De Hyundai Ioniq 5 werd vernieuwd in 2022. Hij kreeg een grotere batterij van 77,4 kWh, slimme batterijverwarming en meer. Reden genoeg om de elektrische suv nog een keer op te halen voor een test.
De vormgeving van de Hyundai Ioniq 6 is minder spannend dan die van de Ioniq 5. Maar geloof ons: zo’n gestroomlijnde banaan met een laag stroomverbruik en een grote actieradius is net zo begeerlijk.
De MG Marvel R is het elektrische vlaggenschip van MG. Maar er is weinig animo voor. De MG ZS en de MG4 zijn veel populairder. Hoe komt dat toch? Een vergelijking met de Hyundai Ioniq 5 verklaart alles.
Autokopers, geef de SsangYong Korando E-Motion een kans. Want de goedkope elektrische suv uit Zuid-Korea veegt de vloer aan met de MG Marvel R en legt de Hyundai Ioniq 5 het vuur aan de schenen.
Kopers van grote, luxe suv’s willen hun vingers niet meer branden aan de dieselmotor. Op dit moment is de plug-in hybride een aantrekkelijk alternatief, mede door het halftarief voor de wegenbelasting. Resteert de vraag: welke moet het worden als het vooral om comfort draait?
De werkelijke actieradius van elektrische auto's valt vaak vies tegen. In absolute kilometers gemeten, in elk geval. Kijk je naar de procenten, dan zijn dit de 10 elektrische auto's waarvan de actieradius het meest tegenvalt.