Kilometerstand
191.765 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
03/1983
Brandstof
LPG
Vermogen kW (PK)
136 kW (185 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Sedan
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 191.765 km
- Bouwjaar
- 03/1983
- Laatste onderhoudsbeurt
- 03/2024
- Vorige eigenaren
- 3
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 136 kW (185 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 2.746 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.572 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Lpg
Opties
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische ramen
- Getinte ramen
- Open dak
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Digitale radio-ontvangst
- Radio
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Airbag bestuurder
- Centrale vergrendeling
- Stuurbekrachtiging
- Extra
- Binnenspiegel automatisch dimmend
- Reservewiel
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Grijs
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Grijs
- Materiaal
- Velours
Beschrijving
Mercedes 280 SE op LPG Wegenbelastingvrij + Nieuwe APK
De auto die door sommige mensen de beste auto ter wereld wordt genoemd is 40 geworden, oftewel de hoogste tijd voor een klein eerbetoon. De W126 werd aan de wereld voorgesteld op de IAA van Frankfurt in 1979 en kwam niet lang daarna op de markt. En de productie liep door tot 1991, hoewel er tot april 1992 met de hand nog gepantserde versies werden gebouwd.
De W126 was (af-fabriek) leverbaar in 3 verschillende carrosserievormen: coupe, sedan en als verlengde sedan (SEL). Van de sedan en verlengde sedan zijn in de 12 jaar dat het model in productie was 818.066 stuks gebouwd. Daarvan rijden er in Amerika nog 127.000 rond en in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Nederland rijden in totaal nog zo’n 28.000 stuks rond. En dan hebben we het nog niet gehad over de rest van de wereld.
Bijzonder was ook dat de W126 maar liefst 280 kilo lichter was dan zijn voorganger (W116), niet onbelangrijk tijdens een oliecrisis. Onder de motorkap van deze W126 ligt een zescilinder lichtmetalen 2.8 liter in lijn met injectie en 185 pk.
Uiteraard was de W126 (zoals elke S-Klasse) volgepropt met belangrijke veiligheidstechnieken die in die jaren ongekend waren. Zo was het model de eerste productieauto ter wereld waarbij het passagierscompartiment een offset crash kon weerstaan van snelheden tot 55 km/h. De W126 was wereldwijd de eerste seriegeproduceerde auto die aan het criterium van de asymmetrische frontale botsing kon voldoen. ABS was standaard, een airbag voor de bestuurder en gordelspanners waren vanaf 1981 voor het eerst leverbaar op de S-Klasse.
Deze S klasse is verder voorzien van een aantal leuke optie's zoals airco, elect. schuifdak electr ramen V +A, stoelverwarming etc..
Voor het mooie zou het interieur een keer professioneel gereinigd moeten worden.
Goedkoper en Chiquer rijden voor dit geld gaat lastig worden.
De auto die door sommige mensen de beste auto ter wereld wordt genoemd is 40 geworden, oftewel de hoogste tijd voor een klein eerbetoon. De W126 werd aan de wereld voorgesteld op de IAA van Frankfurt in 1979 en kwam niet lang daarna op de markt. En de productie liep door tot 1991, hoewel er tot april 1992 met de hand nog gepantserde versies werden gebouwd.
De W126 was (af-fabriek) leverbaar in 3 verschillende carrosserievormen: coupe, sedan en als verlengde sedan (SEL). Van de sedan en verlengde sedan zijn in de 12 jaar dat het model in productie was 818.066 stuks gebouwd. Daarvan rijden er in Amerika nog 127.000 rond en in Duitsland, Zwitserland, Frankrijk, Italië en Nederland rijden in totaal nog zo’n 28.000 stuks rond. En dan hebben we het nog niet gehad over de rest van de wereld.
Bijzonder was ook dat de W126 maar liefst 280 kilo lichter was dan zijn voorganger (W116), niet onbelangrijk tijdens een oliecrisis. Onder de motorkap van deze W126 ligt een zescilinder lichtmetalen 2.8 liter in lijn met injectie en 185 pk.
Uiteraard was de W126 (zoals elke S-Klasse) volgepropt met belangrijke veiligheidstechnieken die in die jaren ongekend waren. Zo was het model de eerste productieauto ter wereld waarbij het passagierscompartiment een offset crash kon weerstaan van snelheden tot 55 km/h. De W126 was wereldwijd de eerste seriegeproduceerde auto die aan het criterium van de asymmetrische frontale botsing kon voldoen. ABS was standaard, een airbag voor de bestuurder en gordelspanners waren vanaf 1981 voor het eerst leverbaar op de S-Klasse.
Deze S klasse is verder voorzien van een aantal leuke optie's zoals airco, elect. schuifdak electr ramen V +A, stoelverwarming etc..
Voor het mooie zou het interieur een keer professioneel gereinigd moeten worden.
Goedkoper en Chiquer rijden voor dit geld gaat lastig worden.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.energielabel.nl
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.