Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Volkswagen ID. Space Vizzion komt in 2021 op de markt

Een nieuwe autoshow, een nieuwe Volkswagen ID. Want het Duitse merk grijpt de beurs in Los Angeles aan om de Space Vizzion te onthullen: een grote elektrische stationwagon, die in 2021 in productie gaat.

De ID. Space Vizzion is het nieuwste studiemodel in een lange rij ID-concepts. In 2016 debuteerde de I.D. (zo schreef Volkswagen het toen nog), die begin volgend jaar als ID.3 op de markt komt. Daarna was het de beurt aan de ID. Buzz (2017), ID. Crozz (2017), ID. Vizzion (2018), ID. Buzz Cargo (2018), ID. Buggy (2019) en ID. Roomzz (2019). Of de Buggy op de markt komt, is maar de vraag. Van alle anderen zullen we een productievariant zien.

Actieradius van bijna 600 kilometer

En dat geldt dus ook voor de ID. Space Vizzion. De bijna 5 meter lange stationwagen staat op het modulaire MEB-platform en heeft twee elektromotoren met een systeemvermogen van 340 pk. De sprinttijd van 5,4 seconden naar 100 km/h is leuk, maar veel belangwekkender is natuurlijk de WLTP-actieradius. Die komt dankzij een bruikbare batterijcapaciteit van 77 kWh op maximaal 590 kilometer uit.

Tesla Model 3-sfeer

Het interieur ademt een Tesla Model 3-sfeer uit, met nauwelijks bedieningselementen, maar wel een groot 15,6-inch aanraakscherm prominent op de middenconsole. Het stuur van de ID. Space Vizzion zit vol tiptoetsen, met daarachter een klein digitaal informatiescherm. Volkswagen noemt het model een kruising tussen een suv en een sportieve gran turismo, maar dat is natuurlijk grote onzin. De ID. Vizzion en Space Vizzion zijn een Passat-achtige sedan en stationwagon, maar dan elektrisch.

volkswagen-id-space-vizzion-2019-47-3

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Subsidie elektrische auto: Overheidspotje is al voor 90 procent leeg!

Autonieuws

Interview Max Verstappen: "Een overwinning is inmiddels niet meer goed genoeg"

Autonieuws

Eerste Renault Mégane Plug-in Hybrid is er vanaf 30.990 euro

Autonieuws
Ontdek meer