Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
181.000 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
02/2004
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
150 kW (204 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikBasisgegevens
- Carrosserietype
- Hatchback
- Categorie
- Gebruikt
- Aandrijving
- 4x4
- Stoelen
- 4
- Deuren
- 5
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 181.000 km
- Bouwjaar
- 02/2004
- APK
- 05/2026
- Laatste onderhoudsbeurt
- 05/2025
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 150 kW (204 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 2.792 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.485 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
- CO2-emissie
- 266 g/km (gem.)
Opties
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Materiaal
- Half leder
Beschrijving
Beste geïnteresseerde,
Na ruim 18 jaar in eigen bezit gehad te hebben, sinds 7-4-2007, wil ik mijn seat leon Topsport4 met de heerlijke vr6 motor nu te koop zetten. De reden hiervoor is dat er een daily auto bij moet komen.
Als twintiger ben ik begonnen met de leon stella 1.6. De Topsport4 (de cupra 4 kreeg later de naam topsport4 vanwege het uitkomen van de leon cupra R) met 2.8 liter moest het een paar jaar later worden. De leon is op maat getuned door Jeroen Dik (JD engineering) en draait ongeveer 220 pk met een zeer soepel motorverloop. Het recaro interieur uit de cupra4 heb ik achteraf kunnen inbouwen i.p.v. de stoffen toppsort stoelen, tevens de druppelspiegels, de leon cupra R velgen die ik zwart heb laten poedercoaten, de brembo 323 set die ik nieuw gekocht heb en gelijk rood heb laten poedercoaten, zodat je geen kleurvervaging zou krijgen, dubbel din console met momenteel een JVC dab radio en de auto heeft zowel vóór als achter de leon cupra R bumpers. De sideskirts waren al identiek. Preventief heb ik de kettingrevisie al laten uitvoeren bij Zeypveld autosport. De leon vind ik vooral een cruiser met een heerlijk geluid, hoewel hij vanwege de Haldex ook goed van zijn plek komt en in natte omstandigheden altijd grip vindt op alle wielen. De km stand bedraagt momenteel 181.000.
De auto is net in mei apk gekeurd met grote beurt en bedroeg 1600 euro. O.a. ashoezen zijn vervangen en stabistang vóór. Wel zijn er de nodige klusjes die op het lijstje staan/op mijn lijstje stonden. Hoewel ik de auto een jaar of 7 geleden volledig heb over laten spuiten, heeft deze hier en daar weer lakschade opgelopen. Helaas zonder briefjes van de boosdoeners op m’n voorruit. Ook is de stof van de dakhemel gaan hangen/heb ik verwijderd, die moet opnieuw bekleed worden, waarbij ik gelijk een nieuw rubber voor het dakraam wilde inzetten (in bezit) en zijn er wat kleinere interieur dingen zoals bijvoorbeeld een vlek op de dimmende binnenspiegel, de achteraf aangesloten en ingebouwde stoelverwarming springt momenteel niet aan en een koordje van de hoedenplank is los, ophangspalletje in de stijl is afgebroken, moet een nieuwe in. Dit zijn zaken die ik allemaal nog eens wilde aanpakken. Het liefst verkoop ik de auto aan iemand die net zo gek van de 1m is als ik en hem weer tip top in orde wil brengen, al denkt een ander mogelijk waar doe je moeilijk over. Met deze km stand en de kettingrevisie weet je dat je een prima motorblok koopt, maar ik weet ook dat de klusjes bij elkaar het nodige kosten en er gezien de leeftijd altijd wel onderhoud zal aankomen. Mijn vraagprijs is 6500 en geeft een liefhebber naar mijn mening financieel de ruimte de auto weer top te maken. Je koopt een 21 jaar oude auto uiteraard niet als nieuw, dus neem sowieso het onderhoud mee in je overwegingen. De dempers en veren voor zijn al vervangen, er zitten nieuwe koplampen in, dus op onderhoud is nooit bezuinigd. Het zijn de cosmetische zaken waar het nu om gaat. De onderhoudshistorie met alle rekeningen en werkzaamheden van de afgelopen ruim 18 jaar! krijg je erbij. 3 sleutels beschikbaar, waaronder ook een klapsleutel.
Voor een proefrit (1 persoon) met mij ernaast ben je welkom, alle keuringen zijn toegestaan op eigen kosten, hoewel hij net apk gekeurd is. Mocht je laag in willen steken, tel dan even bij elkaar op waar alleen de zeldzame onderdelen op deze leon 1m op marktplaats al voor gaan/of zelfs niet meer te vinden zijn, en begrijp je hopelijk dat er niet veel onderhandelruimte is.
Na ruim 18 jaar in eigen bezit gehad te hebben, sinds 7-4-2007, wil ik mijn seat leon Topsport4 met de heerlijke vr6 motor nu te koop zetten. De reden hiervoor is dat er een daily auto bij moet komen.
Als twintiger ben ik begonnen met de leon stella 1.6. De Topsport4 (de cupra 4 kreeg later de naam topsport4 vanwege het uitkomen van de leon cupra R) met 2.8 liter moest het een paar jaar later worden. De leon is op maat getuned door Jeroen Dik (JD engineering) en draait ongeveer 220 pk met een zeer soepel motorverloop. Het recaro interieur uit de cupra4 heb ik achteraf kunnen inbouwen i.p.v. de stoffen toppsort stoelen, tevens de druppelspiegels, de leon cupra R velgen die ik zwart heb laten poedercoaten, de brembo 323 set die ik nieuw gekocht heb en gelijk rood heb laten poedercoaten, zodat je geen kleurvervaging zou krijgen, dubbel din console met momenteel een JVC dab radio en de auto heeft zowel vóór als achter de leon cupra R bumpers. De sideskirts waren al identiek. Preventief heb ik de kettingrevisie al laten uitvoeren bij Zeypveld autosport. De leon vind ik vooral een cruiser met een heerlijk geluid, hoewel hij vanwege de Haldex ook goed van zijn plek komt en in natte omstandigheden altijd grip vindt op alle wielen. De km stand bedraagt momenteel 181.000.
De auto is net in mei apk gekeurd met grote beurt en bedroeg 1600 euro. O.a. ashoezen zijn vervangen en stabistang vóór. Wel zijn er de nodige klusjes die op het lijstje staan/op mijn lijstje stonden. Hoewel ik de auto een jaar of 7 geleden volledig heb over laten spuiten, heeft deze hier en daar weer lakschade opgelopen. Helaas zonder briefjes van de boosdoeners op m’n voorruit. Ook is de stof van de dakhemel gaan hangen/heb ik verwijderd, die moet opnieuw bekleed worden, waarbij ik gelijk een nieuw rubber voor het dakraam wilde inzetten (in bezit) en zijn er wat kleinere interieur dingen zoals bijvoorbeeld een vlek op de dimmende binnenspiegel, de achteraf aangesloten en ingebouwde stoelverwarming springt momenteel niet aan en een koordje van de hoedenplank is los, ophangspalletje in de stijl is afgebroken, moet een nieuwe in. Dit zijn zaken die ik allemaal nog eens wilde aanpakken. Het liefst verkoop ik de auto aan iemand die net zo gek van de 1m is als ik en hem weer tip top in orde wil brengen, al denkt een ander mogelijk waar doe je moeilijk over. Met deze km stand en de kettingrevisie weet je dat je een prima motorblok koopt, maar ik weet ook dat de klusjes bij elkaar het nodige kosten en er gezien de leeftijd altijd wel onderhoud zal aankomen. Mijn vraagprijs is 6500 en geeft een liefhebber naar mijn mening financieel de ruimte de auto weer top te maken. Je koopt een 21 jaar oude auto uiteraard niet als nieuw, dus neem sowieso het onderhoud mee in je overwegingen. De dempers en veren voor zijn al vervangen, er zitten nieuwe koplampen in, dus op onderhoud is nooit bezuinigd. Het zijn de cosmetische zaken waar het nu om gaat. De onderhoudshistorie met alle rekeningen en werkzaamheden van de afgelopen ruim 18 jaar! krijg je erbij. 3 sleutels beschikbaar, waaronder ook een klapsleutel.
Voor een proefrit (1 persoon) met mij ernaast ben je welkom, alle keuringen zijn toegestaan op eigen kosten, hoewel hij net apk gekeurd is. Mocht je laag in willen steken, tel dan even bij elkaar op waar alleen de zeldzame onderdelen op deze leon 1m op marktplaats al voor gaan/of zelfs niet meer te vinden zijn, en begrijp je hopelijk dat er niet veel onderhandelruimte is.
Leasing
Type verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.