Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
aston-martin-banner-l-01.jpg

Aston Martin cabrio

Aston Martin cabrio

Aston Martin heeft sportiviteit, comfort en beleving hoog in het vaandel staan. Een cabrio is daar natuurlijk het toppunt van. Op deze pagina geven we een overzicht van de Aston Martin cabrio’s die verkrijgbaar zijn geweest. Doorgaans worden cabrio’s van het merk aangeduid met Volante of Roadster.

Highlights van Aston Martin cabrio

  • Exclusief: de kans is niet groot dat je buurman er ook een heeft
  • Altijd geleverd met krachtige motoren, dus volop genieten met het dak open
  • Super elegante verschijning: over het algemeen zijn de cabrio’s van Aston Martin zeer fraai ontworpen

Welke Aston Martin cabrio’s zijn leverbaar?

De Britse autofabrikant Aston Martin staat al jaren bekend om zijn bijzonder krachtige en luxueuze auto’s. De modellen zijn daarom zeer geschikt voor klanten met bijzonder hoge eisen. Dit geldt ook voor de cabrio's. Vooral in directe vergelijking met andere fabrikanten kan het merk ook overtuigen met een brede selectie. Er zijn veel verschillende cabrio's op de markt. In 2023 zijn er drie verschillende modellen.

Modellen en uitvoeringen Aston Martin cabrio

Aston Martin biedt van vrijwel ieder model een dakloze variant. Althans, van de modellen die niet een miljoen euro of meer kosten. De Aston Martin Valkyrie en Valhalla hebben bijvoorbeeld geen cabrio-versie. De meest ‘betaalbare’ manier om een Aston Martin cabrio te bezitten, is door de Vantage Roadster aan te schaffen. In de Vantage Roadster is plek voor twee inzittenden en ligt een 4,0-liter twinturbo V8 met 375 kW (503 pk) en 685 Nm onder de motorkap, gekoppeld aan een automatische transmissie. Met deze aandrijflijn schiet de Vantage Roadster in 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u en stopt de auto met accelereren bij 305 km/u. Hij is er overigens ook met een 5,2-liter V12 met 513 kW (700 pk).

De Vantage Roadster is direct de meest compacte Aston Martin cabrio die je kunt kopen. Hij telt 4,46 meter in lengte, 1,94 meter in de breedte en hij is slechts 1,27 meter hoog. De bagageruimte is met 270 liter nog niet eens zo heel slecht voor het segment. De compacte afmetingen maken van de Vantage Roadster wel een echte sportwagen.

Klanten die op zoek naar een auto die meer neigt naar een Gran Tourer, kunnen bij Aston Martin terecht voor de Aston Martin DB12 Volante. Dit is de dakloze variant van de DB12, de opvolger van de DB11. Waar de DB11 nog te bestellen was met een atmosferische V12, zien we deze niet meer terug bij de DB12. Onder de motorkap ligt een 4,0-liter twinturbo V8 met 499 kW (680 pk) en 800 Nm aan koppel. Daarmee sprint de Aston Martin in 3,7 seconden van 0 naar 100 km/u en pas bij 325 km/u stopt de wagen met accelereren. En dat met een open dak! Waar de Vantage Volante vooral gericht is op sportief rijden, ligt de focus bij de DB12 voornamelijk op het zo snel en comfortabel van A naar B komen.

De DB12 Volante is 4,7 meter lang en 2,13 meter breed. De wielbasis van 2,80 meter is 10 centimeter langer dan die van de Vantage Roadster. De bagageruimte heeft een inhoud van 206 liter.

Het absolute topmodel wat betreft de Aston Martin cabrio’s is de DBS Volante. Onder de motorkap ligt een magistrale 5.2-liter twinturbo V12-motor. De motor levert een vermogen van 525 kW (715 pk) en met 900 Nm genoeg koppel om de stenen uit de straat te trekken. Hij is altijd gekoppeld aan een 8-trapsautomaat.

Mocht dit nog niet genoeg zijn heeft Aston Martin ook een nog sportievere versie met maar liefst 770 pk. Deze versie heet de DBS 770 Ultimate Volante, een speciale versie waar er niet veel van gemaakt worden.

Hoeveel kost een cabrio van Aston Martin?

Nieuwprijzen

Aston Martin is exclusief automerk en dat zie je ook terug in de prijzen van de cabrio’s. De prijzen van een dakloze Aston Martin beginnen bij 230.000 euro voor de Vantage Roadster. De versie met een V12-motor kost minimaal 300.000 euro. Dat kost ook de Aston Martin DB12 Volante.

Het topmodel, de Aston Martin DBS Volante kost minimaal 420.000 euro. Voor dat geld krijg je wel één van de laatste V12-motoren die ooit nog in een nieuwe auto geleverd wordt. Uiteraard zijn alle modellen nog aan te kleden met optionele accessoires. Denk bijvoorbeeld aan een andere kleur, bekleding, velgen, carbon accenten, stoelventilatie en dergelijke. Met Q by Aston Martin kun je zelfs de auto helemaal naar eigen smaak samenstellen.

Prijzen voor occasions

De occasionprijzen van Aston Martin cabrio’s liggen uiteraard lager dan voor de nieuwe modellen. Toch blijven de prijzen wel relatief hoog. Voor een Vantage Roadster met een V8-motor onder de motorkap ben je zeker 200.000 euro kwijt. Dat komt omdat dit soort modellen exclusief zijn en nog niet veel zijn verkocht. Over het algemeen is de dichte versie goedkoper en er zijn meer occasions van. De eerdere generaties zijn natuurlijk betaalbaarder. De Vantage cabrio van de eerste generatie is bijvoorbeeld al vanaf 70.000 euro.

De DB12 Volante is nog zo exclusief dat deze nog niet als occasion te koop is. De DBS Volante is bijna net zo duur als occasion als toen hij de fabriek uit kwam rollen. Dat betekent dat prijzen ver boven de 400.000 euro liggen.

FAQ

Hoe sportief zijn de huidige Aston Martin cabrio's?
De huidige Aston Martin cabrio's hebben een hoog sportief gehalte en zijn daarom een uitstekende keuze voor klanten die op zoek zijn naar veel rijplezier.
Zijn de Aston Martin cabrio's ook geschikt voor dagelijks gebruik?
De meeste Aston Martin cabrio's kunnen zonder problemen ook voor dagelijks gebruik worden ingezet. Dat geldt in het bijzonder voor de Aston Martin DB12 Volante, die rijplezier combineert met comfort.
Wat kost een gebruikte Aston Martin cabriolet in 2023?
Gebruikte Aston Martin cabrio's zijn ook allesbehalve goedkoop. Klanten moeten ook hier diep in de buidel tasten. Door de goede uitrusting, de hoge waardevastheid en exclusiviteit kosten de meeste modellen meer dan 200.000 euro en zijn ze dus nauwelijks goedkoper dan een nieuwe auto.