Kilometerstand
160.000 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
12/1994
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
210 kW (286 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 160.000 km
- Bouwjaar
- 12/1994
- APK
- 06/2024
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2023
- Vorige eigenaren
- 2
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 210 kW (286 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 3.982 cm³
- Cilinders
- 8
- Leeggewicht
- 1.795 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Emissieklasse
- Euro 1
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Regensensor
- Entertainment en Media
- Bluetooth
- Handsfree
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- Centrale vergrendeling
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Velours
Beschrijving
Een schitterende, unieke en volledig originele BMW 740iL van de generatie ‘E32’.
Auto is in topstaat! Zowel van binnen als buiten. De auto is door mij en de vorige eigenaar met veel liefde onderhouden. De BMW heeft begin maart nog een nieuwe accu gekregen. Gaat met pijn in het hart in de verkoop. Scherp geprijst ivm aanschaf vanwege aanschaf zakelijke auto.
De E32 is BMW’s eerste echte gooi geweest naar het premium segment. Het was ook ooit de eerste luxe sedan die werd geleverd met een V12 en dat zorgde ervoor dat de heren in Stuttgart opnieuw naar de tekentafel moesten gaan. Bij Mercedes werden ze zo opgeschrikt door dit fenomeen dat de release van de nieuwe S-klasse zelfs werd uitgesteld zodat deze ook twaalf cilinders kun huisvesten.
Maar nu weer even terug naar de ‘onze’. Wat een waanzinnige machine! De variant met acht cilinders kwam pas in de tweede levensfase van de E32 en liep eigenlijk met gemak 250km/u, de magische ‘begrensgrens’ van onze Oosterburen maar omdat de V12 dit trucje ook kon werd de 8 cilinder begrenst op ‘slechts’ 240 (verschil moet er wezen).
Deze 7-Reihe komt overigens uit Japan en daar hebben ze het niet zo op leder dus is ie in speciaal stof geleverd. De carrosserie is zo’n 11 centimeter gegroeid wat resulteert in de badging iL. De uitrusting is compleet te noemen met onder andere automatische airco, elektrische stoelen, een elektrisch verstelbaar stuurwiel, een originele zonnerollo, elektrische ramen rondom en meer asbakken en sigarettenaanstekers dan er benevelde Britten in Amsterdam rondlopen. Maar ook zaken zoals airbags, ‘captain seats’ en uitgebreide boordcomputer behoren tot de luxe uitstraling van deze ‘Autobahn Meister’. Zaken die overigens nu allemaal normaal worden bevonden maar destijds resulteerde in veel verontwaardigde blikken en stoere kroegpraat.
De lakkleur ‘Granitsilber’ en de 15 inch BBS-honingraad velgen kleden de auto af als een sportief doch chique maatpak met extra mouwlengte. Tel daarbij op de bredere ‘nieren’ en je hebt het neusje van de zalm...
Naast de weelderige ‘ausstattung’ is de BMW ook nog compleet met allerlei leuke zaken die je bij een collectors item als deze mag verwachten. Originele folders en prijslijsten die bewijzen dat deze vierwielige CEO destijds een slordige 200.000 Hollandsche florijnen kostte maar ook de 10 CD-wisselaar zit er nog bij. Terwijl de normale sterveling destijds amper wist wat een CD was kon dit vehikel er al 10 voor je wisselen... De gereedschap set, het reservewiel en de krik liggen er nog ongebruikt bij, een BMW service manual, een BMW service resetter en alle sleutels zijn ook van de party, wat een feest!
De BMW is altijd vertroeteld met premium brandstof Euro 98, zijn de kleine en grote beurten immer op tijd gedaan, zit er een Parrot-syteem keurig weggewerkt in het dashboardkastje om het geheel iets moderner te maken, zijn de nivomats nog origineel en gereviseerd door een specialist en is het gehele airco systeem eveneens door een specialist nagekeken en gereviseerd.
Tot slot zit er nog een complete BBS honingraad velgen set bij waarbij een nieuwe set banden er sinds 2023 onderzitten, inclusief winterbanden in dezelfde honingraad.
Deze youngtimer heeft slechts 160.000 km op de teller.
Is er dan een minpuntje te noemen? Nou ja, vooruit dan maar. Er is nooit in de auto gerookt, ‘al heb ik iemand op straat in Berlijn ooit een vuurtje gegeven waardoor de aansteker dus gebruikt is’.
Ben je in de mood voor een compleet originele en unieke E32 wacht dan niet langer want dan is dit gewoon dé auto.
Auto is in topstaat! Zowel van binnen als buiten. De auto is door mij en de vorige eigenaar met veel liefde onderhouden. De BMW heeft begin maart nog een nieuwe accu gekregen. Gaat met pijn in het hart in de verkoop. Scherp geprijst ivm aanschaf vanwege aanschaf zakelijke auto.
De E32 is BMW’s eerste echte gooi geweest naar het premium segment. Het was ook ooit de eerste luxe sedan die werd geleverd met een V12 en dat zorgde ervoor dat de heren in Stuttgart opnieuw naar de tekentafel moesten gaan. Bij Mercedes werden ze zo opgeschrikt door dit fenomeen dat de release van de nieuwe S-klasse zelfs werd uitgesteld zodat deze ook twaalf cilinders kun huisvesten.
Maar nu weer even terug naar de ‘onze’. Wat een waanzinnige machine! De variant met acht cilinders kwam pas in de tweede levensfase van de E32 en liep eigenlijk met gemak 250km/u, de magische ‘begrensgrens’ van onze Oosterburen maar omdat de V12 dit trucje ook kon werd de 8 cilinder begrenst op ‘slechts’ 240 (verschil moet er wezen).
Deze 7-Reihe komt overigens uit Japan en daar hebben ze het niet zo op leder dus is ie in speciaal stof geleverd. De carrosserie is zo’n 11 centimeter gegroeid wat resulteert in de badging iL. De uitrusting is compleet te noemen met onder andere automatische airco, elektrische stoelen, een elektrisch verstelbaar stuurwiel, een originele zonnerollo, elektrische ramen rondom en meer asbakken en sigarettenaanstekers dan er benevelde Britten in Amsterdam rondlopen. Maar ook zaken zoals airbags, ‘captain seats’ en uitgebreide boordcomputer behoren tot de luxe uitstraling van deze ‘Autobahn Meister’. Zaken die overigens nu allemaal normaal worden bevonden maar destijds resulteerde in veel verontwaardigde blikken en stoere kroegpraat.
De lakkleur ‘Granitsilber’ en de 15 inch BBS-honingraad velgen kleden de auto af als een sportief doch chique maatpak met extra mouwlengte. Tel daarbij op de bredere ‘nieren’ en je hebt het neusje van de zalm...
Naast de weelderige ‘ausstattung’ is de BMW ook nog compleet met allerlei leuke zaken die je bij een collectors item als deze mag verwachten. Originele folders en prijslijsten die bewijzen dat deze vierwielige CEO destijds een slordige 200.000 Hollandsche florijnen kostte maar ook de 10 CD-wisselaar zit er nog bij. Terwijl de normale sterveling destijds amper wist wat een CD was kon dit vehikel er al 10 voor je wisselen... De gereedschap set, het reservewiel en de krik liggen er nog ongebruikt bij, een BMW service manual, een BMW service resetter en alle sleutels zijn ook van de party, wat een feest!
De BMW is altijd vertroeteld met premium brandstof Euro 98, zijn de kleine en grote beurten immer op tijd gedaan, zit er een Parrot-syteem keurig weggewerkt in het dashboardkastje om het geheel iets moderner te maken, zijn de nivomats nog origineel en gereviseerd door een specialist en is het gehele airco systeem eveneens door een specialist nagekeken en gereviseerd.
Tot slot zit er nog een complete BBS honingraad velgen set bij waarbij een nieuwe set banden er sinds 2023 onderzitten, inclusief winterbanden in dezelfde honingraad.
Deze youngtimer heeft slechts 160.000 km op de teller.
Is er dan een minpuntje te noemen? Nou ja, vooruit dan maar. Er is nooit in de auto gerookt, ‘al heb ik iemand op straat in Berlijn ooit een vuurtje gegeven waardoor de aansteker dus gebruikt is’.
Ben je in de mood voor een compleet originele en unieke E32 wacht dan niet langer want dan is dit gewoon dé auto.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.