Kilometerstand
171.405 km
Transmissie
Handgeschakeld
Bouwjaar
03/1985
Brandstof
Benzine
Vermogen kW (PK)
92 kW (125 PK)
Type verkoper
Particulier
Koop met vertrouwen
Kwaliteitsrapporten
Ontvang uitgebreide informatie van deze auto en voorkom een miskoop. Bekijk nu de meest voorkomende APK-afkeurpunten, reparaties en kilometerstand controle.
Gratis autorapport van FinnikFinanciering
Bereken je autolening
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Stoelen
- 5
- Deuren
- 2
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 171.405 km
- Bouwjaar
- 03/1985
- APK
- 04/2025
- Laatste onderhoudsbeurt
- 04/2023
- Vorige eigenaren
- 1
- Volledige onderhoudshistorie
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
- Recent distributieriem vervangen
- 03/2021
Technische Gegevens
- Vermogen kW (PK)
- 92 kW (125 PK)
- Transmissie
- Handgeschakeld
- Cilinderinhoud
- 1.990 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 6
- Leeggewicht
- 1.027 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Super Plus 98
Opties
- Comfort en gemak
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Getinte ramen
- Open dak
- Entertainment en Media
- CD
- Radio
- Extra
- Lichtmetalen velgen (14")
- Noodwiel
- Trekhaak
- Zomerbanden
Kleur en Bekleding
- Kleur
- Zilver
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Blauw
- Materiaal
- Velours
Beschrijving
Deze origineel Nederlandse BMW 320i 2-deurs uit 1985 is in werkelijk prachtige staat. In de zomer van 1984 werd deze E30 door BMW-dealer F. Breeman besteld voor de showroom in Capelle aan den IJssel, waar ze in het najaar van 1984 arriveerde. Daar heeft de auto een klein half jaar gestaan. Begin 1985 liet de eerste eigenaar zijn oog erop vallen. Niet vreemd, gezien de mooie kleurstelling Polaris Metallic met de originele blauwe velours bekleding. De fabrieksopties handbediend schuif-/kanteldak in carrosseriekleur en getint glas maakten de auto af. De nieuwe eigenaar liet bij de dealer een rechter buitenspiegel monteren, evenals een trekhaak en zonnerollo’s achter.
Deze eigenaar bleef ermee rijden tot begin 2008. In de 23 jaar dat hij eigenaar was, verzorgde hij de auto uitstekend, zoals te zien is aan het uitgebreid gestempelde boekje en de prachtige staat van de lak. Ik trof deze man bij dezelfde BMW-dealer. Dit keer in Gouda, waar ik toen werkzaam was. De auto stond daar voor een beurt en apk. Omdat hij de auto bijna niet meer gebruikte, wilde hij hem wel verkopen. Maar alleen aan een volgende eigenaar die de auto waardig was, die hem net zo goed zou vertroetelen en onderhouden als hij, en die hem kon beloven dat de auto niet op het circuit zou eindigen. Die eigenaar werd ik.
In de afgelopen 16 jaar ben ik er net zo zuinig op geweest als de eerste eigenaar. Zoals ook voorheen, sliep de 320i binnen, kwam ze alleen buiten voor plezierritjes, onderhoud en een was- of poetsbeurt. Ik liet optisch nog wat kleine dingen aanpakken aan de auto, verving de stoelkussens (de bekleding is nog origineel en als nieuw, wat uniek is voor een E30), en ik kocht een setje originele 14” lichtmetalen ‘kroonkurkjes’. Wat heb ik genoten van de prachtige atmosferische 6-in lijn motor. Zo maken ze ze niet meer…
Maar nu wordt het voor mij ook tijd voor een volgende stap. Daarom gaat de 320i in de verkoop. Op zoek naar een liefhebber die er net zo zuinig op is als ik, en die er net zo van gaat genieten.
De 320i is in prachtige staat. Grotendeels is de lak nog origineel, dus een paar hele kleine gebruikssporen zul je wel vinden. Meer dan dat zeker niet. De chromen bumpers zijn in nieuwstaat. De onderzijde, wielkasten en dorpels zijn keihard. De auto staat aan de onderzijde volledig in de tectyl. Ook het interieur is als nieuw. De motor draait fantastisch. Kom gerust kijken en luisteren om je te overtuigen. Uiteraard zit het bijna volgestempelde onderhouds- en instructieboekje erbij, het originele papieren(!) kentekenbewijs en de beide sleutels. Oh ja, en een pak onderhoudsfacturen uiteraard ook.
Deze eigenaar bleef ermee rijden tot begin 2008. In de 23 jaar dat hij eigenaar was, verzorgde hij de auto uitstekend, zoals te zien is aan het uitgebreid gestempelde boekje en de prachtige staat van de lak. Ik trof deze man bij dezelfde BMW-dealer. Dit keer in Gouda, waar ik toen werkzaam was. De auto stond daar voor een beurt en apk. Omdat hij de auto bijna niet meer gebruikte, wilde hij hem wel verkopen. Maar alleen aan een volgende eigenaar die de auto waardig was, die hem net zo goed zou vertroetelen en onderhouden als hij, en die hem kon beloven dat de auto niet op het circuit zou eindigen. Die eigenaar werd ik.
In de afgelopen 16 jaar ben ik er net zo zuinig op geweest als de eerste eigenaar. Zoals ook voorheen, sliep de 320i binnen, kwam ze alleen buiten voor plezierritjes, onderhoud en een was- of poetsbeurt. Ik liet optisch nog wat kleine dingen aanpakken aan de auto, verving de stoelkussens (de bekleding is nog origineel en als nieuw, wat uniek is voor een E30), en ik kocht een setje originele 14” lichtmetalen ‘kroonkurkjes’. Wat heb ik genoten van de prachtige atmosferische 6-in lijn motor. Zo maken ze ze niet meer…
Maar nu wordt het voor mij ook tijd voor een volgende stap. Daarom gaat de 320i in de verkoop. Op zoek naar een liefhebber die er net zo zuinig op is als ik, en die er net zo van gaat genieten.
De 320i is in prachtige staat. Grotendeels is de lak nog origineel, dus een paar hele kleine gebruikssporen zul je wel vinden. Meer dan dat zeker niet. De chromen bumpers zijn in nieuwstaat. De onderzijde, wielkasten en dorpels zijn keihard. De auto staat aan de onderzijde volledig in de tectyl. Ook het interieur is als nieuw. De motor draait fantastisch. Kom gerust kijken en luisteren om je te overtuigen. Uiteraard zit het bijna volgestempelde onderhouds- en instructieboekje erbij, het originele papieren(!) kentekenbewijs en de beide sleutels. Oh ja, en een pak onderhoudsfacturen uiteraard ook.
Verzekering
Autoverzekering van de ANWB
Bereken je premie
Type verkoper
ParticulierContact
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Deze informatie wordt verstrekt door de leverancier van het certificaat en/of rapport.