BYD presenteert een nieuwe goedkope elektrische auto in Nederland: de BYD Dolphin Surf. Een blik op de prijslijst verraadt dat de prijs niet zo scherp is als gehoopt.
Ons oog viel onlangs op de autoverkopen in China (april 2025). Dat Tesla verliest, is nauwelijks een verrassing meer. Wat opvallender is, is dat het merk van Elon Musk is ingehaald door een autoconcern dat ooit tot Detroits Grote Drie behoorde.
In 2023 besloot General Motors om Apple CarPlay uit zijn auto’s te halen. Daar zal het Amerikaanse concern nu wel spijt van hebben, want met een grote update is Apple's telefoonkoppeling nog veel beter geworden.
Red de kleine auto, zeggen de bazen van Renault en Stellantis. Automerken dwingen om in 2035 alleen nog elektrische auto’s te bouwen, heeft volgens hen geen zin. Een nieuwe auto is dan zo duur dat mensen juist veel langer blijven doorrijden in hun oude, vervuilende auto.
Een grote autovergelijkingssite heeft onderzocht welke occasions van 3 jaar oud in de handen van hun nieuwe eigenaar de minste kilometers per jaar afleggen. Die dus vaker stilstaan dan rijden. De nummer 1 zal je verrassen.
Eigenaren van een Citroën, Peugeot, Opel of DS met PureTech-motor kunnen opgelucht ademhalen. Moederconcern Stellantis komt over de brug om klanten schadeloos te stellen voor de problemen met de distributieriem en het overmatige olieverbruik.
Voor de aanschaf van een elektrische auto ervaren particuliere consumenten drie barrières: de prijs, de actieradius en laadpaalstress. Om dat laatste te voorkomen, knijpen sommige gemeenten een oogje toe. Zit die van jou daar ook bij?