Ga naar hoofdinhoud

Nieuw design – vertrouwde functionaliteiten

Ontdek nu ons nieuwe design, die we stap voor stap gaan implementeren.

Lees meer

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Nieuws: Nissan GT-R – Huidige Nissan GT-R moet nog tot 2018

Het duurt nog tot 2018 voordat de opvolger verschijnt van de R35, de huidige generatie Nissan GT-R. Dat betekent dat het hedendaagse model de respectabele, maar de voor auto’s hoogbejaarde leeftijd van tien lentes zal bereiken. Vrees niet, volgens Nissan is de rek er nog lang niet uit.

De Nissan GT-R (R35) is sinds 2009 op de markt en vrijwel meteen na de marktlancering bewees de Japanse sportwagen over een gigantische reserve te beschikken. Er gingen zelfs verhalen de ronde dat de GT-R aanzienlijk meer vermogen bevatte dan de 485 pk die Nissan destijds opgaf. Het nieuwste 2012-model geniet 550 pk en als deze lijn zich voortzet dan kunnen we nog heel wat verwachten tegen het einde van diens nu al glansrijke carrière. Een af fabriek vermogen van rond de 700 pk zou onrealistisch zijn, maar Nissan laat wel weten dat de rek er nog niet uit is. Tot 2018 zullen ze de R35 verder evolueren, met 2014 als jaar van de grootste vooruitgang.

Honda In voorbereiding op dat modeljaar waarin de R35 volledig wordt uitgeknepen is het vizier van de betrokken Nissan-techneuten vooral gericht op de opvolger van de NSX, van Honda. Nu al beweert men bij dat Japanse merk dat de reïncarnatie van hun eigen cultmobiel sneller wordt dan de GT-R van nu. Slechts enkele rondjes over de Nürburgring-Nordschleife moeten dit nog bevestigen. Of Nissan voor de tegenaanval ook op de hybridetoer gaat is nog niet bekend. Er wordt gefluisterd dat de huidige krachtbron - de bekende 3.8 liter V6-twinturbo - wederom zijn opwachting zal maken in de R36. En het is niet onrealistisch dat deze gekoppeld aan een elektromotor zonder blikken of blozen 600 pk ophoest. We weten immers allemaal wat slechts een grotere turbo en wat andere technologische goodies kunnen doen. Pijnpuntje bij het toepassen van een accupakket is het gewicht. Hybrides zijn per definitie zwaarder en de GT-R is met 1,8 ton op de weegschaal nu al geen pluimpje.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikelen

Land Rover Defender Hard Top: Dit is de bedrijfsauto die je wilt!

Autonieuws

Opgefriste Volkswagen Tiguan (2020) komt óók als PHEV plug-in hybride

Autonieuws

Fiat Chrysler krijgt miljardenlening van Italiaanse staat

Autonieuws
Ontdek meer