Kilometerstand
238.303 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
01/2008
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
213 kW (290 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- SUV/Off-Road/Pick-Up
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 238.303 km
- Bouwjaar
- 01/2008
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 213 kW (290 PK)
- Transmissie
- Automatisch
- Cilinderinhoud
- 3.598 cm³
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 2.145 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- Emissieklasse
- Euro 4
Opties
- Comfort en gemak
- Achterbank 1/3 - 2/3
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Elektrische achterklep
- Elektrische ramen
- Elektrische stoelverstelling
- Getinte ramen
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Multifunctioneel stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Open dak
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Parkeerhulp voor
- Stoelverwarming
- Entertainment en Media
- Boordcomputer
- CD
- Handsfree
- Radio
- Sound system
- Veiligheid en beveiliging
- ABS
- Achter airbag
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Bochtverlichting
- Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
- Centrale vergrendeling
- Electronic Stability Program
- Hoofd airbag
- Stuurbekrachtiging
- Traction Control
- Xenon verlichting
- Zij-airbags
- Extra
- Dakrails
- Lichtmetalen velgen (19")
- Spoiler
- Trekhaak
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zwart
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Leder
Beschrijving
De Porsche die Porsche gered heeft.
Eind van de vorige eeuw kwam Porsche met een idee, of eigenlijk meer een gok. Porsche stond bekend om de sportieve coupe's zoals de 911. Die zorgden al jaren lang voor het kenmerkende karakter van het merk tot dat de directie van Porsche tot de conclusie kwam dat het merk niet met alleen sportauto's kon blijven bestaan, dus er moest verandering komen. Het nieuwste model stond klaar om ontwikkeld te gaan worden, de 'E1' wat in 2000 werd omgetoverd tot de welbekende Cayenne die in 2002 zijn wereldpremière doormaakte op de Autosalon van Parijs.
Het was een gek gezicht, een Porsche hoog op de wielen met 5 deuren, een soort 911-neus en klaar om het ruige terrein op te zoeken. Geheel tegen de wens van de gemiddelde Porsche-rijder in. Ondanks dat er best veel kritiek kwam op het model bleek het aan te slaan. Mensen werden nieuwsgierig en gingen inplaats van een bezoekje aan BMW voor de X5 of aan Mercedes voor de ML door naar Porsche. Steeds vaker kwam er een verhoogde Porsche langs, en concludeerde Porsche dat ze zonder de Cayenne niet het merk waren geweest van wat het nu is.
Over deze Cayenne
Net voor 2008 kwam er bij Porsche Center Gelderland een nieuwe opdracht binnen, het mogen leveren van een zwarte Porsche Cayenne 3.6 V6 met een Tiptronic-automatische versnellingsbak in het Basalt Black Metallic (C9Z, zwart met paarse gloed) met zwart lederen bekleding, totaalplaatje: €95.401,-. In januari 2008 stond de auto klaar voor de nieuwe eigenaar om de Nederlandse wegen te trotseren, wat ongetwijfeld een feest moet zijn geweest.
De Cayenne is aan de buitenkant voorzien van een aantal opties, zoals 19 inch lichtmetalen velgen, Xenon-verlichting met actieve bochtverlichting, achterspoiler, dakrails en een afneembare trekhaak.
Aan de binnenkant zijn verschillende opties te ontdekken, zoals cruise control, climate control, stoelverwarming, parkeersensoren, elektrische ramen maar ook een origineel Porsche multimedia systeem met navigatie. Ook is de Cayenne voorzien van een Bluetooth voorbereiding om handsfree te kunnen bellen.
Met een trekgewicht van 3500kg is het bij uitstek een geschikt voertuig voor bijvoorbeeld een caravan, boot- of paardentrailer.
16 Jaar en 238.303KM (NAP) verder en is de Cayenne nog steeds een moderne verschijning. De auto verkeert in een 'echte' toestand met een paar kleine littekens maar met vooral mooie herinneringen aan de veilige kilometers. Voorzien van een ingevuld onderhoudsboekje en een nieuwe APK tot 25 januari 2025 is de Cayenne klaar voor een nieuw avontuur, op of naast de gebaande paden!
Eind van de vorige eeuw kwam Porsche met een idee, of eigenlijk meer een gok. Porsche stond bekend om de sportieve coupe's zoals de 911. Die zorgden al jaren lang voor het kenmerkende karakter van het merk tot dat de directie van Porsche tot de conclusie kwam dat het merk niet met alleen sportauto's kon blijven bestaan, dus er moest verandering komen. Het nieuwste model stond klaar om ontwikkeld te gaan worden, de 'E1' wat in 2000 werd omgetoverd tot de welbekende Cayenne die in 2002 zijn wereldpremière doormaakte op de Autosalon van Parijs.
Het was een gek gezicht, een Porsche hoog op de wielen met 5 deuren, een soort 911-neus en klaar om het ruige terrein op te zoeken. Geheel tegen de wens van de gemiddelde Porsche-rijder in. Ondanks dat er best veel kritiek kwam op het model bleek het aan te slaan. Mensen werden nieuwsgierig en gingen inplaats van een bezoekje aan BMW voor de X5 of aan Mercedes voor de ML door naar Porsche. Steeds vaker kwam er een verhoogde Porsche langs, en concludeerde Porsche dat ze zonder de Cayenne niet het merk waren geweest van wat het nu is.
Over deze Cayenne
Net voor 2008 kwam er bij Porsche Center Gelderland een nieuwe opdracht binnen, het mogen leveren van een zwarte Porsche Cayenne 3.6 V6 met een Tiptronic-automatische versnellingsbak in het Basalt Black Metallic (C9Z, zwart met paarse gloed) met zwart lederen bekleding, totaalplaatje: €95.401,-. In januari 2008 stond de auto klaar voor de nieuwe eigenaar om de Nederlandse wegen te trotseren, wat ongetwijfeld een feest moet zijn geweest.
De Cayenne is aan de buitenkant voorzien van een aantal opties, zoals 19 inch lichtmetalen velgen, Xenon-verlichting met actieve bochtverlichting, achterspoiler, dakrails en een afneembare trekhaak.
Aan de binnenkant zijn verschillende opties te ontdekken, zoals cruise control, climate control, stoelverwarming, parkeersensoren, elektrische ramen maar ook een origineel Porsche multimedia systeem met navigatie. Ook is de Cayenne voorzien van een Bluetooth voorbereiding om handsfree te kunnen bellen.
Met een trekgewicht van 3500kg is het bij uitstek een geschikt voertuig voor bijvoorbeeld een caravan, boot- of paardentrailer.
16 Jaar en 238.303KM (NAP) verder en is de Cayenne nog steeds een moderne verschijning. De auto verkeert in een 'echte' toestand met een paar kleine littekens maar met vooral mooie herinneringen aan de veilige kilometers. Voorzien van een ingevuld onderhoudsboekje en een nieuwe APK tot 25 januari 2025 is de Cayenne klaar voor een nieuw avontuur, op of naast de gebaande paden!
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.