Kilometerstand
48.421 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
09/1991
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
287 kW (390 PK)
Type verkoper
Autobedrijf
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 2
- Deuren
- 2
- Landversie
- Italië
- Advertentienr.
- 5-XKB-88
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 48.421 km
- Bouwjaar
- 09/1991
- APK
- Nieuw
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 287 kW (390 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 4.942 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 12
- Leeggewicht
- 1.700 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Super 95
- CO2-emissie2
- 0 g/km (gem.)
Opties
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Geel
- Oorspronkelijke kleur
- Giallo Fer
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
Hierbij verkopen wij deze unieke Giallo Fer 102 Ferrari Testarossa.
Het betreft een minimale hoeveelheid geproduceerd in het merkeigen geel!
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Deze Testarossa is Classiche te certificeren.
De historie is gedocumenteerd en is up to date.
Voor meer informatie:
Bel +31(0)74-2555370 of mail:
Robin Schurink R.schurink@munsterhuis.nl
Rik Hettema R.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik W.struik@munsterhuis.nl
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan 1985 - jun 1992
Technische informatie
Koppel: 490 Nm
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 140 kg
GVW: 1.840 kg
Wielbasis: 255 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 293 - € 320 per kwartaal
Het betreft een minimale hoeveelheid geproduceerd in het merkeigen geel!
De naam van de Testarossa verwijst net als die van de eveneens in 1984 uitgebrachte 288 GTO naar een prestigieus model uit de 250-serie. De auto is ontworpen door Pininfarina en een van de kenmerken van de auto, die het tot een icoon van de jaren 80 hebben gemaakt, zijn de typische luchtsleuven in de deuren, die ook in latere modellen nog gebruikt werden. Deze worden ook wel 'egg-slicers' (eiersnijders) genoemd. Daarnaast is de Testarossa, samen met de daarop geïnspireerde Ferrari 348, een van de weinige modellen zonder de kenmerkende ronde achterlichten. Dit model is uitgevoerd met een twaalfcilindermotor. Er zijn in totaal 7177 exemplaren van dit model geproduceerd. De exemplaren uit 1984 en 1985 hadden één zijspiegel, aan de bestuurderskant, die halverwege de A-stijl zat. In 1986 besloot Ferrari, na verscheidene klachten van Testarossabezitters, de spiegel op de gebruikelijke plek onderaan de A-stijl te zetten en ook een rechterzijspiegel te plaatsen. De Testarossa was de laatste 180°V twaalfcilinder (plat liggend) die Ferrari in de jaren 80 tot heden bouwde en ging in de laatstgeleverde modellen door het leven onder de namen 512TR en 512M.
Deze Testarossa is Classiche te certificeren.
De historie is gedocumenteerd en is up to date.
Voor meer informatie:
Bel +31(0)74-2555370 of mail:
Robin Schurink R.schurink@munsterhuis.nl
Rik Hettema R.hettema@munsterhuis.nl
Wouter Struik W.struik@munsterhuis.nl
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan 1985 - jun 1992
Technische informatie
Koppel: 490 Nm
Prestaties
Acceleratie (0-100): 5,8 s
Topsnelheid: 295 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 140 kg
GVW: 1.840 kg
Wielbasis: 255 cm
Interieur
Interieurkleur: Zwart
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 293 - € 320 per kwartaal
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
AutobedrijfFrans Munsterhuis Sportcars
Aanbieder op AutoScout24 sinds 2005ContactAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.