Jaguar I-Pace smeekt om aandacht

In december 2018 was de Jaguar I-Pace de bestverkochte auto van Nederland. Ruim 2600 kersverse I-Pace-rijders verlieten die maand trots het pand van hun Jaguar-dealer. Een halfjaar later bungelt de I-Pace op plek 173; slechts 111 stuks gingen er dit jaar over de dealerdrempel. Tijd voor actie!

Als er één merk is dat last heeft gehad van de gewijzigde bijtellingsregels per 1 januari, dan is Jaguar het wel. In totaal verkochten de Britten meer dan 4600 auto's in ons land, waarvan bijna 3500 I-Paces. Door de strengere bijtellingsregels (4 procent over eerste 50.000 euro, daarboven gewoon 22 procent) is de elektrische Jaguar maar moeilijk te slijten. En voor volgend jaar ziet het er nog somberder uit, want de overheid wil de bijtellingsregels voor elektrische auto's verder versoberen.

jaguar-i-pace-2019-30-1

Hoera, luxe matten!

In een poging het tij een klein beetje te keren, komt Jaguar met de I-Pace Business Edition. De I-Pace Business Edition is gebaseerd op de S- of SE-uitvoering. Boven op de standaarduitrusting is de Business Edition voorzien van DAB+-radio, stoelverwarming en – hieperdepiep – premium vloermatten!

I-Pace Business vanaf 73.900 euro

Volgens Jaguar is de I-Pace Business een tijdelijke aanbieding, met een vanafprijs van 73.900 euro. Verder rekent de importeur ons voor dat het klantvoordeel kan oplopen tot 8.700 euro. Dat komt niet alleen door die chique matten en die billenwarmers in de voorstoelen. Het Eneco-laadpunt dat bij de prijs is inbegrepen, speelt daarbij waarschijnlijk een grotere rol. Addertje onder het gras: die gratis laadpaal is alleen part of the deal als je de I-Pace bij Jaguar zelf leaset. Operational lease is mogelijk vanaf 895 euro per maand en financial lease maakt je maandelijks 599 euro armer. Exclusief de btw.

Tot 67 km per uur laden

Klanten kunnen kiezen uit een conventioneel Alfen AC-laadpunt of – tegen meerprijs – voor de nieuwe Ecotap DC15-lader, een DC-laadpunt voor thuisgebruik. De Ecotap DC15 heeft een laadvermogen van maximaal 15 kW en kan per uur een hoeveelheid energie laden die overeenkomt met een bereik van 67 kilometer. In vergelijking met een standaard 3,7 kW laadpunt daalt de laadtijd van gemiddeld 27 uur naar 6 uur. En dat is sowieso goed nieuws, want dat scheelt weer wat hoofdrekenen.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Nu ook optimaal relaxen in basisversie Citroën C5 Aircross

Autonieuws

McLaren 620R: volbloed GT4-racer voor op straat

Autonieuws

Bekijk de prijzen en uitvoeringen van de Volkswagen ID.3 1st

Autonieuws
Ontdek meer