Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren. Gebruik je toch liever het oude design? Klik bovenaan het menu op terug.

Lees meer

Is de Hyundai i20 nu wel onderscheidend?

Een aantal weken geleden liet Hyundai twee smakelijke schetsen zien van de nieuwe i20. Dat je daar eigenlijk niets van kunt afleiden, bewijzen deze gelekte foto’s. Waar is de lage daklijn gebleven? Wat is er met de potige lichtmetalen wielen gebeurd?

De huidige i20 is een competente, maar ietwat grijze auto. Zijn opvolger moet een “onderscheidende uitstraling” krijgen, aldus Hyundai. En dat probeert het Zuid-Koreaanse merk te bewerkstelligen met zijn nieuwe Sensuous Sportiness-designfilosofie.

KODA-ACHTIG

Maar goed, alle paarse broeken op een stokje… Afgaand op de foto’s is de aankomende i20 niet de meest spannende hatchback geworden. Hij heeft iets Seat- of Skoda-achtigs: met snaarstrakke lijnen, messcherpe koplampen en een zwart dak dat doorloopt in de achterklep.

ACHTERLICHTEN

Opvallend zijn de achterlichten, die met elkaar zijn verbonden door een lichtstrip en ver doorlopen in de flanken. Geinig detail is de tankklep, die aan de linkerkant in de uitsparing van de achterlichtunit is weggewerkt.

GEËLEKTRIFICEERDE VERSIE

Motorisch gaat er naar verwachting weinig veranderen. De bekende 1,0-liter driecilinder turbomotor van de vorige i20 komt gewoon terug in de nieuwe. Waarschijnlijk introduceert Hyundai op termijn ook een geëlektrificeerde versie van de i20. Dit om aan de Europese uitstooteisen te voldoen.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Goedkope krachten: Land Rover Discovery Sport en Range Rover Evoque P300e als PHEV (2020)

Autonieuws

Recordproductie: Tesla draait beste eerste kwartaal ooit

Autonieuws

Waarom de coronacrisis Volkswagen 2 miljard euro per week kost

Autonieuws
Ontdek meer