Kilometerstand
79.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
04/1972
Brandstof
LPG
Vermogen kW (PK)
80 kW (109 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- Achter
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 79.000 km
- Bouwjaar
- 04/1972
- Vorige eigenaren
- 4
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 80 kW (109 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 4
- Leeggewicht
- 1.366 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Lpg
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Groen
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Bruin
- Materiaal
- Andere
Beschrijving
Origineel Nederlands geleverde Mercedes-Benz 220 W115 uit 1972 in de unieke kleur Kristallgrün metallic.
Ik ben de 5de eigenaar.
Afgelezen (en volgens NAP de correcte) km-stand is 79.000km echter, bestaat NAP nog niet zo lang als dat deze sloep al rondrijdt en gezien deze modellen niet over de zogeheten "tonnenteller" beschikken zal er waarschijnlijk wel een 2, 3 of misschien zelfs een nog hoger getal voor moeten staan.
Je hoort het motortje (ondanks dat de kleppen keurig afgesteld staan en ik ze regelmatig controleer) ook wel ietsje tikkeren, daarnaast komt er af en toe een pluimpje uit de uitlaat als je een poosje stationair stil hebt gestaan en weer gaat rijden echter start, loopt, rijdt en remt ze altijd prima en ik heb er best wat mee gereden, er moet alleen soms een klein beetje olie bij maar dat is ook te verwachten met een auto van 52 jaar oud.
Zou je dit perfect willen hebben dan zul je de cilinderkop moeten reviseren.
Het exterieur verkeerd in een nette staat echter is deze natuurlijk niet nieuw, hier en daar zit een klein plekje.
De bodem is compleet behandeld tegen roest.
Remleidingen, remslangen, remklauwen, schijven en blokken, brandstofleidingen, brandstoftank, ophangrubbers, schokbrekers (Sachs), zijn allemaal enkele jaren geleden vervangen, mede daarom rijdt ze ook geweldig comfortabel.
Al het chroomwerk is in een nette staat, alleen de onderzijde van de voorbumper heeft her en der een klein plekje maar dit zie je alleen als je plat ervoor op straat ligt.
Ook het interieur verkeerd in een bijzonder nette staat maar is uiteraard ook niet nieuw, hier en daar vind je heus wel wat.
Zo mist de bestuurdersstoel een afdekkapje en zijn er 2 deurkappen welke droogte scheurtjes hebben van de zon.
De panelen onder het dashboard en aan de zijkanten waren niet aanwezig en heb ik zelf gemaakt van dun triplex en afgelakt, dit zou je eventueel nog een kleur naar wens kunnen geven.
Overigens lees je bij dit soort auto's vaak teksten als "komt alleen met mooi weer naar buiten" en "staat altijd droog in de garage dus mag alleen met mooi weer bereden worden", dat staat vaker wel dan niet synoniem voor "is eigenlijk zo lek als een zeef".
Deze W115 staat niet in een garage, alleen tijdens de "pekelmaanden" staat ze bij mijn ouders onder de carport, de rest van het jaar staat ze gewoon buiten op straat dus kom deze prachtige W115 gerust in de stromende regen bekijken en berijden.
Ik ben de 5de eigenaar.
Afgelezen (en volgens NAP de correcte) km-stand is 79.000km echter, bestaat NAP nog niet zo lang als dat deze sloep al rondrijdt en gezien deze modellen niet over de zogeheten "tonnenteller" beschikken zal er waarschijnlijk wel een 2, 3 of misschien zelfs een nog hoger getal voor moeten staan.
Je hoort het motortje (ondanks dat de kleppen keurig afgesteld staan en ik ze regelmatig controleer) ook wel ietsje tikkeren, daarnaast komt er af en toe een pluimpje uit de uitlaat als je een poosje stationair stil hebt gestaan en weer gaat rijden echter start, loopt, rijdt en remt ze altijd prima en ik heb er best wat mee gereden, er moet alleen soms een klein beetje olie bij maar dat is ook te verwachten met een auto van 52 jaar oud.
Zou je dit perfect willen hebben dan zul je de cilinderkop moeten reviseren.
Het exterieur verkeerd in een nette staat echter is deze natuurlijk niet nieuw, hier en daar zit een klein plekje.
De bodem is compleet behandeld tegen roest.
Remleidingen, remslangen, remklauwen, schijven en blokken, brandstofleidingen, brandstoftank, ophangrubbers, schokbrekers (Sachs), zijn allemaal enkele jaren geleden vervangen, mede daarom rijdt ze ook geweldig comfortabel.
Al het chroomwerk is in een nette staat, alleen de onderzijde van de voorbumper heeft her en der een klein plekje maar dit zie je alleen als je plat ervoor op straat ligt.
Ook het interieur verkeerd in een bijzonder nette staat maar is uiteraard ook niet nieuw, hier en daar vind je heus wel wat.
Zo mist de bestuurdersstoel een afdekkapje en zijn er 2 deurkappen welke droogte scheurtjes hebben van de zon.
De panelen onder het dashboard en aan de zijkanten waren niet aanwezig en heb ik zelf gemaakt van dun triplex en afgelakt, dit zou je eventueel nog een kleur naar wens kunnen geven.
Overigens lees je bij dit soort auto's vaak teksten als "komt alleen met mooi weer naar buiten" en "staat altijd droog in de garage dus mag alleen met mooi weer bereden worden", dat staat vaker wel dan niet synoniem voor "is eigenlijk zo lek als een zeef".
Deze W115 staat niet in een garage, alleen tijdens de "pekelmaanden" staat ze bij mijn ouders onder de carport, de rest van het jaar staat ze gewoon buiten op straat dus kom deze prachtige W115 gerust in de stromende regen bekijken en berijden.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.