vulcan 750 serie volgde onder andere de Vulcan 400 serie (1986-2004), de Vulcan 500 serie (1990-2009) en de Vulcan 1500 serie (1987-2008). Motoren van de Vulcan 900 series (2006) en de Vulcan 1700 series (2009) zijn nog steeds in de productie. Alle Vulcan motoren een zogeheten V-twin-motor van 125cc tot 2053cc met elkaar gemeenschappelijk. Dit is een tweecilinder motor met cilinders die in een v-vorm tegenover elkaar zijn geplaatst. De Kawasaki Vulcan S komt voort uit de Vulcan reeks van Kawasaki. Met een tweedehands motor van dit merk bent u verzekerd van een stoer design gecombineerd met een sterke V-twin motor en frame.

Uiterlijk

In de afgelopen decennia zijn de motoren van Kawasaki steeds praktischer en gebruiksvriendelijker geworden. Dit komt onder andere door diverse aanpassingen aan het design. Neem bijvoorbeeld de voetsteunen. Aan de rechterkant van een motor bevindt zich doorgaans een luchtfilter. Daardoor zitten de voetsteunen vaak scheef. De ontwerpers van de Vulcan S hebben het echter anders aangepakt. Ze hebben de luchtfilter namelijk onder de tank van de motor geplaatst. Dit zorgt ervoor dat uw voeten recht in de voetsteunen geplaatst worden, waardoor het een stuk fijner is om te rijden. Bovendien zijn de voetsteunen verstelbaar. Zo is het mogelijk om de steunen 25 millimeter naar voren of naar achteren te schuiven. Dankzij het praktische design is de Vulcan S een tweedehands motor die geschikt is voor iedereen.

.

Technische specificaties en andere varianten

De Kawasaki Vulcan S is een vrij kleine motor met een 650 cc tweecilinder. Desondanks heeft het een gewicht van 225 kilo. Op deze motor zit u vrij dicht bij de grond. De zithoogte is namelijk maar 750 millimeter. De tweedehands Vulcan S is dus voor mensen met verschillende lengtes en gewicht een fijne motor. Wat betreft de opbouw heeft de Vulcan S veel weg van de Kawasaki ER6 en de Kawasaki Versys 650. Zo zijn onder andere het frame en de achterveer precies hetzelfde. Wel is bij de Vulcan S het koppel van 63 Nm breed uitgesmeerd tussen de 2000 en 6000 tpm. Daardoor rijdt deze motor nog soepeler dan zijn voorgangers. De Vulcan S rijdt bijzonder gemakkelijk weg door de lichte pedalen. Zodoende is een tweedehands exemplaar van deze motor ideaal om een stadsrit mee te maken.

Vulcan S Special Edition

Kort geleden bracht Kawasaki een nieuwe variant van de Vulcan S op de markt. De Vulcan S Special Edition gooide vanwege zijn design en technische snufjes hoge ogen. Zo vallen de groene zijvlakken op de motor behoorlijk op. Zelfs de velgen hebben een groene pinstriping. Deze moderne variant ziet er erg stijlvol uit en geeft de motor een geheel eigen karakter. Daarnaast heeft de motor een sterk windscherm dat de rijder moet beschermen tegen flinke wind.