BMW 320 te koop: tweedehands en nieuw

BMW 320

BMW 320

Informatie over BMW 320

De meest geliefde sedan uit de 3-serie is de BMW 320 De BMW 320 is de meest verkochte sedan uit de 3-serie van de autofabrikant uit München. Het wat het enige model uit de serie dat al vanaf het eerste productiejaar met verschillende motoren aangeboden werd. De BMW 320 met een cilinderinhoud van 2,0 liter was vanaf 1975 verkrijgbaar als viercilinder met 109 pk, als zescilinder met 122 pk en als injectiemodel onder de naam BMW 320i met een 125 pk viercilindermotor. Lees meer

Vind nu uw droomauto

Uit meer dan 2 miljoen auto’s in de grootste online automarkt van Europa.

BMW 320 - Carrosserie

BMW 320 - Kleuren

BMW 320 - Top aanbod

BMW 320 - Brandstof

De voertuigen uit de beginjaren bereikten topsnelheden van 173 tot 182 km/u. In de eerste bouwserie E21 werden tussen 1975 en 1983 allereerst uitsluitend tweedeurs sedans in de fabrieken in Regensburg en München geproduceerd. De BMW 320 verschilde van de kleinere BMW 316 en BMW 318 door zijn dubbele ronde koplampen, die in de volgende bouwserie E30 van 1982 tot 1994 bepalend was voor het uiterlijk van de gehele BMW 3-serie.

Met de BMW 320d werden de sportieve diesels populair

Terwijl de motoren van de tweede bouwserie E30 niet veranderd waren, deed de autofabrikant uit München veel om met nieuwe carrosserieversies een breder publiek aan te spreken. Na 1982 kwamen de eerste combi (BMW 320 touring), een vierdeurs sedan, een cabriolet, een coupé en een compacte hatchback op de markt. De uiterlijke kenmerken van de BMW 320 veranderden tot 2000 met de volgende bouwserie E36 maar weinig. Voor grote veranderingen qua design en motortechniek zorgde de bouwserie E46 van 1998 tot 2007. Dit was de periode waarin BMW de diesel opnieuw ontdekte en voor het eerst modellen uit de 3-serie met injectiemotor ontwikkelde. De BMW 320d werd allereerst tot 2001 als sedan en combi met 100 kW (136 pk) motor geproduceerd. Daarna volgde de tien kW sterkere dieselversie als sedan, coupé, compact model, cabriolet en combi. De BMW 320d was daarmee het enige model uit de 3-serie dat in alle carrosserieversies geproduceerd werd. In de benzineversie had de BMW 320i een prestatievermogen van 125 kW (170 pk) en een cilinderinhoud van 2,2 liter. Hij had zes cilinders en was in alle carrosserieversies verkrijgbaar met uitzondering van de BMW Compact.

Speciale techniek voor het milieu in de BMW 320

In de bouwserie E90 werd er vanaf 2005 bij de 3-serie gebruik gemaakt van een zuinige aandrijvingstechniek met moderne milieufeatures. De BMW 320 kreeg standaard een zesversnellingsbak en werd vanaf 2007 uitgerust met een start-stopsysteem. De BMW 320d kreeg een commonrail dieselmotor en vanaf 2006 een roetfilter. In de benzine-uitvoering kreeg de BMW 320i een nieuwe viercilindermotor met een cilinderinhoud van twee liter. Deze had een prestatievermogen van 125 kW (170 pk), verbruikte gemiddeld 6,1 liter en had een CO2-uitstoot van 146g/kg. De BMW 320d komt met zijn 130 kW (177 pk) motor op een verbruik van 4,8 liter en 128 g/kg CO2. In 2006 verscheen in een gelimiteerde oplage de Special Edition BMW 320si met 127 kW (173 pk) en een topsnelheid van 225 km/u. Deze was gemaakt naar het voorbeeld van de BMW rallyauto. Verder is er een vierwielaangedreven BMW 320d xDrive in de collectie opgenomen. Deze heeft een verbruik van 5,4 liter diesel bij een CO2-uitstoot van 143 g/kg.

Beoordelingen voor BMW 320

606 Beoordelingen

4,7